Αναλύσεις

Ας δούμε πάλι χαμόγελα και στα σχολεία της Ελλάδας

Ας δούμε πάλι χαμόγελα και στα σχολεία της Ελλάδας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Η εμφάνιση του Covid19 και των δυσάρεστων συνεπειών του στη ζωή μας, μετρά ήδη παραπάνω από 2 χρόνια διαδοχικών εκπλήξεων. Στη διάρκεια της πανδημίας πολλά μέτρα θεσπίστηκαν, πολλές αλλαγές συντελέστηκαν και μπήκαν στη ζωή μας νέα δεδομένα.

Φυσικά όλα αυτά που ζήσαμε θα μπορούσαν να αποτελέσουν σενάριο επιστημονικής φαντασίας και σίγουρα τελικά αποτέλεσαν μια μακρόχρονη δοκιμασία της αντοχής μας!

Η τελευταία αυτή διαπίστωση με προβληματίζει τελευταία πολύ έντονα. Που φτάνει το όριο της αντοχής μας; Που φτάνει αυτό το όριο, όταν καθημερινά χρειάζεται να επιστρατεύσουμε την υπομονή και την καρτερικότητα μας για να αντιμετωπίσουμε όλο αυτό το πλαίσιο προστασίας- το οποίο σαφώς είναι απαραίτητο, παραμένει όμως ανυπόφορο-.

Περιορισμοί, υποχρεωτικοί αυτοέλεγχοι, αναστολή λειτουργίας σε σχολεία  και υπηρεσίες, απαγορευτική κοινωνική ζωή, οικονομικές δυσκολίες και μάσκες. Μάσκες παντού, σε παιδιά και ενήλικες. Μάσκες εντός και εκτός κλειστών χώρων. Δεν ευθύνεται κανείς γι αυτό και σίγουρα η σκέψη μας δεν πρέπει να στραφεί προς κάποιον αρμόδιο να κατηγορήσουμε.

Μετά από όλο αυτό το διάστημα υποχρεωτικών περιορισμών, αναρωτιέμαι μήπως ήρθε η ώρα να μπούμε σε μια νέα, μετά covid, εποχή.

Ο Covid δεν έχει υποχωρήσει, έχει μεταλλαχθεί. Προς το παρόν έχει μια μορφή που είναι πιο ήπια και λιγότερο επιθετική. Σίγουρα δεν έχουμε απαλλαγεί, όμως μήπως ήρθε η ώρα να λειτουργήσουμε πιο ευρωπαϊκά στα μέτρα προστασίας;

Μήπως ήρθε η ώρα να λάβουμε υπόψιν ότι εκτός από τον Covid μάς βλάπτουν πολλά άλλα πράγματα όπως η υποχρεωτική μάσκα στο σχολείο και η ιχνηλάτηση των θετικών επαφών – που πλέον είναι καθημερινές και πολλές;

Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν μαθητές που σχεδόν κάθε εβδομάδα ξεκινούν νέο πενθήμερο υποχρεωτικού αυτοελέγχου!

Ας σκεφτούμε πόση ενέργεια, χρόνο, χρήματα και ευελιξία απαιτούμε από έναν γονέα, όταν κάθε εβδομάδα πρέπει να κάνει στο ένα ή τα περισσότερα παιδιά του, δύο  rapid test οποιαδήποτε ημέρα, ανεξάρτητα από το υπόλοιπο πρόγραμμα του, ώστε να τα παρουσιάσει την επόμενη ημέρα το πρωί για να παρακολουθήσει το παιδί του το σχολικό πρόγραμμα!

Σκεφτείτε ότι στην πραγματικότητα οι μαθητές που έχουν θετικό αποτέλεσμα παραπάνω από μια φορές- γεγονός που συμβαίνει συχνά- απουσιάζουν από το σχολείο συστηματικά ενώ τα ίδια δεν έχουν κανένα σύμπτωμα!

Από την άλλη πλευρά οι μαθητές και οι δάσκαλοι υποφέρουν από τη μακροχρόνια, διαρκή χρήση της μάσκας. Όχι μόνο δεν ευνοείται η εκπαιδευτική διαδικασία αλλά στο τέλος δημιουργούνται και μια σωρεία νέων προβλημάτων όπως αυτό του τακτικού ή και καθημερινού αυτοελέγχου, της απώλειας ουσιαστικής επαφής όταν δε βλέπουμε το χαμόγελο των μαθητών και των εκπαιδευτικών και σίγουρα της δύσκολης επικοινωνίας, μέσα από τη μάσκα, τη δυσκολία στη διαδικασία ανάγνωσης και εκμάθησης ξένων γλωσσών, όταν δε βλέπουμε την κίνηση του στόματος και τη γενικότερη δυσκολία διαχείρισης όλης αυτής της συνεχόμενης απουσίας μαθητών, εκπαιδευτικών και υποστηρικτικού προσωπικού.

Την ίδια στιγμή στην υπόλοιπη Ευρώπη τα μέτρα έχουν αρχίσει σταδιακά να υποχωρούν. Οι μάσκες και ο αυτοέλεγχος των μαθητών καταργήθηκαν σε πολλές ήδη χώρες: Στην Κροατία οι μαθητές δεν κάνουν αυτοέλεγχο και οι μάσκες δεν είναι πλέον υποχρεωτικές στην τάξη, στην Πορτογαλία μέχρι την 4η δημοτικού οι μαθητές δε φορούν μάσκα, στην Ιταλία, στην Εσθονία και στην Ισπανία δεν επιδεικνύουν πια self tests και στην Ολλανδία και τη Ρουμανία αυτή τη στιγμή δε φορούν ούτε μάσκα ούτε επιδεικνύουν Self test.

Στην Ελλάδα τα μέτρα παραμένουν μέχρι στιγμής αυστηρά και ήρθε η ώρα να σκεφτούμε τι χρειάζεται πλέον να προστατέψουμε περισσότερο..

 

Δρ.Μπίλη Κωνσταντάρα

Ιδρύτρια -Διευθύνουσα Σύμβουλος

Διαδραστικό Ευρωπαϊκό Σχολείο 

 

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X