Επιλογές

Απίστευτο πάρτι φοροδιαφυγής στον τουρισμό

Απίστευτο πάρτι φοροδιαφυγής στον τουρισμό
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Το όργιο της φοροδιαφυγής στον τουρισμό δεν έχει τέλος. Μετά τα αποκαλυπτήρια από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ότι επτά στους δέκα καταστηματάρχες δεν κόβουν αποδείξεις, ήρθε ο δειγματοληπτικός έλεγχος 712 ξενοδοχείων για να αναδείξει προκλητικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Από την έλεγχο προέκυψε ότι σε επτά ξενοδοχεία με περισσότερα από τέσσερα αστέρια και περισσότερες από 300 κλίνες, η φοροδιαφυγή ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Μάλιστα υπάρχει και μία άκρως προκλητική περίπτωση. Ξενοδόχος παρότι ελέγχθηκε τον Ιούνιο,  τον Ιούλιο δήλωσε μηδενικό εισόδημα και μηδενικό ΦΠΑ και φυσικά θα υποστεί νέο εξονυχιστικό έλεγχο.

Τα  επτά με τη μεγαλύτερη φοροδιαφυγή από τα 712 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, που ελέγχθηκαν τον Ιούνιο τα δύο βρίσκονται στη Ρόδο, δύο στην Σαντορίνη, και από ένα σε Κέρκυρα, Ηλεία, Ανατολική Αττική.

Στο μικροσκόπιο του προληπτικού ελέγχου έχει μπει και μια μονάδα στη Χαλκιδική η οποία θεωρείται υψηλού κινδύνου.

Οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έγιναν με τέσσερις τρόπους. Ο ένας είναι μεγάλες πλατφόρμες διαδικτυακής ενοικίασης καταλυμάτων όπως η Booking και η Trivago, ο δεύτερος οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων, ο τρίτος τηλεφωνήματα διερεύνησης πληρότητας και τιμών και .ο τέταρτος ο οποίος εφαρμόστηκε σε ορισμένες περιπτώσεις που οι ενδείξεις ήταν για πολύ μεγάλη φοροδιαφυγή και με επίσκεψη των ελεγκτών, που προσποιήθηκαν τους πελάτες και έκλεισαν δωμάτια..

Στη συνέχεια έγινε  διασταύρωση των τζίρων αντιπαραβάλλοντας τα δηλωθέντα στις περιοδικές του ΦΠΑ με τα ευρήματα της έρευνας.

Η ίδια μέθοδος είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά πέρυσι το καλοκαίρι και είχε αποδειχθεί αποτελεσματική.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με πληροφορίες προσποιήθηκαν τους πελάτες, διαμένοντας μάλιστα στα ξενοδοχεία προκειμένου να έχουν πλήρη εικόνα. Είχε προηγηθεί έρευνα στις διαδικτυακές πλατφόρμες ενοικίασης καταλυμάτων, έλεγχος πληρότητας στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων αλλά και τηλεφωνική επικοινωνία προκειμένου να κλειστούν -άλλες φορές πραγματικά και άλλες εικονικά- δωμάτια.

Μια σύγκριση των περυσινών αντίστοιχων ευρημάτων σε σχέση με τα φετινά δείχνει ότι στο δείγμα των 712 μονάδων, ο τζίρος ο οποίος δηλώθηκε φέτος είναι αυξημένος κατά 21% τον Ιούνιο. Ένα μέρος της αύξησης αυτής

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X