Auto - Moto

Η δικαστική απόφαση για τα πετρελαιοκίνητα παλιάς τεχνολογίας

Η δικαστική απόφαση για τα πετρελαιοκίνητα παλιάς τεχνολογίας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ο κύβος ερρίφθη στη Γερμανία η οποία πλέον μετά από απόφαση γερμανικού δικαστηρίου δεν θα επιτρέπει την κυκλοφορία παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Η απόφαση είναι ειλημμένη και σε καμιά περίπτωση δεν θα μετατεθεί για τους επόμενους μήνες, παρά την επιθυμία της κυβέρνησης να καθυστερήσει την εφαρμογή της η οποία θίγει πολλούς επαγγελματικούς κλάδους.

Η δικαστική απόφαση ορίζει ως άμεση την ανάγκη της απαγόρευσης των παλιών diesel αυτοκινήτων καθώς μέσω αυτής επισημαίνεται ότι δεν έχουν ληφθεί ισοδύναμα μέτρα από τις τοπικές αρχές για να μην εφαρμοστεί ο νόμος.

Σύμφωνα με την απόφαση άμεσα έχει απαγορευθεί η κίνηση των «ρυπογόνων» μοντέλων (οχήματα που δεν πληρούν τα πρότυπα του Euro6) σε τουλάχιστον έντεκα δρόμους του Βερολίνου.

Από την άλλη εντείνονται οι προσπάθειες από τους επικεφαλής να επεκταθεί το μέτρο και σε άλλες γερμανικές πόλεις Το σίγουρο είναι πολύ άμεσα θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο του Βερολίνου που παρουσιάζει αυξημένο όριο οξειδίου του αζώτου που είναι άνω των 40 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα.

Πριν από λίγες εβδομάδες η κυβέρνηση της Γερμανίας επεξεργαζόταν αρκετά σχέδια για τη μείωση της ρύπανσης ζητώντας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες εμπορικά κίνητρα για να αλλάξουν τα οχήματά τους.

Οι απαγορεύσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro5 ή παλιότερης τεχνολογίας ισχύουν στο Αμβούργο, στην Φρανκφούρτη και στη Στουτγάρδη, που θεωρείται το σπίτι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με τις κινητοποιήσεις περιβαλλοντολογικών ομάδων πολύ σύντομα θα ζητήσουν την απαγόρευση και σε άλλες 26 γερμανικές πόλεις καθώς έχουν κατατεθεί μαζικές αγωγές.

Το θέμα απασχολεί τους επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης, ειδικά μετά το σκάνδαλο της Volkswagen το 2015 που είχε χρησιμοποιηθεί παράνομο λογισμικό, πυροδοτώντας το γνωστό σκάνδαλο που έχει κοστίσει περισσότερα από 27 δισεκατομμύρια ευρώ σε κυρώσεις και πρόστιμα.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι αντίθετες απόψεις τις οποίες υιοθετούν και αρκετοί επικεφαλής της κυβέρνησης που κάνουν λόγο ότι οι απαγορεύσεις θα έκαναν περισσότερο κακό παρά καλό, καθώς θα αναγκαστούν να κλείσουν εκατοντάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου.

Αυτό συνεπάγεται μεγάλη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που παίζει πρωταρχικό ρόλο στην γερμανική οικονομία. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι και μόνο η προοπτική μίας τέτοιας απόφασης επιτάχυνε την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων ντίζελ στη Γερμανία, με το μερίδιο αγορά να περνάει από το 48% το 2015 στο 29% το 2017.

Το σίγουρο είναι ότι οποιαδήποτε απόφαση για την απαγόρευση κυκλοφορίας των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα πάρει αρκετούς μήνες και ειδικοί κάνουν λόγο ότι παρά την δικαστική απόφαση χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό περιθώριο, ενώ σήμερα, υπάρχει το δεδομένο ότι οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων με τεχνολογία Euro6 μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο των μεγάλων γερμανικών πόλεων.

Τους τελευταίους μήνες περίπου 70 γερμανικές πόλεις παρουσιάζουν αυξημένες τιμές διοξειδίου του αζώτου.

Το Μόναχο, η Στουτγάρδη και η Κολωνία είναι οι πόλεις με την υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Το 47% των Γερμανών τάσσεται κατά της απαγόρευσης σε κάθε περίπτωση, ενώ το 25% συμφωνεί με την επιβολή περιορισμένων μέτρων σε περίπτωση υψηλών επιπέδων ρύπανσης και το 20% τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους στην πόλη, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για την εφημερίδα Handelsblatt.

Την ίδια στιγμή οι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει μια σειρά από ενέργειες προκειμένου να πείσουν τους ιδιοκτήτες για την τεχνολογική αρτιότητα των ντίζελ αυτοκινήτων, ενώ υπόσχονται δωρεάν αναβαθμίσεις για μείωση των εκπομπών ρύπων. Ενέργειες που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα ξεπεράσουν τα 15 δισ. ευρώ.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X