Απόβαση! Μέχρι και ένα εκατομμύριο Κινέζοι τουρίστες στην Ελλάδα!

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI

Η Αθήνα, η Σαντορίνη, η Μύκονος και τα Μετέωρα… αποτέλεσαν τις βασικές επιλογές των περίπου 150.000 Κινέζων τουριστών οι οποίοι επισκέφτηκαν το 2016 την Ελλάδα.

Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το 2017 και να εκτοξευτεί μέσα στην επόμενη πενταετία, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις θα μπορούσε ακόμη και να δεκαπλασιαστεί ξεπερνώντας το 1 εκατ. Κινέζους επισκέπτες!

«Στους τουρίστες από την Ασία και κυρίως από την Κίνα, αντιστοιχεί το 40% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης», παρατηρεί ο κ.Xu Jing περιφερειακός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε Ασία και Ειρηνικό (UNWTO).

«Οι Κινέζοι αναρριχήθηκαν στην κορυφή της κατάταξης του παγκόσμιου τουρισμού από το 2012 και μετά, βάσει της δαπάνης που πραγματοποιούν ταξιδεύοντας διεθνώς, φτάνοντας τα 261 δισ. δολάρια».

Η Ελλάδα αποτελεί έναν σχετικά νέο προορισμό για τους Κινέζους ταξιδιώτες οι οποίοι την επιλέγουν με κριτήρια τον πολιτισμό, τη φυσική ομορφιά, τη γαστρονομία, την ασφάλεια και τη σχέση ποιότητας και  τιμής, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Asian Tourism Conference (Philoxenia 2017).

«Το 2016 περίπου 317 εκατομμύρια ταξιδιώτες από την Ασία και τον Ειρηνικό επισκέφθηκαν την Ευρώπη (12%), την Αμερική (5%), τη Μέση Ανατολή (4) και την Αφρική», παρατηρεί ο κ.Xu Jing.

Ποιοι είναι αυτοί που φαίνεται να πρωταγωνιστούν στην τουριστική αγορά;

Ποιοι είναι οι millennials

Μια γενιά ιδιαίτερα εξοικειωμένη με την τεχνολογία, που αγαπάει να ταξιδεύει ανεξάρτητα, σε μικρές φιλικές ομάδες και όχι σε μεγάλα οργανωμένα  group, αναζητώντας αυθεντικές εμπειρίες σε κάθε τόπο που επισκέπτεται.

Η προσέγγιση της συγκεκριμένης ομάδας-στόχου από τους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού, θα πρέπει να γίνει όχι με παραδοσιακές μεθόδους προσέγγισης, αλλά αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και την καινοτομία.

Οι millennials δεν θα επιλέξουν ένα φθηνό «πακέτο» διακοπών από τουριστικό γραφείο, αλλά θα διαμορφώσουν το ταξίδι τους διαδικτυακά.

Ούτε καν μέσω του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή, αλλά μέσω του κινητού τηλεφώνου και του tablet, κατεβάζοντας  mobile – apps, μπαίνοντας σε online travel agencies και αγοράζοντας εξατομικευμένα ταξίδια, που τα πληρώνουν μέσω  «ηλεκτρονικού πορτοφολιού»!

Διπλή πρόκληση για την Ελλάδα

Η ευκαιρία και η πρόκληση για την Ελλάδα είναι διπλή, χάρη στην πολιτική του «One Belt – One Road» που έχει δρομολογήσει και υλοποιεί η κινεζική κυβέρνηση, συμπεριλαμβάνοντας την Ελλάδα ως ένα κομβικό σημείο διέλευσης προς και από την Ευρώπη.

Σύμφωνα με το bankingnews.gr, ο τουρισμός αποτελεί μόνο μια παράμετρο αυτής της πολυσχιδούς οικονομικής και πολιτισμικής προσέγγισης, που εμπλέκει μια «αλυσίδα» κρατών σε μια δημιουργική προσπάθεια.

Οι χώρες που συγκαταλέγονται στην πρωτοβουλία του «One Belt – One Road» αντιπροσωπεύουν το 62% του παγκόσμιου πληθυσμού, το 34% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το 31% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

«Η πρωτοβουλία One Belt – One Road ενθαρρύνει τις πολιτιστικές ανταλλαγές και συμβάλει στο σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση διαρθρωτικών, αναπτυξιακών έργων που διευκολύνουν τη συνδεσιμότητα, το διασυνοριακό εμπόριο και τις επενδύσεις», τονίζει ο κ. Jason Wang Εκτελεστικός Διευθυντής του Κέντρου Ερευνών για την Παγκόσμια Τουριστική Οικονομία (GTERC).

Η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, η νέες απευθείας πτήσεις της Air China από το Πεκίνο στην Αθήνα, το ενδιαφέρον των Κινέζων για επενδύσεις σε τομείς όπως η ενέργεια, κ.ά. αποτελούν απτά παραδείγματα αυτής της πολιτικής.

Ο τουρισμός είναι μια παράμετρος μόνο αυτής της πολιτικής. «Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια η Κίνα θα δώσει 150 εκατομμύρια ταξιδιώτες οι οποίοι αναμένεται να ξοδέψουν περί τα 200 δις. ευρώ», συμπληρώνει ο κ.Wang.

Σχέδιο και δράση

Οι Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού έχουν την εμπειρία και την ευελιξία που απαιτείται για να προσεγγίσουν την κινεζική αγορά.

«Απαιτείται η κατανόηση του Κινέζικου κοινού, η διαμόρφωση ενός σχεδίου διείσδυσης στην κινεζική αγορά, ο στρατηγικός σχεδιασμός προϊόντων που καλύπτουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των Κινέζων ταξιδιωτών και φυσικά η αξιοποίηση των κινεζικών εργαλείων marketing», δηλώνει ο κ.Tang David, αντιπρόεδρος της Ivy Alliance Tourism Consulting.