Γάμος της Renault με τη Fiat

Renault
Συγχώνευση της Reanult με τη Fiat

Το “πεντακοσαράκι”  της Fiat γίνεται γαλλικό. Η εταιρεία Renault είναι ένα βήμα πριν από την εξαγορά της Fiat Chrysler, προκειμένου να μην καταρρεύσει και να μην πέσει στα χέρια Κινέζων αγοραστών.

Το ιταλο-αμερικανικό group είχε φθάσει σε αδιέξοδο. Η τελευταία δεκαετία ήταν πολύ δύσκολη για τη Fiat Chrysler και ειδικά για τη FIAT. Ένα μοντέλο, το πενατκοσαράκι δεν είναι δυνατόν να κρατάει για πάντα όρθιες τις ιστορικές φίρμες του ιταλικού Βορρά, FIAT και Alfa Romeo.

Αρχικά έδειξαν ενδιαφέρον οι Κινέζοι. Ομως, οι συζητήσεις της Fiat Chrysler με τους Κινέζους για πιθανή συγχώνευση δεν τελεσφόρησαν. Εξάλλου, ούτε οι Βρυξέλλες επιθυμούσαν μία μάρκα όπως η FIAT να καταλήξει εκτός Ευρώπης και ειδικά στην Κίνα.

Ο κλοιός γύρω από την εταιρεία έσφιγγε επικίνδυνα. Και τότε εμφανίστηκε η Renault. Οι Γάλλοι έχουν μπει πολύ δυνατά στο παιχνίδι, επενδύοντας σε κάθε επίπεδο και δείχνοντας διάθεση να εξαγοράσουν σημαντικές μάρκες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και μάλιστα με το μικρότερο δυνατό κόστος. Τρανό παράδειγμα το PSA Group. Στον συγκεκριμένο όμιλο αυτήν τη στιγμή ανήκουν οι Peugeot, Citroen, DS και Opel. Τέσσερις πολύ ισχυρές φίρμες, με εκατομμύρια πωλήσεις.

Η Renault ακολουθεί τα επιτυχημένα βήματα της PSA, έχοντας φυσικά τη στήριξη τόσο της γαλλικής κυβέρνησης όσο και των Βρυξελλών. Όπως όλα δείχνουν, η FIAT Chrysler θα συγχωνευθεί στο Renault Group. To Διοικητικό Συμβούλιο των Γάλλων συνεδρίασε στο Παρίσι ώστε να εξετάσει προσεκτικά τους όρους της πρότασης που έγινε από τη FCA, όπως αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωσή του.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία πολύ ισχυρή συμμαχία, ικανή να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς της VW και της Toyota, εκτοξεύοντας τον όγκο πωλήσεων από τα 8,7 εκατομμύρια οχήματα που ήταν εφέτος πάνω από 10 εκατ. στο άμεσο μέλλον, με δυνατότητα διαχείρισης τουλάχιστον 5 δις ευρώ από τον πρώτο χρόνο.

Αλλάζουν οι ισορροπίες

Η συγχώνευση Renault και FIAT αποτιμάται στα 31,2 δις, αλλάζοντας το τοπίο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από κοινού θα μπορούν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, στη συνδεσιμότητα και στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.

Το τοπίο στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μεταβληθεί. Βέβαια, η Renault θα πρέπει να μελετήσει προσεκτικά το τι μέλλει γενέσθαι με τη συμμαχία Nissan – Mitsubishi. Η σύλληψη και προφυλάκιση του Carlos Ghosn στην Ιαπωνία και η αποχώρησή του από την ηγεσία της συμμαχίας προκάλεσε τριγμούς. Οι Γάλλοι φαίνεται πως επιχειρούν να παραγκωνίσουν τους μέχρι πρότινος συνεργάτες τους.

Η πρόταση της FCA

Ο όμιλος Fiat Chrysler προτείνει συγχώνευση μεταξύ ίσων με τη χρήση μετοχών. Αρχικά, θα δομηθεί μία εταιρεία σε ποσοστό 50-50 με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας και αφού πρώτα δοθεί μέρισμα 2,5 δισ. ευρώ στους υφιστάμενους μετόχους της.

Πολλές από τις θέσεις εργασίας λογικά θα διασωθούν, αν και ορισμένοι αναλυτές έχουν αντίθετη άποψη. Το σκεπτικό τους το βασίζουν στο γεγονός ότι η FIAT δεν διαθέτει ούτε την τεχνογνωσία ούτε τις υποδομές για να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Οπότε, τα περισσότερα θα τα αναλάβει η Renault. Τι θα γίνει, λοιπόν, με τους εργαζομένους στα ιταλικά εργοστάσια; Πώς θα κλείσει αυτή η τεράστια πληγή της ιταλικής οικονομίας;

Η Fiat Chrysler υποστηρίζει πως δεν θα μπει λουκέτο σε καμία μονάδα, καθώς θα υπάρξει εξορθολογισμός επενδύσεων σε κοινές πλατφόρμες, μηχανικά σύνολα, συστήματα μετάδοσης της κίνησης και τεχνολογίες. Πόσο σκοπεύει να στηρίξει το Παρίσι τη Ρώμη όμως και να βρεθεί η χρυσή τομή;

Μία άλλη παράμετρος έχει να κάνει με το ποιος θα αναλάβει επικεφαλής του ομίλου (Renault FCA Group). Σύμφωνα με το Reuters, ο John Elkann, απόγονος της ιταλικής επιχειρηματικής δυναστείας των Agnelli, θα λάβει το χρίσμα του προέδρου, ενώ χρέη CEO θα ασκεί ο νυν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Renault, Jean-Dominique Senar.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλογές