Deliveras.gr: Άργησε αλλά… έγινε η εξαγορά!

deliveras.gr
Φωτογραφία από Facebook / Deliveras.gr

Το ημερολόγιο έδειχνε Μάιος του 2015 όταν η ελληνική online πλατφόρμα παραγγελίας έτοιμου φαγητού e-food.gr πέρασε στα χέρια της Delivery Hero. Η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του e-delivery σε περισσότερες από 40 χώρες. Τρία χρόνια μετά, και αφού έχει προηγηθεί η εξαγορά του e-food.gr και η απόκτηση της Clickdelivery.gr (η γερμανική εταιρεία την απέκτησε ως προίκα όταν εξαγόρασε την Τούρκικη Yemek Sepeti), ήρθε η ώρα της deliveras.gr που ίδρυσε το 2013 ο Χρήστος Τόσκας.

Μόνο που χρειάσθηκαν κοντά στα τρία χρόνια προκειμένου η Delivery Hero να κάμψει τις αντιστάσεις του Χρήστου Τόσκα και να τον κάνει να δεχθεί την πρότασή της. Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν πως προ τριετίας, όταν η Delivery Hero επέλαυνε στην ελληνική αγορά, εξαγόραζε το e-food.gr και αποκτούσε το Clickdelivery.gr, είχε κάνει κρούση και στον Χρήστο Τόσκα. Τότε ο Έλληνας επιχειρηματίας είχε αρνηθεί την πρόταση των Γερμανών.

Γιατί… άργησε το deal της deliveras.gr

Κάποιοι υποστηρίζουν πως ο ίδιος ήθελε υψηλότερο τίμημα για να πουλήσει, κάποιοι άλλοι ότι δεν ήθελε να πουληθεί στους Γερμανούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι αντιστάσεις του ιδίου αλλά και των υπολοίπων μετόχων της εταιρείας (σ.σ. στους βασικούς μετόχους εκτός του Τόσκα περιλαμβάνονται η επενδυτική εταιρεία Elikonos Jeremie SCA Sicar) κάμφθηκαν και πριν από λίγες ημέρες το δημιούργημα του πέρασε στα χέρια της μεγαλύτερης, ίσως, online πλατφόρμας παραγγελίας έτοιμου φαγητού παγκοσμίως, η οποία ελέγχει πλέον ηγετικά μερίδια στην ελληνική αγορά.

Ποσά που «ζαλίζουν»! Τόσα δισεκατομμύρια θα επενδύσει κάθε μάρκα στην ηλεκτροκίνηση!

Βέβαια όλα θα μπορούσαν να ήταν διαφορετικά αν τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ο deliveras.gr συνασπίζονταν με τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου της μαζικής εστίασης και είχαν προχωρήσει στη δημιουργία ενός κοινού σχήματος. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εμπλεκομένων μερών διήρκεσαν κοντά στους 12 μήνες αλλά τελικά ναυάγησαν.

Το σχέδιο για να καταστεί ο deliveras.gr, ο οποίος σήμερα συνεργάζεται με 4.300 καταστήματα σε 62 πόλεις της Ελλάδας, το αντίπαλο δέος της Delivery Hero, ή για να ακριβολογούμε ο δεύτερος μεγάλος πόλος στην ελληνική online αγορά παραγγελίας έτοιμου φαγητού, δεν ευοδώθηκε.

Οι τίτλοι τέλους στις διαπραγματεύσεις έπεσαν στις αρχές του περασμένου Φθινοπώρου και επισφραγίσθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου του 2017, όταν ο όμιλος Vivartia ανακοίνωσε την απόκτηση της Forky.gr, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εστίασης. Η Forky, βρίσκεται στο hold από τον περασμένο Σεπτέμβριο, περίοδο που πραγματοποιούνταν οι διαπραγματεύσεις με τη Vivartia, και ακόμη πάνω από τρεις μήνες μετά την απόκτησή της από τον όμιλο Vivartia δεν έχει επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά του e-delivery.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ