Αττική Οδός: Παραμένει… μακέτα η επέκταση! Ποια ήταν τα σχέδια

Αττική Οδός
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI

Η Αττική Οδός και συγκεκριμένα οι επεκτάσεις της, έργο του οποίου η δημοπράτηση θα προσέφερε στην εγχώρια κατασκευαστική αγορά σημαντικό αντικείμενο, φαίνεται πως θα μείνει… μακέτα. Τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας. Ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης, με πρόσφατες δηλώσεις του, έφερε στο προσκήνιο το έργο, δηλώνοντας, στην ομιλία του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό, ότι «προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού”.

Ακόμη, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής Οδού φάνηκαν να βγαίνουν από το συρτάρι τον Μάρτιο του 2016. Τότε τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομίας υπέβαλαν προς χρηματοδότηση στο «πακέτο Juncker” το έργο της κατασκευής σήραγγας, προϋπολογισμού 450 εκατ.ευρώ, που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Σε αυτό περιλαμβάνονται η αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου στον κόμβο της Λ. Κατεχάκη με τη σχεδιαζόμενη σήραγγα και της Λ.Βουλιαγμένης από την έξοδο του τούνελ μέχρι τον κόμβο Αλίμου.

Αττική Οδός: Καμία… ωριμότητα στη μελέτη

Ωστόσο, όπως προκύπτει από έγγραφο του υπουργείου Υποδομών, δεν έχει διαμορφωθεί ολοκληρωμένο σχέδιο για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει-στο πλαίσιο απάντησης σε ερώτηση του βουλευτή Ν.Νικολόπουλου- ο προϊσταμένος της Δ/νσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης Ι.Μπακογιάννης, για τα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού η «διατιθέμενη μελετητική ωριμότητα είναι ιδιαίτερα χαμηλή”.

Τα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όπως προκύπτει από το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής του 2014, αφορούν:

– την επέκταση της Αττικής Οδού, από την Ελευσίνα έως το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, μέχρι το Λαύριο και τη σύνδεσή της με την Λεωφ. Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας

τη σύνδεση της Λεωφ.Βουλιαγμένης με τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά διοχετευτικής ικανότητας

– τη σύνδεση της Λεωφ. Κύμης με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης  και

– την οδική σύνδεση της διασταύρωσης Ραφήνας με το λιμάνι Ραφήνας

Η Αττική Οδός και οι… 17χρονες συζητήσεις για τις επεκτάσεις

Το εγχείρημα της επέκτασης της Αττικής Οδού χρονολογείται από το 2001 οπότε επιδιώχθηκε να δημοπρατηθεί το έργο μέσω παραχώρησης. Ύστερα από μία επταετία σχεδιασμών το 2008 η μακέτα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προέβλεπε την υπογειοποίηση σε Αργυρούπολη και Καισαριανή σημαντικού τμήματος των νέων αυτοκινητοδρόμων, ενώ το 2009 ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό, οι επεκτάσεις θα ήταν συνολικού μήκους 71,6 χλμ, είναι προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ και θα είχαν αποπερατωθεί μέχρι τις αρχές του 2015.

Λόγω όμως των εθνικών εκλογών του 2009, η δημοπράτηση Σουφλιά ακυρώθηκε. Έκτοτε, σύμφωνα με το capital.gr, το έργο παραμένει στο συρτάρι παρά τις, κατά καιρούς, εξαγγελίες σχεδόν όλων των υπουργών Υποδομών για την προώθηση του έργου που θα μπορούσε να βελτιώσει δραματικά τις μετακινήσεις στην Αττική.