Πολιτική

Χατζηδάκης: Ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο Σπίρτζη και δεν κρύβεται με τίποτα

Χατζηδάκης: Ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο Σπίρτζη και δεν κρύβεται με τίποτα
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

O αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, σε ανακοίνωσή του, εξαπέλυσε επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, κατηγορώντας τον πως ψεύδεται.

Απαντώντας στην ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τις 424 προσλήψεις που έγιναν στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), ο αντιπρόεδρος της ΝΔ τονίζει ότι «ο κ. Σπίρτζης, κατά την προσφιλή του τακτική, προσπαθεί να κάνει το μαύρο άσπρο και ψεύδεται», προσθέτοντας:

«Οι 424 προσλήψεις με συμβάσεις έργου που έγιναν μέσα σε ένα χρόνο στην ΕΕΣΣΤΥ -μία εταιρεία με προσωπικό 400 εργαζομένους!!- υπάρχουν μία-μία στη Διαύγεια και εκθέτουν τον υπουργό και τη διοίκηση της εταιρείας» προσθέτει.

Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτηρίζει «δικαιολογία για κλάματα» την προσπάθεια, όπως υποστηρίζει, να βαφτίσουν τις προσλήψεις… μαθητεία, καθώς η σχολή μαθητείας εγκαινιάστηκε μόλις στις 19-12-2017, ενώ οι προσλήψεις είχαν ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο του 2016.

«Λοιπόν, κ. Σπίρτζη ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο και δεν κρύβεται με τίποτα!!» καταλήγει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Υπενθυμίζεται ότι «σε συμβάσεις μαθητείας μέσω ΟΑΕΔ και συμβάσεις έργου ορισμένου χρόνου όπως προβλέπει ο Νόμος» προχώρησε η εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) και όχι σε προσλήψεις «όπως ψευδώς και παρελκυστικά ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης», υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου, με αφορμή χθεσινή ερώτηση του αντιπροέδρου της ΝΔ Κ. Χατζηδάκη στην οποία γινόταν λόγος για πάνω από 400 προσλήψεις στην ΕΕΣΣΤΥ, αναφέρεται πως η διοίκηση της εταιρείας, «βλέποντας τους τεχνικούς εργαζόμενους να έχουν μειωθεί στους 408 τεχνίτες (από 610) και φοβούμενη τη μαζική φυγή το 2018 (μετά τον υπολογισμό των αναμενόμενων συντάξεων), και προκειμένου να διατηρηθεί η σιδηροδρομική τεχνογνωσία, ίδρυσε Σχολή Τεχνιτών σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, τον ΟΑΕΔ και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με 130 μαθητές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και για τις ανάγκες αυτού του εγχειρήματος έχει συνάψει ολιγόμηνες και επαναξιολογούμενες, ως προς την αποτελεσματικότητα, συμβάσεις σχέσεων συνεργασίας με τιμολόγιο με τους απαραίτητους συνεργάτες τους οποίους πρότειναν οι προϊστάμενοι των κατά τόπους συγκροτημάτων».

Στο υπουργείο υποστηρίζουν πως «σήμερα το άθροισμα εργαζομένων και εξωτερικών συνεργατών της ΕΕΣΣΤΥ φτάνει τους 624 (33 λιγότεροι από αυτούς του 2013), συμπεριλαμβανομένων και των διοικητικών υπαλλήλων και είναι λιγότεροι από τον αριθμό των μισθωτών και των συνεργατών (610+47) που προέβλεπε ο ιδρυτικός νόμος της ΕΕΣΣΤΥ το 2013 του κ. Χατζηδάκη, μαζί δηλαδή με τους Διοικητικούς που απαιτούντο για τη σωστή λειτουργία της εταιρείας». Το συνολικό κόστος μισθοδοσίας «για το έτος 2013, ανήλθε στο ποσό των 20.000.000 ευρώ περίπου ενώ σήμερα το συνολικό κόστος μισθοδοσίας (υπαλλήλων και συνεργατών) ανέρχεται σε 17.000.000 ευρώ περίπου».

Στην ανακοίνωση αναφέρεται, επίσης, πως «το Άρθρο 8 §8 του Ν. 3891/10, όπως ισχύει σήμερα, προβλέπει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκτελέσει «την πραγματοποίηση εργασιών εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που μισθώνει κατά την έναρξη ισχύος της Σύμβασης Εκμίσθωσής του, για την επαναφορά του στη δέουσα κατάσταση, σύμφωνα με τα πορίσματα της τεχνικής και οικονομικής αποτίμησης του τροχαίου υλικού που διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και οι δαπάνες αυτές συμψηφίζονται με τα οφειλόμενα μισθώματα».

Συνεπώς, «τα αναγραφόμενα ότι ο Έλληνας φορολογούμενος χρηματοδοτεί μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ το ανωτέρω έργο, γίνονται τηρώντας την §8 του Άρθ. του ν 3891/10 όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το Άρθρο 44 του ν 4313/2014, (ΦΕΚ Α261/17-12-14). Δηλαδή ο τρόπος πληρωμής της εκτεταμένης συντήρησης έχει καθορισθεί από νόμους της προηγούμενης κυβέρνησης. Με τα χρήματα, δηλαδή, των μισθωμάτων θα γίνει η απολύτως αναγκαία εκτεταμένη συντήρηση, όπως ο νόμος προβλέπει, προς διατήρηση της αξίας του επί μακρόν εγκαταλελειμμένου και σε κακή τεχνική κατάσταση ευρισκόμενου τροχαίου υλικού του Ελληνικού Σιδηροδρόμου».

Το έργο αυτό «έχει ανατεθεί στην ΕΕΣΣΤΥ με τη σχετική μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Σύμβαση Συντήρησης και η ΕΕΣΣΤΥ προετοιμάζεται να το εκτελέσει. Επιπροσθέτως, η ΕΕΣΣΤΥ, εκτός του έργου της συντήρησης του σήμερα κυκλοφορούντος τροχαίου υλικού, θα πρέπει να προετοιμασθεί να εκτελέσει και το έργο της συντήρησης του τροχαίου υλικού των δύο νέων Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων (Rail Gargo Logistigs Group και Pearl). Με την πρώτη εταιρεία υπάρχει ήδη Σύμβαση Συντήρησης και με τη δεύτερη είμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X