Βασίλης Αυλωνίτης: Δεν θα το πιστεύετε πως έγινε ηθοποιός

            Ο Βασίλης Αυλωνίτης γεννήθηκε στο Θησείο το 1904, από πολύ φτωχή οικογένεια. Μαζί με τον αδελφό του, από πολύ μικροί, κάνανε πολλές δουλειές του ποδαριού για να βοηθήσουν στα οικονομικά της οικογένειας. Ο μικρός Βασίλης αναγκάστηκε να εργασθεί σε βιοτεχνία κατασκευής τσαντών, ως εργάτης, ως αχθοφόρος.

           Η πρώτη του επαφή με το θέαμα έγινε την περίοδο που εργαζόταν ως βοηθός σκηνογράφου στο θέατρο “ Έντεν”, που ήταν στην γειτονιά του. Πολύ γρήγορα έγινε ο αγαπημένος του θιάσου και συχνά τους διασκέδαζε με τις κωμικές ατάκες του και τις πλάκες του. Κάποια στιγμή λοιπόν, ενώ παιζόταν η παράσταση, ο επιχειρηματίας του θεάτρου για να τον πειράξει, τον σπρώχνει ξαφνικά στην σκηνή. Ο Αυλωνίτης δεν τα έχασε καθόλου και χάρη στο πηγαίο χιούμορ του κέρδισε κοινό και ηθοποιούς. Εκείνη την στιγμή γεννήθηκε ο ηθοποιός Αυλωνίτης.

           Το 1924 κάνει την πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση στο θέατρο στην παράσταση “Ερωτικές γκάφες”. Πολύ γρήγορα καθιερώνεται ως μεγάλος κωμικός στην συνείδηση του κοινού και παρότι δεν πέρασε ποτέ από τα θρανία κάποιας δραματικής σχολής, καταφέρνει με το ταλέντο του να κυριαρχήσει στην αθηναϊκή επιθεώρηση.

           Το 1928 ο Βασίλης Αυλωνίτης δημιουργεί τον δικό του θίασο. Εγκαταλείπει τις φαρσοκωμωδίες και τις οπερέτες και ανεβάζει μόνο επιθεωρήσεις. Τις δεκαετίες του ΄50 και ΄60  είναι από τους βασικούς πρωταγωνιστές στα χρυσά χρόνια της επιθεώρησης δίπλα σε σπουδαίους ηθοποιούς όπως Mίμη Φωτόπουλο, Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστα Χατζηχρήστο, Νίκο Ρίζο, Γιάννη Γκιωνάκη.

          Τον Αύγουστο του 1931 όμως, συνέβη ένα επικίνδυνο περιστατικό που παραλίγο να του στοιχίσει την ζωή. Πρωταγωνιστούσε στην επιθεώρηση “Κατεργάρα” στο θέατρο Περοκέ. Ενώ ήταν στην σκηνή και ερμήνευε ένα σκετσάκι όπου σατίριζε τους φιλελεύθερους του Ελευθέριου Βενιζέλου, τέσσερις οπαδοί των Βενιζελικών εισβάλουν στο θέατρο και αρχίζουν να πυροβολούν τον Αυλωνίτη, γιατί πίστευαν ότι διακωμωδούσε τον Βενιζέλο. Από αυτή την εγκληματική ενέργεια τραυματίστηκαν μερικοί θεατές και σκοτώθηκε ένας τεχνικός του θεάτρου. Ο Αυλωνίτης δεν ξέχασε ποτέ αυτό το περιστατικό και πάντα ένοιωθε ότι έφταιγε αυτός για ότι συνέβη. Μετά από αυτό το συμβάν ψηφίσθηκε  ο νόμος “περί τύπου”, ο οποίος επέβαλε την λογοκρισία στο θέατρο.

        Το 1929 εμφανίζεται για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στην ταινία “Μαρία η Πενταγιώτισσα”. Μετά από αυτή την ταινία έπαιξε και σε πολλές άλλες χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.

        Το 1955  ο Αλέκος Σακελλάριος με δυσκολία πείθει τον Φίνο να του επιτρέψει να συμπεριλάβει τον Αυλωνίτη στην ταινία “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο”, η ταινία κάνει μεγάλη   επιτυχία και ο Αυλωνίτης κερδίζει τις καρδιές των κινηματογραφόφιλων. Μετά από αυτή την ταινία συμμετείχε σε πολλές επιτυχημένες παραγωγές ως το 1970, όπου έπαιξε στην τελευταία του ταινία “Η Αρχόντισα κι ο αλήτης”.

       Την περίοδο που έγινε το περιστατικό στο θέτρο Περοκέ, ήταν παντρεμένος με την Πόπη, η οποία ήταν μπαλαρίνα στον θίασο. Εκείνη την εποχή είχε μια κρυφή θαυμάστρια η οποία τον πολιορκούσε και του έστελνε κάθε βράδυ δώρα στο καμαρίνι. Ο Αυλωνίτης δεν είχε αποκαλύψει τι συνέβαινε, στην γυναίκα του. Το βράδυ που έγινε το αιματηρό περιστατικό, η κρυφή θαυμάστρια έστειλε το αυτοκίνητο της για να τον σώσει από την άσχημη ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο θέατρο και τον φιλοξένησε στο σπίτι της. Ο Αυλωνίτης την ερωτεύτηκε παράφορα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την γυναίκα του και να φύγει μαζί της στο Παρίσι.

       Ο Βασίλης Αυλωνίτης ήταν μια γνήσια λαϊκή μορφή και ένας από τους σημαντικότερους κωμικούς ηθοποιούς ,ΘΙΑΣΟΣ,ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΚΑΙ ΟΑΛΗΤΗΣτου ελληνικού κινηματογράφου. Απεβίωσε το 1970, λίγες μέρες μετά το τέλος των γυρισμάτων της ταινίας ¨Η Αρχόντισα κι ο αλήτης”, από καρδιακή προσβολή.