Οικονομία

Σπίρτζης κατά Taxibeat: Στηρίζεται από ΝΔ -Δεν αφήνει ούτε ευρώ στην Ελλάδα

Σπίρτζης κατά Taxibeat: Στηρίζεται από ΝΔ -Δεν αφήνει ούτε ευρώ στην Ελλάδα
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου σχεδίου νόμου για τις μεταφορές, αποκάλυψε πως στη μετοχική σύνθεση της Beat, που έχει ως έδρα στο Λονδίνο, συμμετέχουν off shore του Παναμά και των Παρθένων Νήσων.

  • Τις φορολογικές δηλώσεις και το μετοχολόγιο των εταιρειών διαμεσολάβησης στις δημόσιες μεταφορές, Uber και Beat, ζήτησε ο Χρήστος Σπίρτζης.
  • Ο Χρήστος Σπίρτζης χαρακτήρισε ως πολιτικό θέμα τη στήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη συγκεκριμένη επιχείρηση και εκτόξευσε τα «βέλη» του κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες που δεν έχουν αφήσει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα […] Δεν πιστεύουμε σε τέτοιου είδους επιχειρηματικότητα, δεν πιστεύουμε ότι είναι ελληνικό θαύμα, δεν πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να μην φορολογούνται, λατρεύουμε την καινοτομία και τη στηρίζουμε αλλά δεν μπορεί να έχουν άλλου είδους ασυλία σε σχέση με τις άλλες εταιρείες», είπε μεταξύ άλλων και συνέχισε: «Δεν είναι παράνομο να έχεις έναν μέτοχο που είναι εξωχώρια εταιρεία, το θέμα είναι πολιτικό, αν δηλαδή θέλουμε να στηρίξουμε αυτό το μοντέλο. Δεν με νοιάζει τι συμβαίνει με την Beat και τον κ. Δρανδάκη (σ.σ. τον ιδρυτή), αλλά με το σχέδιο νόμου προβλέπεται να αφήνει στην Ελλάδα ό,τι αφήνουν και οι άλλες εταιρείες».

Τι αναφέρει το σχέδιο Νόμου

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο για την Ελλάδα και στη συνέχεια θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τόσο οι εταιρείες που χρησιμοποιούν ταξί (Beat), όσο και οι εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (Uber).

Ανάμεσα στα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλλουν οι εταιρείες είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς, επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.λπ. Τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον «καταναλωτή» ( τον οδηγό) και διαφορετικά για τον επιβάτη και ένα για κάθε διαμεσολάβηση.

Οι εταιρείες θα δημιουργήσουν ένα μητρώο, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλα τα στοιχεία των οχημάτων και φυσικά των οδηγών. Προβλέπονται κυρώσεις στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης π.χ. αν δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου, με πρόστιμο 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας.

Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους των οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα, που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη και απαγορεύεται το ίδιο διάστημα που ίδρυσαν τον φορέα να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

 

 

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X