19 C
Athens, GR
Αρχική Γυναίκα Σοφία Αμορούζο: Η Ελληνοαμερικανίδα επιχειρηματίας που έχτισε μία αυτοκρατορία από το πουθενά...

Σοφία Αμορούζο: Η Ελληνοαμερικανίδα επιχειρηματίας που έχτισε μία αυτοκρατορία από το πουθενά (pics)

Η Σοφία Αμορούζο είναι μια Ελληνοαμερικανίδα CEO-φαινόμενο της μόδας που αγαπούν να μισούν hipsters, millennials. Η αξία της φτάνει… τα 280 εκατ. δολάρια και έχει 376.000 followers στο instagram.

Όταν το Forbes φιλοξένησε για πρώτη φόρα τη νεαρή Σοφία Αμορούζο το 2012, την χαρακτήρισε ως το «νέο φαινόμενο στο χώρο της μόδας».

Η 33χρονη σήμερα Σοφία Αμορούζο, πουλούσε μεταχειρισμένα ρούχα, έβγαλε εκατομμύρια, μπήκε στην λίστα του Forbes, έστησε επιχείρηση, έγραψε βιβλίο, χρεοκόπησε και τώρα βλέπει την ζωή της να γίνεται σειρά στο Netflix.

Πριν όλα αυτά, η Σοφία Αμορούζο έκανε μικροκλοπές…

Το 2012, ήταν ιδρυτής της «Nasty Gal» και μία εκκολαπτόμενη σχεδιάστρια και νεοεισερχόμενη στο χώρο του e-commerce site, που κατάφερε να κάνει μόδα το vintage και το χόμπι της επάγγελμα, πουλώντας ιδιαίτερα, μοντέρνα ρούχα, αποκτώντας γρήγορα φανατικούς οπαδούς.

Γεννήθηκε το 1984 στις ΗΠΑ από Ελληνίδα μητέρα, την Ντίνα Κουρεμέτη, και από μικρή ηλικία ήταν ιδιαιτέρως αντιδραστική και ανήσυχο πνεύμα. Η εφηβεία της ήταν επεισοδιακή, αφού σταμάτησε να πηγαίνει σχολείο όταν διαγνώστηκε με ADD (Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής) και πέρασε αρκετά χρόνια της ζωής της σαν νομάς, κλέβοντας από μαγαζιά και μαζεύοντας αντικείμενα από τα σκουπίδια.

Σε ηλικία 17 ετών άφησε το σπίτι της για να κυνηγήσει την τύχη της ζώντας με έναν τρόπο που αποθεώνει τον τυχοδιωκτισμό. Από έφηβη που μετακινείτο αποκλειστικά με οτοστόπ, κατάφερε να γίνει διευθύνων σύμβουλος σε μια επιχείρηση που καταγράφει κάθε χρόνο κέρδη εκατομμυρίων δολαρίων.

Και μάλιστα, χωρίς καν να έχει σπουδάσει. Οι γονείς της ασχολούνταν με την πώληση οικοπέδων και κατοικιών και κάπως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι είχε μάλλον στο DNA της την επιχειρηματικότητα.

Η ζωή της άλλαξε ριζικά όταν το 2003, σε ηλικία 19 ετών, την έπιασαν να κλέβει προϊόντα από ένα πολυκατάστημα. Κάτι που λειτούργησε σαν αφύπνιση. Εγκατέλειψε το lifestyle της επαναστάτριας χωρίς αιτία, μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο και άρχισε να εργάζεται σε διάφορες δουλειές, που ποτέ δεν κρατούσαν πάνω από δύο εβδομάδες: σε καθαριστήρια, σαντουϊτσάδικα, πωλήτρια παπουτσιών, γραμματεία σε σχολή Καλών Τεχνών.

Όταν έπεσε στα χέρια της ένα βιβλίο με τίτλο «Πώς να ανοίξεις το δικό σου μαγαζί στο eBay: οδηγός για χαζούς», σκέφτηκε, για πλάκα, να αρχίσει να πουλάει ρούχα στο ίντερνετ. Ήταν μόλις 22 ετών. Δυναμική, πεισματάρα και αδίστακτη, η Σοφία έφτασε από το περιθώριο στην κορυφή σε λίγα μόλις χρόνια. Το πλεονέκτημά της έναντι των άλλων vintage sellers ήταν η παρουσίαση: δεν ανέβαζε απλά μεμονωμένα κομμάτια, αλλά σου έδειχνε πώς να τα συνδυάσεις: ακριβά και φτηνά. Παλιά και καινούργια.

Από ένα μικρό και παλιό διαμέρισμα σε ένα γκαράζ που έμενε, τότε ξεκίνησε να στήνει τη δική της επιχείρηση. Αγόρασε τα δικαιώματα χρήσης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης «Νastygal.com» και την μετονόμασε σε «Νastygalvintage.com».

Η ιδέα του ονόματος προήλθε από το ομώνυμο άλμπουμ του 1975 της Μπέτι Ντέιβις, γυναίκας του Μάιλς, και το καθόλου απολογητικό σέξι στιλ της. Έφτιαξε προφίλ της εταιρίας στην ιστοσελίδα του MySpace και άρχισε να πουλά τα προϊόντα της, κυρίως vintage ρούχα, μέσω του eΒay.

Έγινε γνωστή χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τα social media. Τις φωτογραφήσεις και το πρωτοποριακό styling για την προώθηση των προϊόντων της ανέλαβε η ίδια, ενώ τα μοντέλα τα έβρισκε από το MySpace. Προτιμούσε καθημερινά πρόσωπα, κορίτσια της διπλανής πόρτας. Τις περισσότερες φορές τα πλήρωνε σε είδος, δηλαδή τα τάιζε μπέργκερ σε τοπικά fast food ή τους έδινε 20 δολάρια την ημέρα.

Σύντομα η φήμη των ρούχων της και οι τιμές τους φυσικά, εκτινάχθηκαν. Το eBay την «έδιωξε» καθώς άνοιξε διαμάχη με άλλους χρήστες, αλλά πήρε τα δικαιώματα και δημιούργησε τη δική της ιστοσελίδα με το ίδιο όνομα. Έκανε προσλήψεις για να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο των παραγγελιών και μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερα γραφεία στο Λος Άντζελες. Την ημέρα που είχε 1 εκατ. δολάρια στο λογαριασμό της, η Αμορούζο έβγαλε φωτογραφία το αποδεικτικό, γιατί πίστευε πως ίσως να μην ξαναέβλεπε ένα τέτοιο νούμερο.

Το site μπορεί με μία πρώτη ματιά να μοιάζει σαν ένα συνηθισμένο eshop όπως χιλιάδες άλλα, όμως μετά από λίγη εξερεύνηση γίνεται αντιληπτή η διαφορετικότητα του όσον αφορά την ποιότητα, το στυλ και την παρουσίαση των ρούχων και των αξεσουάρ που αναδεικνύει, αλλά και τις κανονικές τιμές που προσφέρει.

Η Nasty Gal διακρίθηκε το 2012 ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση λιανικής πώλησης από το περιοδικό INC, ενώ το 2013 πήρε το βραβείο Gabby (Greek America’s Best & Brightest) από την ελληνική κοινότητα των ΗΠΑ στη κατηγορία καλύτερης επιχειρηματίας.

Η φήμη της όμως εκτοξεύτηκε το 2014, όταν δημοσίευσε το memoir της με τίτλο #Girlboss, που έγινε γρήγορα bestseller και στο οποίο μιλάει για το ταξίδι της προς την επιτυχία. Με τα έσοδα του βιβλίου της δημιουργήθηκε το «GirlBoss Foundation», το οποίο στηρίζει τη νέα γενιά γυναικών που ενσαρκώνουν τη φιλοσοφία της Αμορούζο και οδεύουν στον αντισυμβατικό δρόμο της: του να παίρνεις ρίσκα, να ξαναγράφεις τους κανόνες και να ορίζεις την επιτυχία στα μέτρα σου.

Το ίδρυμα δημιουργήθηκε ακριβώς για να χρηματοδοτεί τα μελλοντικά GirlBosses και να δίνει ευκαιρίες σε outsiders όπως η Σοφία, που υπό άλλες συνθήκες σπάνια φτάνουν ως τα γραφεία των funds με business plan και αυτοπεποίθηση.

Η Σοφία ενθαρρύνει νέα κορίτσια να πάρουν αυτό που θέλουν με σκληρή δουλειά, απόρριψη των συμβάσεων και χωρίς να ξεχνούν να το διασκεδάζουν στην πορεία. «Έχω τρεις συμβουλές που θέλω να θυμάσαι», γράφει στο #GirlBoss: «Μη μεγαλώσεις ποτέ. Μη γίνεις βαρετή. Μην αφήνεις τον Άνδρα να σε πατρονάρει. Οk; Cool. Let’s do it!».

Από την πρώτη στιγμή που γνώρισε τον μουσικό και σύζυγό της Joel Jarek DeGraff, της άρεσε αλλά ήταν παντρεμένος. Μετά από δέκα χρόνια, οι δουλειές τους έφεραν στην ίδια πόλη. Εκείνος χωρισμένος πλέον από τον πρώτο του γάμο, δέχτηκε αμέσως την πρότασή της, να συναντηθούν. Τρία χρόνια αργότερα, γονατιστός, της έκανε πρόταση γάμου, ζητώντας αυτό που και εκείνος ήθελε. Τον Ιούνιο του 2015, οι δυό τους αντάλλαξαν όρκους στο Λος Άντζελες, σε μια έπαυλη του 1923, το Paramour Estate.

Γνωστή για την αγάπη της στο vintage, η Αμορούζο, επέλεξε το κτίριο για τον μοναδικό στο είδος του, ρετρό χαρακτήρα. Λουλούδια κι αναμμένα κεριά υπήρχαν διακοσμημένα στο χώρο, που όπως είπε η ίδια η Σοφία το εμπνεύστηκε από τις «Μεγάλες Προσδοκίες» και το χαρακτήρισε σκοτεινό αλλά όχι goth.

Όσον αφορά το νυφικό, όταν βρίσκεσαι στη βιομηχανία της μόδας, δεν μπορεί παρά να είναι εκθαμβωτικό. Εκείνη διάλεξε ένα Αlexander McQueen του 1997, από το αγαπημένο της vintage κατάστημα στο Μπέβερλι Χιλς που το ταίριαξε καταπληκτικά με μακριά γάντια Sermoneta.

Η σειρά GirlBoss που προβάλλεται στο Netflix είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα της ζωής της, περιγράφει το ξεκίνημα του Nasty Gal, αλλά και όλα όσα έγιναν στη συνέχεια. Τον ρόλο της Αμορούζο υποδύεται η Μπριτ Ρόμπερτσον, ενώ την παραγωγή έχει αναλάβει η Σαρλίζ Θερόν.

Όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμενε, καθώς όπως ανέφεραν ξένα ΜΜΕ, η εταιρεία της Nasty Gal ήταν ένα βήμα από τη χρεοκοπία.

Η Aμορούζο θα υποβάλλει την παραίτηση της από τη θέση της προέδρου της εταιρείας, εναντίον της οποίας έχουν κινηθεί νομικά πολλοί πρώην πλέον υπάλληλοι της. Η εταιρεία είχε ήδη προχωρήσει σε απολύσεις και οι μέτοχοι της προσπάθησαν να την πουλήσουν.

Η εταιρεία που είχε δύο καταστήματα στο Λος Άτζελες, είχε μάλιστα εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 49 εκατ. δολαρίων το 2012. Επίσης το ποσό αυτό αυξήθηκε κατά 15 εκατ. δολάρια από τον επιχειρηματία Ron Johnson.

Όμως το πρόβλημα οργάνωσης της εταιρείας, τα υψηλά κόστη λειτουργίας και τα προβλήματα με τους εργαζόμενους οδήγησαν την Αμορούζο να αποσυρθεί από τη θέση της CEO στις αρχές του 2016.

Ο νέος CEO της εταιρείας δήλωσε σχετικά:

«Η απόφαση μας για αναδιοργάνωση θα μας βοηθήσει να λύσουμε προβλήματα ρευστότητας, να βελτιώσουμε τους ισολογισμούς μας και να συμμαζέψουμε τα κόστη μας».

Από τότε που το Nasty Gal σταμάτησε τη λειτουργία του, η Σοφία ασχολείται με ένα νέο είδος ακτιβισμού, ενώ τον Μάρτιο οργάνωσε το «Girlboss rally», ένα event με σκοπό να βοηθήσει τις γυναίκες σε ό,τι αφορά «το marketing, το χτίσιμο ενός brand, την πληρωμή και την παραίτηση τους από τη δουλειά, την υγεία, την ευεξία, τη σεξουαλικότητα τους και άλλα».

Πηγή πληροφοριών cytoday/Reader.gr/gossip-tv

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ