Auto - Moto

Υπουργείο Μεταφορών: Έρχονται αλλαγές στον ΚΟΚ

Υπουργείο Μεταφορών: Έρχονται αλλαγές στον ΚΟΚ
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Υπουργείο Μεταφορών: Έρχονται αλλαγές στον ΚΟΚ – Ψηφιακό αντίγραφο των πόντων στο point system
Θέμα χρόνου διαμηνύουν για άλλη μια φορά από το υπουργείο ότι είναι και η ολοκλήρωση των αλλαγών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ένα σχέδιο νόμου, το οποίο εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια παίρνει διαρκώς νέες αναβολές.

Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ενεργοποιήθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, η οποία επεξεργάζεται προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.

Επιπλέον μέσα στο επόμενο διάστημα θα δοθεί η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης των οδηγών για την εικόνα τους στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το γνωστό point system, και η δυνατότητα, σε όποιον χρειάζεται, να πάρει ψηφιακή βεβαίωση για τους πόντους του.

Παράλληλα, θα αυτοματοποιηθεί η διαδικασία συλλογής των πόντων από τους φορείς που καταγράφουν παραβάσεις (ΕΛΑΣ, ΛΣ, ΟΤΑ), και θα προωθηθεί η προσωρινή αφαίρεση διπλώματος. «Ο πολίτης ενημερώνεται άμεσα για νέους πόντους, ώστε αποθαρρυνθεί η παραβατικότητα», σημείωσε η κυρία Αλεξοπούλου.

Χωρίς αυξήσεις στα διόδια θα κυλήσει, όπως όλα δείχνουν, και το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς καθώς ύστερα από το σκληρό μπρα ντε φερ μεταξύ παραχωρησιούχων και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι πρώτοι υπαναχώρησαν από την απόφασή τους να αυξήσουν το αντίτιμο στο ύψος του πληθωρισμού.

Αυξήσεις, πάντως, αναμένονται από την Πρωτοχρονιά του 2024 καθώς θα ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη για τιμαριθμική αναπροσαρμογή του αντιτίμου των διοδίων που υπάρχει στις συμβάσεις παραχώρησης.

Το υπουργείο, πάντως διαβεβαιώνει ότι οι αυξήσεις αυτές δε θα είναι αθροιστικές σε αυτές της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο πληθωρισμός είχε φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα.

«Οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας. Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα», ανέφερε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Απαιτείται κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης – Θα μπουν διόδια – Αντίο στα «ηλεκτρονικά»
Την ίδια στιγμή ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο εντός του 2024 να τοποθετηθούν οι σταθμοί διοδίων στη Βαρυμπόμπη, αλλά και να «βυθιστεί» η γέφυρα στην περιοχή, η οποία παρουσιάζει σοβαρά δομικά προβλήματα και φαίνεται ότι βρίσκεται στα όριά της.

«Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης είναι επιβαρυμένη και θα πρέπει κάποια στιγμή να αντικατασταθεί», τόνισε ο κ. Ταχιάος, συμπληρώνοντας πως πρέπει να υπάρξει πλήρης κατεδάφισή της και αντικατάστασή της με νέα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εντός της επόμενης χρονιάς θα πρέπει να ληφθεί οριστική απόφαση και για τους σταθμούς διοδίων στην περιοχή, οι οποίοι δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να χρεώνεται με αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Οι σταθμοί διοδίων δεν είχαν τοποθετηθεί ύστερα από τις σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών της Κηφισιάς και των γύρω δήμων. Προσεχώς θα ξεκινήσει εκ νέου διαβούλευση με τη νέα δημοτική αρχή της Κηφισιάς ώστε να καταγραφεί η στάση της.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή διοδίων είχε μετατεθεί χρόνικά περίπου δύο χρόνια πριν ώστε να εφαρμοστούν όταν θα λειτουργούσε το σύστημα αναλογικής χρέωσης των ηλεκτρονικών διοδίων.

Ωστόσο και τα τελευταία απεντάχθηκαν από τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας καθώς, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο ως έργο δεν ήταν ώριμο και πλέον αναζητείται χρηματοδότηση.

Ενεργοποιείται το Μητρώο Γεφυρών

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορων, Χρήστος Σταικούρας, μέσα στην εβδομάδα, θα προχωρήσει η έκδοση Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη συγκρότηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών.

Με τον τρόπο αυτό καθορίζονται οι υποχρεώσεις των φορέων λειτουργίας και συντήρησης των γεφυρών και προσδιορίζεται η ακριβής μεθοδολογία για την καταγραφή και παρακολούθηση της κατάστασης και της συντήρησης όλων των γεφυρών της χώρας, με μήκος μεγαλύτερο των 6 μέτρων.

Ταυτόχρονα έχει προετοιμαστεί και το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών το οποίο, με τη συνδρομή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα παρουσιασθεί σε κατάλληλη διαδικτυακή πλατφόρμα.

Μέσω της ψηφιακής αυτής εφαρμογής θα γίνεται η πλήρης καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών για τη συντήρηση και λειτουργία των γεφυρών από τους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση από τη Διοικητική Αρχή Γεφυρών της εφαρμογής του Κανονισμού.

Τα αντιπλημμυρικά

Σε ό,τι αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα, σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες, ύψους 28,9 εκατ. ευρώ, για 11 μεγάλα έργα. Υλοποιούνται άλλα 10, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου, ενώ ακόμα 4 έργα, ύψους 197 εκατ. ευρώ, είναι υπό ανάθεση.

Όπως υπό ανάθεση είναι και 2 έργα ΣΔΙΤ, ύψους 497 εκατ. ευρώ.

Σε αυτά προστίθενται 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που έρχονται στην ευθύνη υλοποίησης του Υπουργείου από το Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ, και τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.

Σταικούρας: Σε 18 μήνες η επιστροφή του σιδηροδρόμου στην προηγούμενη κατάσταση – Η Hellenic Train δε ζήτησε συνάντηση

Σε 1,5 χρόνο από τώρα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομομικού δικτύου, το οποίο υπέστη σε μήκος 180 χιλιομέτρων πρωτόγνωρες καταστροφές από την κακοκαιρία Ντάνιελ.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνονταςότι αρχικά θα λειτουργήσει ο βασικός άξονας για εμπορευματικές αμαξοστοιχίες με αλλαγή μηχανής έξω από τη Λαμία, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επιβατικές αμαξοστοιχίες, αλλά με περιορισμούς για το 18μηνο διάστημα έως την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου.

Ο κ. Σταικούρας υπενθύμισε ότι έχει υπογραφεί συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ.

Παράλληλα έχει συγκροτηθεί και η Επιτροπή αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς (stakeholders), για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα.

Παρά τις ερωτήσεις, πάντως, για τις οφειλές μεταξύ Δημοσίου, ΟΣΕ και Hellenic Train και τις μεταξύ τους διενέξεις, ο υπουργός δε θελησε να δώσει αριθμητικά στοιχεία υπογραμμίζοντας ότι δεν έχει εικόνα «πόσα από τα ποσά αυτά είναι αληθή».

Σημείωσε, πάντως, ότι η ΗΤ δεν έχει αιτηθεί συνάντησης με το υπουργείο προσθέτοντας ότι σε κάθε περίπτωση το υπουργείο δε θα μπορούσε να προσπεράσει τις δυσκολίες που έχουν δημιουργηθεί. Για το λόγο αυτό στο προσεχές διάστημα θα επαναληφθεί νέα συνεδρίαση των εμπλεκόμενων φορέων.

 

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X