Πολιτική

Σπίρτζης: Κυκλώματα στον ΟΑΣΑ μας καθυστερούσαν στο ηλεκτρονικό εισιτήριο

Σπίρτζης: Κυκλώματα στον ΟΑΣΑ μας καθυστερούσαν στο ηλεκτρονικό εισιτήριο
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Σε κωλυσιεργία από συγκεκριμένους κύκλους -όπως είπε- στη μεγάλη καθυστέρηση στην εκπαίδευση του προσωπικού και στα ζητήματα που προέκυψαν με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, απέδωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τα θέματα που ανέκυψαν στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Σπρίτζης δήλωσε ότι έχουν εκδοθεί μέχρι 32 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου και απομένουν ακόμη δύο εβδομάδες για την έκδοση των υπολοίπων.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι ετέθη το όριο για την εφαρμογή του νέου συστήματος, στο τέλος Οκτωβρίου, γιατί κάθε μήνα ο ΟΑΣΑ έχανε χρήματα από τα κυκλώματα. Υπήρχαν δύο κυκλώματα που λειτουργούσαν και έχουν έλθει στην επιφάνεια: Το ένα ήταν μέσα στις αστικές συγκοινωνίες και αφορούσε στη διακίνηση των εισιτηρίων και το δεύτερο είχε να κάνει με το εργαστάσιο που εντοπίστηκε να τυπώνει εισιτήρια.

«Προφανώς», σημείωσε, «θα έχουμε ταλαιπωρία μερικές ημέρες με τις κάρτες, αλλά το πρόβλημα θα επιλυθεί άπαξ καθώς οι προσωποποιημένες κάρτες θα εκδοθούν μια φορά και στη συνέχεια οι πολίτες θα μπορούν να τις φορτίζουν στα μηχανήματα».

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιλεκτική στάση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σημειώνοντας ότι είχε άλλη στάση με τις τράπεζες και άλλη με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε κάθε περίπτωση, διαβεβαίωσε ο υπουργός, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα στοιχεία των πολιτών που θα εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες.

Αναφερόμενος στο νέο σύστημα που εφαρμόζεται στον ΟΑΣΘ με το ενιαίο εισιτήριο είπε ότι τα μηχανήματα δεν έδιναν ρέστα, διότι ήθελαν να τα καρπώνονται οι μέτοχοί τους.

«Με εισοδηματικά κριτήρια τα πρόστιμα του ΚΟΚ»

Πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, ανακοίνωσε, το πρωί της Δευτέρας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, θα προβλέπει την επιβολή ενός προστίμου βάσης, το οποίο θα αυξάνεται στη συνέχεια με βάση τα οικονομικά στοιχεία του παραβάτη που θα αντλούνται μέσω του συστήματος ΤΑΧΙS, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, τόνισε ο υπουργός.

«Θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική του έχω χρήματα πληρώνω και παρανομώ» εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ.

Επίσης, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι στον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς που θα αντιμετωπίζονται μόνο με διοικητικές κυρώσεις, όπως είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος. Μεταξύ των παραβάσεων αυτών προσδιόρισε την ομιλία των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο, τη ρίψη του τσιγάρου από το παράθυρο του αυτοκινήτου, αλλά και τη στάθμευση οχήματος σε διάβαση αναπήρων.

Μετά τις δύο αφαιρέσεις της άδειας και του διπλώματος, που θα διαρκεί έναν με δύο μήνες, ο οδηγός θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις. Όπως ανέφερε, θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των προστίμων σε μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Με τον νέο ΚΟΚ θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ενώ θα καθιερωθούν ρυθμίσεις ΚΟΚ και σήματα για τα ποδήλατα. Ακόμα, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.ά., τόνισε ο υπουργός.

Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν η έδρα της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα. Ο κ. Σπίρτζης κάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν να δώσουν σχετικά στοιχεία. «Εγώ από τον αναπληρωτή εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Κυρανάκη, που συναντήθηκε μαζί τους, έμαθα ποιοι εκπροσωπούν την Uber στην Ελλάδα. Αυτή η εταιρεία καταστρατηγεί το επάγγελμα του ταξί» διαμήνυσε.

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Θέλει, όμως, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.

Αν δεν είναι η έδρα τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί το ελληνικό κράτος ούτε να τους ελέγχει ούτε να τους φορολογήσει, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X