Ελλάδα

Κομπίνες με τα κινητά που κοστίζουν ακριβά

Κομπίνες με τα κινητά που κοστίζουν ακριβά
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Η απάτης, της απάτης, ω απάτη. Οτι και να πεις οι απάτες μέσω πενταψήφιων αριθμών στα κινητά δεν έχουν τέλος. Και οι καταναλωτές απροστάτευτοι πληρώνουν αλμυρούς λογαριασμούς. Η κομπίνα γίνεται με το πρόσχημα πως οι ίδιοι οι κάτοχοι αυτών των κινητών αιτήθηκαν τις υπηρεσίες τους.

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Διεξάγουν διαγωνισμούς, ψηφοφορίες, πωλούν για downloading ringtones, logos, videos, παιχνίδια, παρέχουν υπηρεσίες πληροφόρησης, παροχή τεχνικής υποστήριξης και άλλα. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες τους είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς συγκεκριμένους αριθμούς και η χρέωσή τους είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες.

Όμως, από το να θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει τις παραπάνω υπηρεσίες και να πληρώσει για αυτές, μέχρι το να βρεθεί να τις χρησιμοποιεί και να πληρώνει, συχνά εν αγνοία του, για αυτές, ο δρόμος είναι μακρύς…

Το κόλπο τους είναι απλό. Πρώτα στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό σας, με το οποίο σας παροτρύνουν να επισκεφτείτε συγκεκριμένη ιστοσελίδα για να διεκδικήσετε πλούσια δώρα.

Εάν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, σας ζητούν να καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου. Μετά, σας στέλνουν έναν κωδικό στο κινητό σας, τον οποίο πρέπει να καταχωρίσετε στην ιστοσελίδα για να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας.

Το θέμα είναι ότι ακόμα κι αν ο αποδέκτης των μηνυμάτων δεν καταχωρίσει τον τηλεφωνικό του αριθμό, τα μηνύματα δεν σταματούν να έρχονται και όχι μόνο να… έρχονται, αλλά και να τον χρεώνουν.

“Κερασάκι στην τούρτα” με τις απάτες το ότι ανάμεσα στη… “βροχή” μηνυμάτων που δέχεται ο καταναλωτής, έρχεται και ένα που τον ενημερώνει ότι αν θέλει να απενεργοποιήσει την υπηρεσία στην οποία, έχει εγγραφεί, όπως αυτοί υποστηρίζουν, πρέπει να στείλει μήνυμα σε άλλον πενταψήφιο αριθμό.

Αποτέλεσμα, οι κάτοχοι κινητών που έχουν λάβει τέτοια μηνύματα να καλούνται να διαγραφούν από υπηρεσίες που δεν έχουν ποτέ εγγραφεί. Το χειρότερο και εξωφρενικό είναι πως βλέπουν τους λογαριασμούς του κινητού τους να “φουσκώνουν”, αφού τα μηνύματα που δέχονται από αυτούς τους πενταψήφιους αριθμούς είναι χρεωστικά, που σημαίνει ότι πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι.

Εάν δεν δώσετε σημασία σε αυτά ή σε παρόμοια μηνύματα, θεωρώντας ότι είναι κάποια προσφορά ή διαφημιστικά κόλπα, στον επόμενο λογαριασμό του κινητού σας τηλεφώνου θα βρείτε χρέωση για αυτά. Οι χρεώσεις μπορεί να είναι από μερικά ευρώ έως εκατοντάδες, ενώ πολλοί καταναλωτές, που δεν ελέγχουν τους λογαριασμούς τους, πέφτουν θύματα και χάνουν χρήματα τα οποία οι εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα εισπράττουν, μέσω του παρόχου του κινητού τους.

Οι χρεώσεις εξαιτίας αυτών των μηνυμάτων ξεκινούν από πέντε, έξι ευρώ και μπορούν να φτάσουν σε εκατοντάδες ευρώ, αφού μπορεί το μηνιαίο κόστος για αυτά τα μηνύματα να μην μπορεί να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία και πενταψήφιο αριθμό, οι υπηρεσίες όμως και άρα και οι πενταψήφιοι φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και … “βομβαρδίζουν” κατόχους κινητών τηλεφώνων..

Μάλιστα έχουν φτάσει στο σημείο να χρεώνουν και απόρρητους αριθμούς κινητών. Αυτό σημαίνει ότι τον αριθμό τον έχουν βρει από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Βλέπετε αυτοί οι αριθμοί δεν είναι καταχωρημένοι πουθενά.

“Όλα αυτά είναι εμπορικές πρακτικές. Μιλάμε πάντα για αδειοδοτημένες εταιρείες, οι οποίες πωλούν, προωθούν ορισμένα προϊόντα, αλλά είναι σαφές ότι σε όλες αυτές τις περιπτώσεις και η βούληση του καταναλωτή να αγοράσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που του προωθούνται μέσα από τα πενταψήφια πρέπει να είναι σαφής, αλλά και να υπάρχει σαφής προηγούμενη ενημέρωση για την χρέωση” λέει στο Newsit.gr η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, Αθηνά Κοντογιάννη.

Η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή τονίζει ότι “και το 2018 ο πρώτος εμπορικός κλάδος σε καταγγελίες παρέμεινε ο τομέας των τηλεπικοινωνιών, με μεγάλη αύξηση, ειδικά στο τομέα των πολυμεσικών υπηρεσιών, oι οποίες φαίνεται ότι προβλημάτισαν, ως μείζον ζήτημα, τους καταναλωτές” και επισημαίνει ότι η εγγραφή του καταναλωτή σε αυτές τις υπηρεσίες θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι γίνεται συνειδητά.

“Υπάρχουν διάφορες εμπορικές πρακτικές που υιοθετούνται από αυτές τις εταιρείες. Να συμφωνεί, δηλαδή, για να προμηθευτεί το προϊόν ή την υπηρεσία στην οποία έχει εγγραφεί συνδρομητής. Αν δεν υπάρχει αυτή η ενσυνείδητη εγγραφή του καταναλωτή και η έκφραση της βούλησής του, τότε μιλάμε για μία αθέμιτη εμπορική πρακτική, για μία παράνομη δέσμευση και, άρα, για μία παράνομη χρέωση” λέει η Αθηνά Κοντογιάννη και αναφέρεται στους τρόπους που η Ανεξάρτητη Αρχή έχει αντιμετωπίσει τέτοιες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Η λύση για μεγαλύτερη προστασία είναι στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και στην ανάληψη μεγαλύτερων υποχρεώσεων των πελατών τους από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Για να προστατευτείτε από τις υπερβολικές χρεώσεις το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όσοι έχετε δεχτεί τέτοια μηνύματα στο κινητό, είναι να απευθυνθείτε στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας τους και να ζητήσετε φραγή μηνυμάτων από πενταψήφιους αριθμούς.

Οταν λαμβάνετε τέτοια μηνύματα να μη θεωρήσετε ότι επειδή δεν τα απαντήσατε έχετε ξεμπλέξει.  Γιατί μπορεί η εταιρία να ισχυριστεί ότι έχετε εγγραφεί συνδρομητές μέσα από μία διαδικασία, οπότε σας χρεώνει με το μήνα. Αμέσως, πρέπει να πατήσετε ένα απαντητικό μήνυμα που να έχει τη λέξη “διαγραφή” ή “stop” ή κάτι παρόμοιο, με βάση τις τις οδηγίες που σας δίνει η ίδια η εταιρεία που σας προσέγγισε και να μη διστάσετε, όσο μικρά κι αν είναι αυτά το ποσά, να προσφύγετε και να ζητήσετε τα χρήματά σας πίσω.

Γιατί πρόκειται για παράνομες και αδικαιολόγητες χρεώσεις εάν δεν έχετε δώσει με τη βούλησή σας τη συναίνεσή σας για να γραφτείτε συνδρομητές”. Επίσης, μπορείτε να αποτανθείτε στο “Συνήγορο του Καταναλωτή”, για μία δωρεάν, εξωδικαστική διαδικασία επίλυσης.

Μπορεί να μπει κανείς στην ιστοσελίδα  http://www.synigoroskatanaloti.gr και να αντλήσει σχετική πληροφόρηση. Μπορεί από εκεί να κατεβάσει το έντυπο της καταγγελίας και να το στείλει και ηλεκτρονικά. Υπάρχουν και τα τηλέφωνα στη διάθεση του καταναλωτικού κοινού.

Στο 210 64 60 734 δίνουν πληροφορίες και κατευθύνσεις. Στα γραφεία του “Συνήγορου του καταναλωτή” υπάρχουν κάθε μέρα δύο ειδικοί επιστήμονες, που απαντούν στα ερωτήματα του κοινού και για αυτά τα θέματα και για οτιδήποτε άλλο αφορά σε καταναλωτικές διαφορές.

Πηγή: newsit.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X