Επιλογές

Τσεκ-ιν… στη φάκα! «Ξεψαχνίζουν» και το Facebook για στρατηγικούς κακοπληρωτές!

Τσεκ-ιν… στη φάκα! «Ξεψαχνίζουν» και το Facebook για στρατηγικούς κακοπληρωτές!
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Κάθε μέσο που έχουν στη διάθεσή τους επιστρατεύουν οι τράπεζες στη μάχη κατά των στρατηγικών κακοπληρωτών. Και το Facebook είναι ένα από αυτά!

Όπως αποκαλύπτουν τραπεζικές πηγές στο insider.gr, στον έλεγχο που πραγματοποιούν τα αρμόδια τμήματα πιστωτικού ελέγχου κάθε τράπεζας κάνουν αναζητήσεις και στα social media, όπως Facebook και Instagram.

«Δεν είναι δυνατό να κάνεις ρύθμιση -πολλές φορές με κούρεμα- σε έναν οφειλέτη, και να ανακαλύπτεις μετά ότι έχει πάει διακοπές με σκάφος», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Φυσικά, εννοείται ότι οι τράπεζες έχουν πρόσβαση μόνο στα στοιχεία που είναι διαθέσιμα στα κοινωνικά δίκτυα και δεν χρησιμοποιούν άλλου είδους μέσα που παραβιάζουν το απόρρητο των δεδομένων. Αυτό σημαίνει, δηλαδή, ότι έχουν πρόσβαση μόνο στα στοιχεία που έχει αναρτήσει ο χρήστης και μάλιστα δημόσια.

Ψώνια, ταξίδια και… σπατάλες στο «μικροσκόπιο» μέσω Facebook

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, ότι οι τράπεζες είναι «θησαυροφυλάκια» προσωπικών δεδομένων. Αφού μέσα από αυτές περνά ολόκληρη η οικονομική μας δραστηριότητα. Μετά την ταχεία διάδοση του πλαστικού χρήματος, λόγω των capital controls, το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών μας γίνεται με κάρτα. Έτσι, η τράπεζα μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τι δαπάνες έχουμε κάνει. Τι ψωνίσαμε, πού ταξιδέψαμε κ.λπ.

Νέα δημοσκόπηση – Η διαφορά ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ και ο καταλληλότερος πρωθυπουργός

Η επιστήμη των δεδομένων αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Οι τράπεζες ανά τον κόσμο επενδύουν σημαντικά κεφάλαια για την αξιοποίηση της ανάλυσης των δεδομένων αυτών (data analytics). Κάτι που βοηθά στην εξαγωγή χρήσιμων πληροφοριών. Πάνω στις οποίες βασίζεται η στρατηγική τους.

Στο επίκεντρο τα κόκκινα δάνεια

Ειδικά για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, που αποτελούν το σοβαρότερο πρόβλημα σήμερα στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, οι τράπεζες αναπτύσσουν τεχνικές έγκαιρης προειδοποίησης. Κι αυτό μέσω ειδικών alert για κάθε πελάτη. Στόχος τους είναι με την ανάπτυξη ειδικών αλγόριθμων να εντοπίζουν εγκαίρως πότε ένας πελάτης κινδυνεύει να «κοκκινίσει», συνυπολογίζοντας παράγοντες όπως εισόδημα, δανεισμός, δαπάνες, τρόπος ζωής κ.α.

«Οι τράπεζες επικεντρώνονται πλέον στην πρόληψη με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών», αναφέρουν πηγές με γνώση των διαδικασιών.

Σημειώνεται ότι τέτοιου είδους στρατηγικές είναι κομβικής σημασίας για τα ελληνικά ιδρύματα που δέχονται ασφυκτικές πιέσεις για ταχύτερη μείωση των κόκκινων δανείων. Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρουν κούρεμα έως και 85% για συγκεκριμένες κατηγορίες οφειλών -όπως μη εξασφαλισμένα δάνεια και κάρτες– και είναι σημαντικό να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για την πραγματική οικονομική κατάσταση του «κόκκινου οφειλέτη», αφού η πράξη έχει δείξει ότι το 1/3 αυτών είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές, δηλαδή δεν εξυπηρετούν τα δάνειά τους από επιλογή.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X