Ελλάδα

Τέλος στην αριστεία: Με κλήρωση θα ορίζονται πλέον οι σημαιοφόροι στα δημοτικά σχολεία

Τέλος στην αριστεία: Με κλήρωση θα ορίζονται πλέον οι σημαιοφόροι στα δημοτικά σχολεία
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Μια σημαντική ανατροπή εμπεριέχει το Προεδρικό Διάταγμα για τα δημοτικά σχολεία που πήρε ΦΕΚ. Στο εξής σημαιοφόρος δεν θα είναι ο μαθητής με τους καλύτερους βαθμούς, αλλά ο πιο… τυχερός! Έως σήμερα για να κρατήσει την ελληνική σημαία σε παρέλαση ένας μαθητής έπρεπε να έχει τις καλύτερες επιδόσεις.

Η επίμαχη παράγραφος του Προεδρικού Διατάγματος

“Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του
και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στε-
φάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα”.

προεδρικό διάταγμα δημοτικά

 

Νίκη Κεραμέως: Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ

Για υιοθέτηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος της μετριοπάθειας και της ημιμάθειας κατηγορεί η Νέα Δημοκρατία τη συγκυβέρνηση, με αφορμή την κατάργηση του κριτηρίου της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων και την κατάργηση της παρουσίας σημαιοφόρων στις δοξολογίες.

“Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής. Επιπλέον, καταργεί την παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες.

Με αυτόν τον τρόπο, ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού. Για άλλη μια φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας”, τόνισε, σε δήλωσή της, η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και αρμόδια τομεάρχης, Νίκη Κεραμέως.

Παράλληλα, επεσήμανε πως η λογική και το όραμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την Παιδεία συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας”.

ΟΝΝΕΔ: Η “ρετσινιά” της αριστείας έχει γίνει πλέον πάγια πολιτική θέση της κυβέρνησης

Βολές εκτοξεύει με τη σειρά της και η ΟΝΝΕΔ, που σε ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει πως η κυβέρνηση, καταμεσής του θέρους, επιχειρεί ένα ακόμα πλήγμα στην παιδεία.

“Από τη νέα σχολική χρονιά η επιλογή του σημαιοφόρου και των παραστατών θα γίνεται με κλήρωση και όχι με βάση τις επιδόσεις των μαθητών. Η σημασία της ρύθμισης αυτής μπορεί να μην αποτιμάται ως μεγάλη από πολλούς, αλλά αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της προσπάθειας σκληρής ιδεολογικοποίησης όλων των τομέων του δημόσιου βίου. Η “ρετσινιά” της αριστείας έχει γίνει πλέον πάγια πολιτική θέση της κυβέρνησης και δεν είναι διαπραγματεύσιμη, όπως έγινε σαφές από την πρόσφατη συζήτηση του νομοσχεδίου Γαβρόγλου στη Βουλή. Κατά τη γνώμη μας, όμως, η επιβράβευση της προσπάθειας και της ικανότητας που την ακολουθεί είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ανάκαμψη της χώρας σε κάθε επίπεδο. Η αναδιανομή μιζέριας που εφαρμόζει η κυβέρνηση σε όλους τους τομείς παρεισφρέει και στην παιδεία με αυτή την βίαια εξισωτική ρύθμιση. Επιφέρει, ως συνήθως, ισότητα προς τα κάτω, σύμφωνη με τις ιδεολογικές αναφορές της κυβέρνησης”, σημειώνει η νεολαιίστικη οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας.

“Η ατομική επιτυχία και η διάκριση, την οποία η σημαία συμβολίζει στο μαθητικό μικρόκοσμο, είναι το καλύτερο εργαλείο για την κοινωνική κινητικότητα. Είναι, για πολλούς, το μοναδικό μέσο για τη&n u; επίτευξη της προσωπικής ευημερίας και συνάμα η πιο δημοκρατική κρίση για το άτομο και τη θέση του στην κοινωνία. Η εν λόγω ρύθμιση βάζει το άτομο σε δεύτερη μοίρα, αφήνοντας το στην τύχη, ανίκανο να πετύχει, να διακριθεί, και τελικά να αξιώσει αυτά για τα οποία μόχθησε. Συμβολικά, η σημαία ως επιβράβευση έχει έναν επιπλέον ρόλο: απονέμεται σε αυτόν που έχει κριθεί πιο άξιος, ο οποίος ηγείται της παρέλασης, φέροντας το εθνικό σύμβολο για λογαριασμό όλων. Το νέο καθεστώς φαίνεται να αντικατοπτρίζει τη συγκυρία της παρούσας κυβέρνησης. Κόντρα στις ιδεοληψίες των κ.κ. Τσίπρα και Γαβρόγλου, η χώρα μας αξίζει ένα πλαίσιο στο οποίο η ικανότητα και η σκληρή δουλειά να αμείβονται και αναγνωρίζονται, σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής”, τονίζει.

Ποτάμι: Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστέλλει τη σημαία της αριστείας

Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας είτε για επικοινωνιακούς είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού.

Προσθέτει πως: Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας. Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, “μαθαίνει” στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά “τύχη”!

Οι ευθύνες του Υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες και καλούμε να αποσύρουν το συγκεκριμένο διάταγμα. Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάστες…

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X