Επιλογές

Καταπληκτικό! Ελληνες πωλούν τεχνολογία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Καταπληκτικό! Ελληνες πωλούν τεχνολογία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Πήγαν κόντρα στο ρεύμα και πέτυχαν. Οταν τo 2014 χιλιάδες Έλληνες επιστήμονες μετανάστευαν από την Ελλάδα σε αναζήτηση εργασίας, δύο νέοι μηχανικοί ακολουθούσαν τον αντίθετο δρόμο.  Επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη από τη Γερμανία.

Κόντρα στην κρίση δημιούργησαν μία καινοτόμα εταιρεία που σήμερα τροφοδοτεί με καινοτόμα συστήματα τις 7 στις 10 μάρκες αυτοκινήτων.

Ξεκίνησαν με δανεικά, ένα ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο, της τάξης των 4.500 ευρώ περίπου από φίλους και συγγενείς και  ένα μικρό γραφείο 44 τετραγωνικών.

Στο “παρά πέντε”, λίγο πριν τα παρατήσουν από απογοήτευση, ήρθε το πρώτο συμβόλαιο. Κι από εκεί και πέρα ο δρόμος άνοιξε. Με έδρα τη Λεωφόρο Κ.Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη, η ΚΕΝΟΤΟΜ, η εταιρεία που ίδρυσαν μόλις τέσσερα χρόνια πριν στον χώρο των embedded systems, πουλάει σήμερα τις υπηρεσίες της στις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία.

Και έχοντας ξεκινήσει από δύο άτομα, τους συνιδρυτές της, Φώτη Παντελιάδη και Τηλέμαχο Ματιάκη, απασχολεί πλέον 62 εργαζομένους, στη συντριπτική πλειονότητά τους επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης. Οι δε συνέταιροι έχουν γίνει συνολικά πέντε, αφού στην ομάδα προστέθηκαν οι Παναγιώτης Ζαπάρτας, Κωνσταντίνος Λάμαρης και Βασίλης Βασιλικός.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στο “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Φώτης Παντελιάδης, συνιδρυτής και managing partner της εταιρείας, επισημαίνει ότι οι άνθρωποι που απασχολεί η ΚΕΝΟΤΟΜ βρίσκονται στην Ελλάδα από επιλογή και όχι “από ανάγκη” κι όταν περπατούν στον δρόμο έχουν την ικανοποίηση και τη χαρά να γνωρίζουν ότι επτά στα δέκα brands αυτοκινήτων που βλέπουν μπροστά τους, κρύβουν στα “ενδότερά” τους τεχνολογία, που οι ίδιοι έχουν “βάλει το χεράκι τους” για να δημιουργηθεί. Κατά τον Φώτη, ελληνικές τεχνολογικές επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν, ακόμη και να πρωταγωνιστήσουν σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά, αρκεί να “ποντάρουν” στην αριστεία.

Όπως εξηγεί, «το να παίξεις το χαρτί του κόστους, να πεις στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ότι “εμείς είμαστε το low cost center σας στην Ευρώπη”, είναι πολύ μεγάλο λάθος, δεν θα σε πάει μακριά». Αντιθέτως, με την αριστεία, αν δηλαδή «τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους», καταφέρνεις πολλά.

«Κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε όταν βρίσκουμε έναν καινούργιο πελάτη, είναι να ξεκινήσουμε με ένα μικρό πιλοτικό πρότζεκτ, για να δει τι μπορούμε να κάνουμε, έχοντας λίγο- πολύ τη βεβαιότητα ότι όταν κλείσει ο πιλοτικός κύκλος θα συνεχίσουμε. Μέχρι τώρα αυτό έχει γίνει» σημειώνει.

Προσθέτει ότι το background των αποφοίτων των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι εντυπωσιακό και συμπληρώνει ότι για την ΚΕΝΟΤΟΜ ο τρόπος αντιμετώπισης του ανθρώπινου δυναμικού είναι εξαιρετικά σημαντικός: «Ως εργοδότες προσπαθούμε να εφαρμόζουμε στην εταιρεία μας αυτά που είδαμε στην Ευρώπη ως εργαζόμενοι. Κι όχι αυτά που έζησα και εγώ ως υπάλληλος νωρίτερα στην Ελλάδα. Φροντίζουμε για συνεργασίες με πρόσληψη, πληρωμή των εκτός έδρας εξόδων, δώρα και μπόνους για όσους αξιοκρατικά έκαναν το κάτι παραπάνω. Φροντίζουμε ο χώρος εργασίας να μην είναι λαγούμι. Όλα αυτά τα πράγματα, που στο προσωπικό μου παρελθόν στην Ελλάδα δεν ήταν καθόλου αυτονόητα, βοηθάνε τους ανθρώπους να αποκτήσουν μεγαλύτερο δέσιμο με την ομάδα και να παραμείνουν».

Οι πελάτες τους είναι πάρα πολύ γνωστές μάρκες, οι λεγόμενοι ΟΕΜ (σ.σ. Original Equipment Manufacturer) ή με άλλα λόγια οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αμερικάνικες, κάποιες κινεζικές, κορεάτικες, δεν μπορώ να δώσω επωνυμίες, υπό την έννοια ότι δεσμευόμαστε από συμβόλαια μυστικότητας για τις συνεργασίες μας, αλλά μπορώ να πω ότι όταν οι άνθρωποι της ΚΕΝΟΤΟΜ περπατάμε στον δρόμο, νιώθουμε μεγάλη χαρά επειδή γνωρίζουμε ότι επτά στις δέκα μάρκες έχουν ένα σύστημα, στην ανάπτυξη του οποίου συμμετείχε και η ΚΕΝΟΤΟΜ.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο defence-point.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X