Ελλάδα

Η 1η Λέσχη Ανάγνωσης παιδιών Ρομά στον καταυλισμό του Νομισματοκοπείου

Η 1η Λέσχη Ανάγνωσης παιδιών Ρομά στον καταυλισμό του Νομισματοκοπείου
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ένα πρωϊνό Κυριακής του Μαρτίου του 2016, στην περιοχή του Χαλανδρίου, μία καθόλου συνηθισμένη συνάντηση έλαβε χώρα στο αίθριο γκαράζ πίσω από το Νομισματοκοπείο. Ήταν η πρώτη συνάντηση της Λέσχης Ανάγνωσης παιδιών Ρομά του πολύπαθου καταυλισμού του Νομισματοκοπείου, που είναι και η μοναδική της επικράτειας. Το θέαμα ήταν εξίσου ασυνήθιστο, αφού περίπου 40 τσιγγανόπουλα, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν είχαν ποτέ σχέση με το σχολείο, εμφανίστηκαν να συμμετέχουν σε μία χαρούμενη παρέα, με επίκεντρο το βιβλίο.

Έκτοτε, η πρώτη αυτή Λέσχη Ανάγνωσης έγινε η αφορμή σταθερών συναντήσεων τα πρωϊνά της Κυριακής κάθε εβδομάδας, με συμμετοχή κατά μέσο όρο 40 παιδιών Ρομά, που ήθελαν να ακούνε αφηγήσεις αναγνωσμάτων και ποιημάτων και να συμμετέχουν στις παράλληλες, καλλιτεχνικές και βιωματικές δραστηριότητες που πλαισίωναν τις αναγνώσεις.

Σήμερα, η Λέσχη Ανάγνωσης των μικρών Ρομά οργανώθηκε ακόμη περισσότερο και βρήκε στέγη στο Κέντρο Νεότητας του Δήμου Χαλανδρίου, εξακολουθώντας να φιλοξενεί τόσο τα περσινά μέλη ?κάποιοι μικροί Ρομά αποφάσισαν να εγγραφούν στο σχολείο? όσο και καινούργιους που περιμένουν με ανυπομονησία τις συναντήσεις, που γίνονται πλέον Παρασκευή. Η Λέσχη είναι μάλιστα και υπότροφος συμβουλευτικής του ιδρύματος Μποδοσάκη.

Σε κάθε συνάντηση, περίπου 30 βιβλιόφιλοι Ρομά, ηλικίας 6-11 ετών, κάθονται σε κύκλο παρέας, συζητούν και διαβάζουν (όσοι από αυτούς γνωρίζουν ανάγνωση) ή ακούνε αφηγήσεις βιβλίων και ποιημάτων, κατά προτίμηση εικονογραφημένων και στη συνέχεια ζωγραφίζουν το θέμα της ημέρας, γράφουν γράμματα σε κάποιον, αναπαριστούν ιστορίες, φτιάχνουν κολάζ, μιλούν για φωτογραφίες, με τη βοήθεια των δημιουργών και εμψυχωτών αυτής της πρωτοβουλίας.

«Στην πρώτη μας συνάντηση, που ήταν κυρίως αναγνωριστική, παίξαμε ένα παιχνίδι με χαρτάκια που είχαν γραμμένες παροιμίες για τον Μάρτιο. Η διαδικασία και μόνο να τηρηθεί η σειρά και η τάξη στον χώρο, χωρίς να υπάρχουν εμφανή όρια, όπως σε μία τάξη, ήταν μία πολύ δύσκολη υπόθεση. Απλά έγινε ένας χαμός» θυμάται η Ελένη Ντζάνη, αδιόριστη δασκάλα, μεταπτυχιακή της Παιδαγωγικής Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, και μία από τις βασικές εμψυχώτριες της Λέσχης Ανάγνωσης παιδιών Ρομά του καταυλισμού του Νομισματοκοπείου.

Και συνέχισε: «Ένα παιδί τράβηξε ένα χαρτάκι και προσπάθησε να διαβάσει συλλαβιστά την παροιμία. Χωρίς να καταφέρει να την τελειώσει, την έβαλε πίσω στο κουτί. Αλλά μετά για κάποιο λόγο την ξαναπήρε και προσπάθησε από την αρχή. Ήθελε να καταλάβει τι λέει. Αυτό ήταν πολύ ενθαρρυντικό για μας».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X