Fragilemag

Στην πρόβα | «Τα τρία φιλιά…Η Σταχτιά γυναίκα» από την Σοφία Φιλιππίδου: η επιστροφή της αγκαλιάς, του αγγίγματος, του φιλιού

Στην πρόβα | «Τα τρία φιλιά…Η Σταχτιά γυναίκα» από την Σοφία Φιλιππίδου: η επιστροφή της αγκαλιάς, του αγγίγματος, του φιλιού
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Κώστας Β. Ζήσης

«Τα τρία φιλιά…Η Σταχτιά γυναίκα», θεατρικά έργα και τα δύο ξεχασμένα, μιας άλλης διαφορετικής εποχής, έρχονται να ξυπνήσουν το θαμμένο ρομαντισμό που κρύβουμε καλά στις μέρες μας, και να ανασύρουν την χαμένη από καιρό ευγένεια μας. Βρέθηκα στην πρόβα της παράστασης που ξεκινά στο θέατρο Μεταξουργείο από τις 12 Νοέμβρη, μίλησα με την παθιασμένη Σοφία Φιλιππίδου που ανακάλυψε, μελέτησε, διασκεύασε και σκηνοθετεί τα δύο ξεχασμένα έργα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου σε μια ενιαία ενότητα και με τα τρία «παιδιά» της, τις τρεις «αγάπες» της (με αυτά τα λόγια απευθυνόταν συνεχώς στις έξι ώρες που βρεθήκαμε παρέα στην πρόβα), τους τρεις νέους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τους ρόλους, την Αναστασία Ιθακησίου, την Βίκυ Μαϊδάνογλου και τον Κωνσταντίνο Χειλά.

Ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος (1867-1911) υπήρξε πρωτεργάτης και εκσυγχρονιστής του νεοελληνικού θεάτρου. Η μελαγχολική φυσιογνωμία του και η περίεργη καμπούρικη σωματική του διάπλαση σε συνδυασμό με τις επαναστατικές δραματουργικές καινοτομίες που εισήγαγε (οι οποίες ομολογουμένως δεν βρήκαν απήχηση στη συντηρητική κοινωνία των αρχών του εικοστού αιώνα), περιέβαλλαν την προσωπικότητά του με ένα πέπλο μυστηρίου, ενώ ο ίδιος βίωσε τον ρομαντισμό όχι απλά ως ένα κίνημα στην τέχνη, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του. Ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος και η ζωή του αναδείχθηκαν σε αστικό μύθο της Αθήνας.

Η Σοφία Φιλιππίδου και ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος

Η Σοφία Φιλιππίδου θα μου μιλήσει με πάθος για τον συγγραφέα και τις στιγμές που τον σημάδεψαν: «Όλα άρχισαν από την προσωπικότητα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου και το ενδιαφέρον που μου γέννησε η ζωή και το έργο του και ο ίδιος. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Χρηστομάνος ήταν μια ιδιοφυία που έζησε πολλά χρόνια ως φοιτητής στην Βιέννη και αυτό που τον ξεχώρισε ήταν ότι το επέλεξε η γνωστή πριγκίπισσα Σίσσυ επειδή ακριβώς ήταν ένας επιμελής φοιτητής για να της μάθει ελληνικά και να πάρει μαζί του ελληνική παιδεία μελετώντας τους αρχαίους συγγραφείς. Αυτός την ερωτεύεται πλατωνικά και παρόλο που δεν γνωρίζουμε πολλά για την σεξουαλική του ζωή, το ατύχημα που είχε όταν ήταν μικρό παιδί (έφυγε από τα χέρια της παραμάνας και χτύπησε την σπονδυλική του στήλη αποκτώντας μια κύφωση, τον καθόρισε και σε αυτόν τον τομέα . Λογικό είναι ένας άντρας με αυτό το μυαλό μέσα σε τέτοιο σώμα, να απέκτησε κάποια συμπλέγματα. Ο έρωτάς του για την πριγκίπισσα, τα φλογερά γράμματα που της έγραφε, είναι πιθανότατα και η αιτία που εκδιώχθηκε από το παλάτι και να επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου μετά από όλες αυτές τις σημαντικές σπουδές του ασχολήθηκε αποκλειστικά με το θέατρο, δημιουργώντας την Νέα Σκηνή στην Ομόνοια, το δικό του θέατρο, συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους θιάσους της εποχής (ανάμεσά τους και η Κοτοπούλη) και είναι γνωστό ότι εκεί έχασε όλα τα χρήματά του. Θεωρείται και είναι εκσυγχρονιστής του νεοελληνικού θεάτρου γιατί εισήγαγε από την Ευρώπη (μην ξεχνάμε ότι ήταν Ευρωπαϊστής και εστέτ) τα ευρωπαϊκά ρεύματα στην χώρα μας..»

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X