Ποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τους οικονομικά αδυνάμους

Στην ελληνική κοινωνία θεωρείται αξίωμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης ότι η ΑΡΙΣΤΕΡΑ είναι η πολιτική παράταξη που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τους πιο αδύναμους οικονομικά – και όχι μόνο – Έλληνες έχοντας το προνόμιο της κοινωνικής ευαισθησίας. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα ή πρόκειται για έναν ακόμα μύθο της μεταπολίτευσης ; Μετά από τρία σχεδόν χρόνια ΠΦΑ (Πρώτη Φορά Αριστερά) στη διακυβέρνηση μπορούμε να κρίνουμε την κατάσταση.

Βελτιώθηκαν οι ευκαιρίες για εύρεση αξιοπρεπούς εργασίας από τους άνεργους ; Η πτώση της ανεργίας που εμφανίζεται με τα στοιχεία της ΕΡΓΑΝΗΣ αποκαλύπτεται ότι οφείλεται από την αντικατάσταση των πλήρους απασχόλησης θέσεων εργασίας από δύο ή τρεις αντίστοιχες μερικής – ή καλύτερα «ελαστικής» – απασχόλησης. Από εκείνες, δηλαδή, που ο ΣΥΡΙΖΑ αποκήρυσσε μετά βδελυγμίας, όταν ήταν στην Αντιπολίτευση. Γιατί συμβαίνει αυτό ; Διότι, πολύ απλά το επιχειρηματικό κλίμα στη χώρα χειροτερεύει από το 2015. Φέτος, το 2017, η χώρα βρέθηκε ακόμα πιο κάτω στη λίστα των χωρών που διευκολύνουν το επιχειρείν. Ποιος θα έρθει να επενδύσει σε μια χώρα που απέχει από την κανονικότητα (δηλώσεις Παρασκευόπουλου αλλά και άλλων υπουργών για νόμους «εκτάκτων καταστάσεων), ενώ έχει και την υψηλότερη φορολογία και τη μεγαλύτερη ασφαλιστική επιβάρυνση σε σχέση με τον ανταγωνισμό στη γειτονιά μας. Και όσο η χώρα δεν υποδέχεται άμεσες επενδύσεις, ο άνεργος δεν πρόκειται να δει αξιοπρεπείς και επαρκώς αμειβόμενες δουλειές.

Αυτό, όμως, ζητά με κάθε τόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Το πρόγραμμα της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ είναι προσανατολισμένο στην προσέλκυση των επενδύσεων, ώστε να δημιουργηθούν θέσεις πλήρους απασχόλησης και με καλές αμοιβές. Έχει ρεαλιστικές προτάσεις για μειώσεις στη φορολογία και στις εισφορές, αλλά και για μικρότερη γραφειοκρατία. Έτσι, θα δοθούν λύσεις – ανάσες και στα κρατικά έσοδα και στις ασφαλιστικές εισφορές, άρα θα σταματήσει και τον κατήφορο των συντάξεων.  

Μήπως, όμως, έχουμε καλύτερες συνθήκες στη δημόσια εκπαίδευση, το Α και το Ω για την πρόοδο μιας κοινωνίας ; Όταν η κυβερνητική πολιτική ισοπεδώνει την αριστεία, φρενάρει κάθε διαδικασία αξιολόγησης, άρα και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου, πως θα γίνει καλύτερη και αποδοτικότερη η εκπαίδευση ; Πώς θα ξεχωρίσουν τα παιδιά των φτωχών οικογενειών που έχουν διάθεση να δουλέψουν και να αλλάξουν τη μοίρα τους ; Πως και τα υπόλοιπα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις που θα τους δώσουν ώθηση για κάτι καλύτερο στη ζωή τους ; Όταν η μόρφωση και η κατάρτιση γίνεται αποκλειστική υπόθεση της οικονομικής δυνατότητας της κάθε οικογένειας, τότε οι ανισότητες διευρύνονται και η κοινωνική κινητικότητα εξασθενεί.

Από την άλλη πλευρά, η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζητούν αναβάθμιση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος με αξιολόγηση και ενθάρρυνση των νέων να αξιοποιήσουν το ταλέντο τους, αλλά και τους κόπους τους. Επιπλέον, με την πρόταση για λειτουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα θα δώσουν την ευκαιρία σε παιδιά που αξίζουν, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να λάβουν ποιοτικότερη εκπαίδευση που θα τους δώσει τα εφόδια για κάτι καλύτερο στη ζωή τους.

Με δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα από δύο κρίσιμους τομείς της κοινωνικής ζωής είδαμε ότι οι πολιτικές της  Πρώτης Φοράς Αριστερά με τις ιδεοληψίες και τις αστοχίες τους συντηρούν, αν δεν χειροτερεύουν, τα πράγματα για τις ασθενέστερες ομάδες του πληθυσμού.

Από την άλλη πλευρά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει τη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ σε μια τροχιά ανανεωμένων πολιτικών προτάσεων που στόχο έχουν την ουσιαστική ενίσχυση εκείνων που έχουν περισσότερη ανάγκη το κοινωνικό κράτος. Ο στόχος είναι να μπούμε ως χώρα γρήγορα σε τροχιά ανάπτυξης και να αναβαθμίσει το κράτος τις υπηρεσίες του σε υγεία και παιδεία, για χάρη αυτών που έχουν ως μοναδική επιλογή το δημόσιο σχολείο και νοσοκομείο.

Αυτή είναι η πραγματική φιλολαϊκή πολιτική που έχει ανάγκη η κοινωνία μας μακριά από ιδεολογικές αγκυλώσεις και μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα …

Α. Κ. Μπαλέρμπας Μέλος Πολιτικής Επιτροπής Ν.Δ.

Φιλόλογος, Δρ. Ε.Μ.Π.