Ελλάδα

Ηλεκτρονικά διόδια: Προς… παράταση ο διαγωνισμός

Ηλεκτρονικά διόδια: Προς… παράταση ο διαγωνισμός
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Όλα δείχνουν μικρή παράταση για τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια ο οποίος έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Φεβρουαρίου.

Οι εξελίξεις με τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια

Σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, την παράταση υποβολής δεσμευτικών προσφορών, έχουν ζητήσει οι ίδιοι οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα.

Να σημειωθεί ότι τα πέντε σχήματα που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων είναι οι  κοινοπραξίες Vinci Highways – Vinci Concessions – KAPSCH TraficCom A.G. – ΤΕΡΝΑ, Nusz – Μυτιληναίος, ΑΚΤΩΡ – Autostrade – Intrakat  – Intrasoft International, ΟΤΕ – T-Systems και Strabag – Skytoll.

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

1.    Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

2.    Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Ανοίγει ξανά σήμερα η πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα -Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X