Το τρικ του Τζεφιρέλι με το βλέμμα του «Ιησού από τη Ναζαρέτ»

Ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» του Ιταλού σκηνοθέτη Φράνκο Τζεφιρέλι, γοητεύει ακόμη μετά από 38 χρόνια, από την πρώτη του προβολή.

Το 1975 όταν άρχισαν τα γυρίσματα της σειράς ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» δεν υπήρχαν κομπιούτερ οπότε η ηλεκτρονική επεξεργασία και τα ειδικά εφέ ήταν στην ουσία ανύπαρκτα.

Οι σκηνοθέτες δούλευαν τις σκηνές «ζωντανά» με ηθοποιούς και κομπάρσους να δοκιμάζονται όλοι μαζί μπροστά από την κάμερα σε πραγματικό χρόνο.

Η σειρά «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης.

Υπάρχουν όμως κάποιες λεπτομέρειες για το διαχρονικό τηλεοπτικό αριστούργημα του Φράνκο Τζεφιρέλι,που είναι άγνωστες στο ευρύ κοινό.

Ο υποψήφιος για τον ρόλο του Ιησού δεν έπρεπε με τίποτα να ανοιγοκλείνει τα μάτια του, προκειμένου με κάποιον τρόπο, φυσικό, να υποδηλώνεται η θεία καταγωγή του. Το σκηνοθετικό κόλπο που σκέφτηκε ο Τζεφιρέλι για τον Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος σημειωτέον αρχικά είχε δοκιμαστεί για το ρόλο του Ιούδα Ισκαριώτη, ήταν το… μακιγιάζ του.

Συγκεκριμένα, αποτελούνταν από μια λεπτή γραμμή σκούρου μπλε eyeliner στο πάνω βλέφαρο, και μια λεπτή γραμμή λευκού στο κάτω.

Έτσι, το βλέμμα του αποκτούσε βάθος και … υπεράνθρωπα χαρακτηριστικά, ενώ με αυτόν τον τρόπο τονιζόταν το διάφανο μπλε των ματιών του Πάουελ. Βεβαίως ο ηθοποιός πέρασε ατελείωτες ώρες εξάσκησης ώστε να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο τον δυνατόν περισσότερη ώρα.

Είναι ενδεικτικό ότι σε ολόκληρη τη σειρά ο Πάουελ που ενσάρκωσε τον Χριστό εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει μόνο μία φορά τα μάτια, ενώ άλλες δύο συμβαίνει στο αγόρι που τον υποδύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ