Κοινωνία

Τραγωδία στα Τέμπη: Στοιχεία «βόμβα» στο φως!

Τραγωδία στα Τέμπη: Στοιχεία «βόμβα» στο φως!
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Τραγωδία στα Τέμπη: Η πρώτη αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης έφερε στο φως τρία σημαντικά στοιχεία.

Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από την αυτοψία:

τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε. Eίναι κάτι που προκαλεί εντύπωση
η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμούς Κελσίου
οι βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο
Οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν πειστικές απαντήσεις, γιατί έχασαν τους ανθρώπους τους. Η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή των πραγματογνωμόνων θα παρουσιάσει αύριο το πρωί τα πρώτα συμπεράσματα σε συνέντευξη τύπου.

«Ψάχνουμε τη φωτιά μετά τη σύγκρουση»

«Έχουμε κάνει μια αυτοψία στον χώρο του ατυχήματος κι άλλη μία στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια. Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές» είπε στο Star o πραγματογνώμονας, Κώστας Λακαφώσης, που ανήκει στην επιτροπή.

«Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε» εξήγησε.

Παραλείψεις και ανθρώπινα λάθη

Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού Alpha η πενταμελής επιτροπή διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.

Η Μ. Χατζηκωνσταντίνου δικηγόρος πολυτραυματία αναφέρει: «Έχουμε μεγάλη αγωνία για τα αποτελέσματα, για να δούμε εάν πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη υπήρχε η δυνατότητα, εάν υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες, με τις οποίες θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα».

Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.

Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, Χρήστος Γκατσιούλης, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία.

Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.

Συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα έδειξε μία σειρά από λάθη: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκληματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του»

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X