Ελλάδα

Μετρό σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια και Ιλίσια

Μετρό σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια και Ιλίσια
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ερχεται νέα ανάσα για την Αθήνα. Το Συμβούλιο της Επικρατείας άνοιξε  το δρόμο για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνάει από την Κυψέλη, τα δικαστήρια, τα Εξάρχεια, τον Ευαγγελισμό, την Πανεπιστημιούπολη, τα Ιλίσια και θα καταλήγει στο Γουδί.

Το ΣτΕ αναφέρουν οι πληροφορίες απέρριψε τις προσφυγές εναντίον του διαγωνισμού.

Έτσι, ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά. Αρχικά θα εξετασθούν οι τεχνικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί και στη συνέχεια οι οικονομικές τους προσφορές και να αναδειχθεί ο ανάδοχος.

Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Άβαξ-Ghella-Alstom. Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς. Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να καθαρογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τόσο την προσφυγή του Ομίλου Μυτιληναίος όσο και την προσφυγή της ΤΕΡΝΑ, επιτρέποντας στην Αττικό Μετρό να περάσει στα επόμενα βήματα του διαγωνισμού με τα δύο πλέον εναπομείναντα σχήματα, τις κοινοπραξίες ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Η σημασία της απόφασης 

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η εξέλιξη αυτή έχει τεράστια σημασία για πολλούς λόγους.

Πρώτον επιτρέπει στο έργο να προχωρήσει, δίνοντας φιλί ζωής στον κατασκευαστικό κλάδο και προστατεύοντας δεκάδες αν όχι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Δεύτερον και σε άμεση συνάφεια με το κουβάρι των ενστάσεων και των δικαστικών προσφυγών που έχει μπλοκάρει σχεδόν όλους τους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αποδεικνύει ότι κάθε διαγωνισμός είναι ξεχωριστή περίπτωση και εξετάζεται μεμονωμένα, άρα η εντύπωση που είχε επικρατήσει το τελευταίο διάστημα πως μία απόφαση του ΣτΕ για ένα διαγωνισμό, προκαταλαμβάνει αυτομάτως την απόφαση του ΣτΕ για έναν άλλο διαγωνισμό ήταν παντελώς εσφαλμένη.

Τρίτον και ίσως πιο σημαντικό είναι πως η απόφαση του ΣτΕ έρχεται λίγο πριν την κατάθεση της πολυαναμενόμενης τροπολογίας εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών που στόχο έχει να ξεμπλέξει το κουβάρι που δημιούργησε απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου τον Οκτώβριο του 2018, αφήνοντας ανοιχτό παράθυρο για προσφυγές σε όλους του εν εξελίξει διαγωνισμούς δημοσίων έργων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία βρίσκεται πλέον σε τελικό στάδιο κι αναμένεται από μέρα σε μέρα η κατάθεσή της. Σημειώνεται πως η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε μία τροπολογία που δεν θα ανατρέπει υπάρχουσες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας – καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ωμή παρέμβαση στο έργο της δικαιοσύνης – επιδιώκει όμως να φέρει στη Βουλή μία τροπολογία που θα δίνει ουσιαστική λύση στο πρόβλημα, όχι απλά θωρακίζοντας μελλοντικούς διαγωνισμούς, αλλά ξεμπλοκάροντας από παρόμοιες προσφυγές και διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, προκειμένου να μην καθυστερήσουν άλλο έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X