Επιλογές

Κρήτη: «Σφαγή» για τα έργα στον ΒΟΑΚ! Ποιοι «παίκτες» μονομαχούν

Κρήτη: «Σφαγή» για τα έργα στον ΒΟΑΚ! Ποιοι «παίκτες» μονομαχούν
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Καταθέτουν σήμερα αυτόνομα προσφορές στους διαγωνισμούς για τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα στην Κρήτη (ΒΟΑΚ), οι διεκδικητές.

-->

Οι διαγωνισμοί για τα έργα στην Κρήτη είναι συνολικού ύψους περί το 1,5 δισ. ευρώ και προσφορές σήμερα θα καταθέσουν οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό φυσικά, αν δεν υπάρξουν εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής.

Οι… ξένοι πώς βλέπουν τα έργα στην Κρήτη;

Με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα τηρήσουν ξένοι όμιλοι όπως η γαλλική Vinci, η ισπανιική FCC,καθώς και οι άλλοι ισχυροί εγχώριοι «παίκτες» όπως η J&P ΑΒΑΞ -0,55% ΑΒΑΞ και η Μυτιληναίος η οποία θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως θα εκδηλώσει ενδιαφέρον σε συνεργασία με ξένο “παίκτη”. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει συζητήσει και με την ισπανική Acciona.

Αντικείμενο των σημερινών διαγωνισμών είναι η χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ) που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Πρώτη φορά έργο με «πληρωμές διαθεσιμότητας»

Πρόκειται για το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας». Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί.

Όπως έχει γράψει προ ημερών το Euro2day.gr, το αυξημένο ενδιαφέρον από ξένους ομίλους συνδέεται και με εξελίξεις σε άλλες αγορές της Ευρώπης, όπως η αναστολή του μεγάλου προγράμματος κατασκευής οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση της Ισπανίας, ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ. Η νέα κυβέρνηση ανέστειλε το σχέδιο Ραχόι, με αποτέλεσμα αρκετοί «παίκτες» να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου. Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών το τελευταίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από Νεάπολη μέχρι Αγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με προϋπολογισμό περί τα 50 εκατ. ευρώ.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X