Ελλάδα

Πτωτική η αγορά στις θερινές εκπτώσεις – Δεν απέδωσε το μέτρο της Κυριακής

Πτωτική η αγορά στις θερινές εκπτώσεις – Δεν απέδωσε το μέτρο της Κυριακής
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων στις εκπτώσεις κατά περίπου 3% εκτιμά η ΕΣΕΕ με βάση τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τη θερινή εκπτωτική περίοδο, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ωστόσο, ανάλογα με τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από – 9% έως – 15%. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ τηλεφωνικά, σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Καλύτερες πωλήσεις δήλωσε το 6 % των επιχειρηματιών. Σε ό,τι αφορά τα ποσοστά εκπτώσεων, μία στις δύο επιχειρήσεις, έκανε μειώσεις μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Σημειώνεται ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017.

Αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές, το 52% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως πιστωτικές κάρτες, το 26% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 22% κυρίως με μετρητά. Για πρώτη φορά στις επαναλαμβανόμενες έρευνες τα ποσοστά χρήσης πιστωτικών καρτών είναι αυξημένα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ευρεία πλέον χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε τα εξής: «Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών – ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές.

Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσειςτου τζίρου και επιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.»

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X