«Έχουμε 4 δευτερόλεπτα να πείσουμε τον καταναλωτή»! Το λιανεμπόριο στη νέα εποχή

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI

Το λιανεμπόριο μπαίνει στη νέα εποχή, με ένα σποτ των 4 δευτερολέπτων στο κινητό θα δίνεται η μάχη για την αγορά προϊόντων.

Φθάσαμε στην εποχή που ο καταναλωτής θα δέχεται προσωπικό μήνυμα στο κινητό όταν βρίσκεται μέσα στο κατάστημα και μάλιστα την στιγμή που θα κάνει τα ψώνια του.

Επίσης η νέα  εποχή θα επιβάλει ένα σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα  στο φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα. Στο νέο περιβάλλον ο καταναλωτής θα εστιάζει μόνο στην τιμή ενώ η αξία και η ποιότητα του προϊόντος θα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

Ο επικεφαλής της Procter and Gamble κ. Λάμπρος Παπακοσμάς μιλώντας στο συνέδριο «Η ώρα της ελληνικής οικονομίας»  είπε ότι δεν μπορεί το retail να μην είναι στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση.

Είμαστε μέσα σε μια απόλυτη ανατροπή, στην κορυφή σήμερα είναι η Wall Mart με 500 δισ. ενώ σε λίγα χρόνια θα είναι η ali baba με 700 δισ. και τη δεύτερη θέση θα κατέχει η Amazon.

Χρειαζόμαστε ένα νέο πυλώνα καινοτομίας. Πλέον εστιάζουμε στον πελάτη περισσότερο παρά ποτέ. Η τεχνολογία οδηγεί τα πάντα. Ο κ. Λάμπρος Παπακοσμάς τόνισε ότι  απαγορεύεται να μεταφέρουμε κόστος από την εφοδιαστική αλυσίδα στον καταναλωτή.

Μεταφέρουμε ιδιότητες από το φυσικό κατάστημα στο ψηφιακό και αντίστροφα. Πρέπει να αφουγκραστούμε τον καταναλωτή. Ο καταναλωτής μας δίνει 4 δευτερόλεπτα για να τον πείσουμε. Αυτός είναι ο νέος χρόνος σήμερα. Όσοι δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο ξέρουν ότι… το αφεντικό μας είναι ο καταναλωτής.

Οι τέσσερις παντοδύναμοι

Ο επικεφαλής της P&C είπε για την ελληνική αγορά ότι θα υπάρχει συγκέντρωση και τέσσερις αλυσίδες θα ελέγχουν το 85% της αγοράς.

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ΜΕΤΡΟ και My Market είπε ότι η Νότια Κορέα είναι πρώτη στο ηλεκτρονικό εμπόριο με 18,5%, η Βρετανία με 7,5%, η Γαλλία με 5,6% και η Ελλάδα με 0,2%.

Η Ελλάδα είναι πιο παραδοσιακή αγορά, το σούπερ μάρκετ είναι μια ευκαιρία κοινωνικής συναναστροφής. Το να πάρω ένα κομπιούτερ είναι στάνταρντ ξέρω την τιμή, αν παίρνω κάτι από σούπερ δεν ξέρω τι θα πληρώσω. Αυτό ίσως κάνει το σούπερ να μένει πίσω διεθνώς.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για μας είναι ο κίνδυνος της σχέσης ποιότητας και τιμής.

Το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ θα οδηγήσει σε ψυχρό ανταγωνισμό τιμών καθώς τα ηλεκτρονικά μαγαζιά θα επιλέγουν από διάφορα Σ/Μ την πιο συμφέρουσα τιμή.
Ο ανταγωνισμός θα ενταθεί και μεταξύ των προμηθευτών που θα ανοίξουν την πόρτα του διαδικτύου για απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές.

Ο κ. Παντελιάδης είπε σύμφωνα με το bankingnews.gr, ότι τα καταστήματα My Market θα παρέχουν wifi στους καταναλωτές  μέσα στο κατάστημα και  θα είναι έτοιμη η εγκατάσταση  έως το Πάσχα  του 2018.
Ο Χρήστος  Καλογεράκης, CEO  των καταστημάτων Public είπε πάμε σε απάτητα αχαρτογράφητα νερά, αναφορικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Κάνει λόγο για έναν πολύ καλομαθημένο πελάτη που θέλει τεράστια ποικιλία προϊόντων, καλές τιμές, εξυπηρέτηση. Επίσης θέλει προσωποποιημένη πληροφόρηση. Ο κ. Καλογεράκης είπε ότι είναι μονόδρομος οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.