Facebook Twitter Viber Messenger WhatsApp E-mail |
Στην απόσυρση του σχεδίου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών μετά τις έντονες αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων.
Όπως ανακοίνωσε ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.
«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.
Η πρόβλεψη για αύξηση του ορίου ταχύτητας είχε προέλθει από μελέτη, η οποία, όμως, επέβαλε την εξέταση της γεωμετρίας των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να διαπιστωθεί αν μπορεί να αυξηθεί το σχετικό όριο.
Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.
Οι συγκοινωνιολόγοι παρέθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Καιρός: Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη – Οι επιπτώσεις στην υγεία και οδηγίες προστασίας για τους ευπαθείς
Στέφανος Κασσελάκης: Τρεις λόγοι για να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ μία μικρή επιχείρηση
Διακοπή ρεύματος σε Πειραιά, Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Μοσχάτο και Νέα Σμύρνη
Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο στις φτωχές
Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91 και έχασε το πλεονέκτημα έδρας
Minerva Red: Δορυφορική εικόνα δείχνει την επέλαση της αφρικανικής σκόνης στην Ελλάδα (χάρτες)
Ανάγκη επιβίωσης η δεύτερη δουλειά για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους
Ολες οι Ειδήσεις
- Καιρός: Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη – Οι επιπτώσεις στην υγεία και οδηγίες προστασίας για τους ευπαθείς
- Στέφανος Κασσελάκης: Τρεις λόγοι για να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ μία μικρή επιχείρηση
- Διακοπή ρεύματος σε Πειραιά, Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Μοσχάτο και Νέα Σμύρνη
- Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο στις φτωχές
- Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91 και έχασε το πλεονέκτημα έδρας
- Minerva Red: Δορυφορική εικόνα δείχνει την επέλαση της αφρικανικής σκόνης στην Ελλάδα (χάρτες)
- Ανάγκη επιβίωσης η δεύτερη δουλειά για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους
- «Γαλάζιο» τρολ που επιχείρησε να συμψηφίσει τους νεκρούς των Τεμπών με τη δολοφονία Λυγγερίδη και ο Νίκος Πλακιάς τον κατατρόπωσε
- Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 5.400.000
- Eurojackpot: Δύο τυχεροί κέρδισαν 60 εκατομμύρια ευρώ