Σε πτώση η μετοχή του Facebook παρά τη «συγγνώμη» Ζάκερμπεργκ

Η μετοχή του Facebook σημείωσε σήμερα πτώση 1,5% στη προσυνεδριακή της διαπραγμάτευση καθώς η συγγνώμη του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν κατάφερε να περιορίσει τις ανησυχίες στη Wall Street για τον τρόπο που χειρίζεται η εταιρία την υπόθεση με τη διαρροή προσωπικών δεδομένων χρηστών.

Ο Ζάκερμπεργκ υποσχέθηκε χθες αυστηρότερα μέτρα για να περιορίσει την πρόσβαση όσων αναπτύσσουν εφαρμογές στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, στην πρώτη τοποθέτησή του αναφορικά με την υπόθεση που έχει ξεσπάσει.

Παγκόσμιος σάλος με το σκάνδαλο του Facebook! Ήξερε και συγκάλυψε

Αναλυτές από διάφορες χρηματιστηριακές εταιρίες εξέφρασαν ανακούφιση που στα πρώτα δημόσια σχόλια του Ζάκερμπεργκ για το θέμα δεν υπάρχουν ενδείξεις για μια πιο ριζική μεταβολή στο μοντέλο εσόδων της εταιρίας.

Η μετοχή του Facebook, ωστόσο, έχει υποχωρήσει τις δύο από τις τρεις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα να εξανεμιστούν σχεδόν 46 δισεκ. δολάρια από την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, ενώ κάποιοι αναλυτές υποστήριξαν πως είναι ξεκάθαρο ότι η εταιρία θα επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος για να αποκαταστήσει τη φήμη της τους επόμενους μήνες.

Την Τρίτη, Γερουσιαστές των Δημοκρατικών και των Ρεπουμπλικάνων κάλεσαν τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να καταθέσει ενώπιον του Κογκρέσου, ενώ το Bloomberg News μετέδιδε ότι η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου διερευνά το αν η εταιρεία παραβιάζει μια συναινετική απόφαση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει τη δική της έρευνα. Ο ιδρυτής του WhatsApp κάλεσε τους χρήστες να διαγράψουν το Facebook. Κι η εβδομάδα δεν έχει τελειώσει.

Τα στελέχη της εταιρείας ανησυχούν για το πώς όλο αυτό θα επηρεάσει τη φήμη τους -και θα πρέπει να ανησυχούν. Μεγάλο μέρος αυτής της ζημιάς ήταν «αυτοτραυματισμός».

Η κακή κρίση του Facebook απέναντι στο χειρισμό αυτής της υπόθεσης είναι σχεδόν απίστευτη. Όπως θα έλεγε στην εταιρεία οποιοσδήποτε διέθετε έστω κι ελάχιστη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων, η χειρότερη απόφαση που μπορεί να κάνει ένας οργανισμός είναι να παραμείνει σιωπηλός.

Εάν το Facebook είχε αποκαλύψει αυτά που ήξερε όταν προέκυψε το πρόβλημα και στη συνέχεια έπαιρνε μέτρα προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών του, θα είχε λύσει το ζήτημα χωρίς έξωθεν παρέμβαση και χωρίς τις απώλειες σε χρήμα και φήμη που βιώνει τώρα. Αντ’αυτού, το περιστατικό ξέφυγε από τον έλεγχο του Facebook.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ