Πιο ακριβά όλα τα αυτοκίνητα από το 2020 και μετά!

αυτοκίνητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι αυτή τη στιγμή το Brexit ή οι πρόσθετοι δασμοί εισαγωγής, που σχεδιάζει να επιβάλλει ο Τραμπ. Είναι οι νέες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία εμπεριστατωμένη μελέτη της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας Euler Hermes, σύμφωνα με την οποία οι ευρωπαϊκοί στόχοι είναι ουσιαστικά ανέφικτοι.

Οι νέες οδηγίες και πώς επηρεάζουν το πόσο θα κοστίζουν τα αυτοκίνητα

Οι νέες οδηγίες, που ψηφίστηκαν τον Απρίλιο, προβλέπουν για την επόμενη διετία μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20%, όταν για τα τελευταία δέκα χρόνια ήταν συνολικά 25%. Επιπρόσθετα, έχουν τεθεί ακόμη πιο φιλόδοξοι στόχοι έως το 2025 και το 2030, που δείχνουν αυτή τη στιγμή ανέφικτοι για τους αυτοκινητοκατασκευαστές. Οι τελευταίοι βρίσκονται σε έναν πραγματικό αγώνα δρόμου, ώστε να ενσωματώσουν στον στόλο τους όσο το δυνατόν συντομότερα και μαζικότερα οχήματα με εναλλακτικές μορφές κίνησης και ιδίως ηλεκτροκίνητα, αλλιώς απειλούνται με δρακόντεια πρόστιμα. Με βάση τα δεδομένα του 2018, θα ανέρχονταν αυτά τα πρόστιμα συνολικά σε 30 δις ευρώ, που αντιστοιχούν περίπου στο 50% των καθαρών κερδών των εταιρειών αυτοκινήτου.

Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα αυξήσουν πιθανότατα έως τα τέλη του 2020 το κόστος παραγωγής ενός μέσου Ι.Χ. έως 7% και το 2025 έως 15%. Αν επιμερισθεί όλη αυτή η αύξηση του κόστους παραγωγής στην τελική τιμή των μελλοντικών αυτοκινήτων, τότε θα μειωθεί δραστικά η ζήτηση και θα υπάρξει ανεργία στον κλάδο.

Τα αυτοκίνητα και οι πωλήσεις

Συγκεκριμένα, προβλέπονται μειώσεις των πωλήσεων αυτοκινήτων της τάξης του 9% έως τα τέλη του 2020 και 18% έως το 2025. Για να πάρουμε μία τάξη μεγέθους, μία τέτοια πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων θα είχε αρνητική επίδραση -0,1% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της Γερμανίας, αλλά και της Γαλλίας, ενώ θα χάνονταν περίπου 160.000 θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ταυτόχρονα, θα αυξανόταν ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, που θα είναι υποχρεωμένες στο μέλλον να δημιουργήσουν μεγαλύτερες συνέργειες μεταξύ τους, αλλά και να μειώσουν τα ποσοστά κερδοφορίας τους, ώστε να είναι ηπιότερη η μείωση στις πωλήσεις των –ακριβότερων πλέον- μοντέλων τους.

Μία πρώτη γεύση πήραμε ήδη με την πρόταση της FCA προς τη Renault για συγχώνευση των δύο εταιρειών, η οποία -όπως φαίνεται- θα γίνει επίσημα αποδεκτή από τους Γάλλους την επόμενη εβδομάδα. Εφόσον υλοποιηθεί, τότε θα προκύψει ένας νέος αυτοκινητιστικός όμιλος, που θα είναι τρίτος σε μέγεθος στον κόσμο μετά τους αντίστοιχους της Volkswagen και της Toyota.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλογές