Ελλάδα

Τέμπη: Προτιμούν την παλιά εθνική καθημερινά 8.000 οχήματα – Χωρίς σταθμό διοδίων

Τέμπη: Προτιμούν την παλιά εθνική καθημερινά 8.000 οχήματα  – Χωρίς σταθμό διοδίων
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Αντιδράσεις από την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» -συμμετέχουν οι Hochtief, Vinci, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και ΑΕΓΕΚ- για τη μη λειτουργία των διοδίων, καθημερινά 8.000 οχήματα προτιμούν την παλιά εθνική. 

Σοβαρές αντιδράσεις από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» (συμμετέχουν οι Hochtief, Vinci, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και ΑΕΓΕΚ) προκαλεί η πολύμηνη καθυστέρηση στη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο παλαιό τμήμα διάβασης των Τεμπών.

Με το νέο αυτοκινητόδρομο παρακάμπτεται η παλαιά εθνική οδός μέσω τριών σηράγγων και η συμφωνία δημοσίου – παραχωρησιούχου προέβλεπε τη λειτουργία σταθμού διοδίων στο παλαιό τμήμα εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες.

Όμως ο σταθμός διοδίων δε λειτουργεί και εκτιμάται πως περίπου 8.000 οχήματα ημερησίως εξακολουθούν να χρησιμοποιούν δωρεάν τη παλαιά εθνική οδό με σημαντικές απώλειες εσόδων για την εταιρεία παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.

Άγνωστη παραμένει και η τύχη των πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, αλλά και του μετωπικού σταθμού στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα.

Πρόκειται για τμήματα που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Νέα Οδός (τόσο την Ιόνια Οδό όσο και τον άξονα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ) για τα οποία οι κυβερνήσεις προτίμησαν να πληρώσουν δεκάδες εκατομμύρια σε αποζημιώσεις παρά να λειτουργήσει τα διόδια λόγω των αντιδράσεων.

Στο υπουργείο Υποδομών, μέσω του Χρήστου Σπίρτζη, έχουν υποστηρίξει κατά καιρούς πως θα εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα διοδίων, δηλαδή χρέωση ανάλογη με την απόσταση που διανύει ο οδηγός.

Ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης έχει μιλήσει πολλές φορές για πιθανή παράταση των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων με στόχο να μειωθούν τα διόδια.

Προς το παρόν, τέτοια κουβέντα δεν έχει ανοίξει αφού οι πάντες έτρεχαν ώστε να τελειώσουν τα έργα στην ώρα τους. Στο τέλος Αυγούστου, όμως, τα έργα θα ολοκληρωθούν και πιθανώς τους επόμενους μήνες θα ανοίξει η συζήτηση για τα διόδια.

Στο Υποδομών έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για το τεχνολογικό σύστημα που θα υποστηρίζει τα αναλογικά διόδια και θα παρακολουθεί τα έσοδα των παραχωρησιούχων.

Στις εκκρεμότητες παραμένει και το νότιο (αλλά και το βόρειο) τμήμα του άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Πρόκειται για τμήματα που με βάση τη συμφωνία αναμόρφωσης των συμβάσεων παραχώρησης θα κατασκευάζονταν σε δεύτερο χρόνο με προτεραιότητα στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X