Διεθνή

Νέα «πυρά» κατά Facebook και Google για fake news μετά το μακελειό του Λας Βέγκας

Νέα «πυρά» κατά Facebook και Google για fake news μετά το μακελειό του Λας Βέγκας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Νέα πυρά δέχτηκαν Facebook και Google, επειδή δεν κατάφεραν να περιορίσουν το σφοδρό «τσουνάμι» ψευδών ειδήσεων στον απόηχο του μακελειού στο Λας Βέγκας, κάτι που για άλλη μια φορά αναδεικνύει τα ελαττώματα στους αλγορίθμους τους.

Οι δύο εταιρείες βοήθησαν στην αποκάλυψη ανακριβών ρεπορτάζ που ανέφεραν λανθασμένα ότι ο δράστης είχε «ισχυρές αριστερές τάσεις», επισημαίνουν οι Financial Times. Τα ρεπορτάζ κυκλοφόρησαν σε δεξιά ειδησεογραφικά sites, πριν «πιαστούν» στα αυτοματοποιημένα φίλτρα που χρησιμοποιούν το Facebook και το Google.

Και οι δύο εταιρείες υποστήριξαν ότι τα προβλήματα κράτησαν πολύ λίγο και ότι εργάζονται για να δώσουν τέλος στο ευρύτερο πρόβλημα, ωστόσο δεν πρόλαβαν να γλιτώσουν από νέες επικρίσεις ότι δεν κάνουν αρκετά για να αποτρέψουν τη διάδοση ψευδών και επιβλαβών πληροφοριών.

«Υπάρχει τρόπος -η αλήθεια είναι πως δεν έχουν τη βούληση», υπογράμμισε ο Scott Galloway, καθηγητής μάρκετινγκ στο NYU και συγγραφέας του «The Four», ενός νέου βιβλίου για την Amazon, την Apple, το Facebook και το Google.

Όπως πρόσθεσε, η πρόσφατη πρόσληψη περισσότερου προσωπικού για τον εντοπισμό και την απομάκρυνση ψευδών πληροφοριών είναι υπερβολικά περιορισμένη για να έχει αποτέλεσμα: «Είναι σαν να κατουράς στον ωκεανό -είναι μια σειρά ημίμετρα», σχολίασε ο Galloway.

Στο μεταξύ και το Twitter δέχθηκε επίθεση τη Δευτέρα, αφότου χρήστης ανάρτησε screenshot από αναζήτηση στο κοινωνικό δίκτυο που έβγαλε ως κορυφαίο αποτέλεσμα μια ανάρτηση από το Infowars, μια ιστοσελίδα που δέχεται συχνά κριτική επειδή διαδίδει θεωρίες συνωμοσίας. Η ανάρτηση έκανε λόγο για ανάληψη ευθύνης του μακελειού στο Λας Βέγκας από το Ισλαμικό Κράτος.

Η τζιχαντιστική οργάνωση είχε πράγματι ισχυριστεί πως ήταν υπεύθυνη για το γεγονός, ωστόσο η αναφορά χωρίς να επισημανθεί πως επρόκειτο για ψευδή ισχυρισμό ήταν παραπλανητική.

Το Twitter δεν κατάφερε να αποκαλύψει πόσοι χρήστες είδαν αυτό το αποτέλεσμα αναζήτησης, ωστόσο τόνισε πως η εξατομίκευση στο σύστημά του σημαίνει ότι κόσμος που κάνει την ίδια αναζήτηση λαμβάνει διαφορετικά αποτελέσματα.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X