Fragilemag

Ιστορία. Η δύναμη της προπαγάνδας στον πόλεμο

Ιστορία. Η δύναμη της προπαγάνδας στον πόλεμο
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο
επιμέλεια Στέλλα Παπαλάμπρου //
Το 1917 οι Ηνωμένες Πολιτείες συμμετείχαν στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό των συμμάχων, Βρετανίας και Γαλλίας. Εκείνη την περίοδο, εκτός των άλλων, είχαν τα σκήπτρα στην παραγωγή ταινιών και της “φρέσκιας”, για την εποχή, εμπορικής διαφήμισης. Οι νεόφερτες αυτές τεχνολογίες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του αμερικανικού πνεύματος και στην αλλαγή της κοινής γνώμης υπέρ του πολέμου.
Η κυβέρνηση δεν είχε χρόνο για ξόδεμα, αφού οι πολίτες της ήταν σε οριακό σημείο απόφασης για το αν θα ορμήσουν στη μάχη. Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, ο απλός Αμερικανός να πεισθεί να φύγει σε έναν τόσο μακρινό πόλεμο;

 

Οι αφίσες, κέλευσμα στρατιωτικής κατάταξης, είχαν τόσο αριστοτεχνικό σχεδιασμό και απεικόνιση, που οι περισσότερες απ’ αυτές θα μπορουσαν να μπουν στις πιο “ψαγμένες” γκαλερί. Ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές στο μάτι του θεατή και εύκολες ως προς την αναπαραγωγή τους. Μπορούσαν να τοιχοκολληθούν στις πλευρές των κτιρίων, να τοποθετηθούν στα παράθυρα των σπιτιών, στους χώρους εργασίας, αλλά και πιο περίοπτα, στα παράθυρα των αυτοκινήτων και τα περιοδικά κι όλα αυτά τυπωμένα σε μια πληθώρα γλωσσών.

 

Προκειμένου να συνδέσει εύστοχα αυτή τη δημοφιλή μορφή διαφήμισης με τη στρατιωτική πρόσκληση, η Κυβερνητική Επιτροπή Δημόσιας Ενημέρωσης των ΗΠΑ, δημιούργησε το Τμήμα Εικονογραφημένης Διαφήμισης, το 1917. Η επιτροπή, με επικεφαλής τον πρώην ερευνητή – δημοσιογράφο, Τζωρτζ Κριλ, έδωσε σημαίνουσα βαρύτητα στην προώθηση του μηνύματος ότι η συμμετοχή της Αμερικής στον πόλεμο είναι απολύτως αναγκαία για την επίτευξη της σωτηρίας της Ευρώπης από τις γερμανικές και εχθρικές δυνάμεις.

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X