Οικονομία

Τρίζει ο “κολοσσός”! Βουτιά 2,5% για το Facebook

Τρίζει ο “κολοσσός”! Βουτιά 2,5% για το Facebook
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Τεράστια (αν συνυπολογίσουμε τα δεδομένα) πτώση, της τάξης του 2,5% σημειώνει ο τίτλος του Facebook. Κι αυτό μετά την ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) ότι διεξάγει έρευνα για τις πρακτικές της εταιρείας στην προστασία των προσωπικών δεδομένων.

“H FTC αντιμετωπίζει με μεγάλη σοβαρότητα τις πρόσφατες πληροφορίες του Τύπου που εγείρουν ανησυχίες για τις πρακτικές του Facebook στο θέμα της ιδιωτικότητας. Σήμερα, η FTC επιβεβαιώνει ότι διενεργεί μια ανοιχτή έρευνα για τις πρακτικές αυτές”, ανέφερε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος της FTC.

Ο τίτλος του Facebook χάνει 2,46% στα 155,43 δολ. Από την αρχή του έτους, μάλιστα, υποχωρεί 11%.

Κι αυτό διότι οι αποκαλύψεις για διαρροή προσωπικών δεδομένων μέσω της βρετανικής εταιρείας Cambridge Analytica, έχει κάνει την μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου να έχει χάσει την εμπιστοσύνη της στον «κολοσσό» των social media.

Δεν εμπιστεύονται πια το Facebook!

Το παραπάνω προκύπτει από δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν στις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Και όλα αυτά ενώ ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Μαρκ Ζούκερμπεργκ ζήτησε και πάλι συγγνώμη για το πρόσφατο σκάνδαλο υπεξαίρεσης προσωπικών δεδομένων. Το έκανε, μάλιστα, με ολοσέλιδες καταχωρίσεις σε βρετανικές και αμερικανικές εφημερίδες.

Αποτελέσματα… κόλαφος!

Λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς εμπιστεύονται το Facebook ότι θα τηρήσει την αμερικανική νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων. Αυτό προκύπτει από μια δημοσκόπηση του πρακτορείου Reuters και της εταιρείας Ipsos. Άλλη δημοσκόπηση, στη γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag, δείχνει ότι το 60% των Γερμανών φοβούνται ότι το Facebook και άλλοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητικές συνέπειες για τη δημοκρατία.

Ο ιδρυτής και επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ ζήτησε συγγνώμη επειδή «πρόδωσε την εμπιστοσύνη» των χρηστών. Όπως προαναφέραμε, το έκανε με ολοσέλιδες διαφημίσεις σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας. Όπως στις βρετανικές Observer, Sunday Times και Guardian. Αλλά και στις αμερικανικές New York Times, Washington Post και Wall Street Journal.

Σοκάρουν η Uber και το… παιδί του Ζάκερμπεργκ! «Φοβόμαστε όσα δεν μπορούμε να ελέγξουμε»

Ο μεγαλύτερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως έχει μπει στο στόχαστρο, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και προσπαθεί να αποκαταστήσει τη φήμη του μεταξύ των χρηστών, των διαφημιστών, των πολιτικών και των επενδυτών. Αφορμή στάθηκαν οι καταγγελίες ότι η βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica απέκτησε παρανόμως πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες εκατομμυρίων χρηστών και τις χρησιμοποίησε αργότερα στην προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός, Δημοκρατικός βουλευτής Μαρκ Γουόρνερ, που είναι μέλος της Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή Meet the Press του τηλεοπτικού δικτύου NBC ότι το Facebook δεν ήταν «απολυτώς διαθέσιμο» να εξηγήσει πώς χρησιμοποίησε η CA τα δεδομένα που συγκέντρωσε. Επανέλαβε επίσης την έκκλησή του να καταθέσει αυτοπροσώπως ο Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο.

Τι ισχύει με τους αντιπάλους του Facebook

Η δημοσκόπηση του Reuters/Ipsos έδειξε ότι τέσσερις στους δέκα Αμερικανούς (41%) εμπιστεύονται ότι το Facebook θα τηρήσει τους νόμους που προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα τους. Τα ποσοστά είναι κατά πολύ υψηλότερα για την Amazon.com (66%). Αλλά και για το Google (62%) και τη Microsoft Corp (60%).

Η δημοσκόπηση στην Bild έγινε από την εταιρεία Kantar EMNID. Μόνο το 33% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν θετική επίδραση στη δημοκρατία. Το 60% πιστεύει το αντίθετο.

Κώστας Νικολαΐδης

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X