Media

Οξύ πρόβλημα στα ΜΜΕ- στην «εντατική» ο αθλητικός Τύπος

Οξύ πρόβλημα στα ΜΜΕ- στην «εντατική» ο αθλητικός Τύπος
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Χαρτογράφηση της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στον χώρο των ΜΜΕ, έντυπων και ηλεκτρονικών, όπως έχει διαμορφωθεί- επιδεινωθεί- από την πανδημία του κοροναϊού Covid-19 και στην Ελλάδα έχει κάνει η δημοσιογράφος Σόνια Χαϊμαντά στο εξειδικευμένο medianalysis.net.

Με αφορμή τον αιφνίδιο θάνατο δύο ραδιοσταθμών, του Sport24 και του Legend, η δημοσιογράφος παρουσιάζει όλες τις πλευρές του οξέος προβλήματος που αντιμετωπίζουν όλα τα μίντια, πρωτίστως δε οι εφημερίδες.

Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά

Από τα αθλητικά Μέσα άρχισε ο «θλιβερός» χορός των «λουκέτων» στα media με τον ραδιοσταθμό Sport24 103,3 του ομίλου 24Media να κάνει την αρχή και το μουσικό/ψυχαγωγικό Legend FM, να παίρνει τη «σκυτάλη» σήμερα το μεσημέρι.

Ο «ξαφνικός θάνατος» του ραδιοφωνικού σταθμού Sport24 προκάλεσε σοκ στο χώρο του Αθλητικού Τύπου και στους αθλητικούς ρεπόρτερ που στην ουσία έχουν μείνει χωρίς αντικείμενο λόγω αναστολής όλων ανεξαιρέτως των διοργανώσεων σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Ο ίδιος όμιλος κήρυξε «σιωπητήριο» και στον Legend 88,6 ο οποίος – θυμίζουμε – διαδέχθηκε τον ενημερωτικό News247 πριν από 4 μήνες.

 

Δεν είναι όμως μόνο τα αθλητικά Μέσα που πλήττονται λόγω κορονοϊού. Μερικά ή τμηματικά όλα τα ούτως ή άλλως χειμαζόμενα και προ κορονοϊού media έρχονται αντιμέτωπα με μια πρωτοφανή κρίση με τη διαφήμιση να έχει πέσει κατά 80% (εκτός από σούπερ μάρκετ, τρόφιμα, αναλώσιμα, ηλεκτρονικά είδη και e-shops), τις πωλήσεις των εφημερίδων να κατακρημνίζονται παρά το γεγονός ότι μπήκαν στα S/M, τις εκπομπές και παραγωγές να ακυρώνονται και την ενημέρωση να εστιάζει αποκλειστικά σε θέματα Υγείας και Οικονομίας.

Αρκετά επιτελεία εφημερίδων συζητούν το ενδεχόμενο της αναστολής έκδοσης των καθημερινών φύλλων ή της διατήρησής τους με λίγους δημοσιογράφους με τους υπόλοιπους να τίθενται σε καθεστώς αναστολής σύμβασης.

Όλα αυτά εν αναμονή της διάνοιξης της πλατφόρμας για τα επιδόματα μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων δημοσιογράφων και φυσικά της κρατικής στήριξης των εφημερίδων την οποία έχει υποσχεθεί ο αρμόδιος υφυπουργός στον πρωθυπουργό, κ. Στέλιος Πέτσας.

Η Ένωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) αναζητεί τρόπους αντίδρασης. Σε μια προσπάθεια, τόσο να συμβάλλει στην καμπάνια του υπουργείου Υγείας για την αποτροπή εξάπλωσης του κορονοϊού όσο εξάλλου και να συγκρατήσει την πτώση των πωλήσεων των καθημερινών και κυριακάτικων φύλλων, λανσάρει καμπάνια με τίτλο «Μένουμε σπίτι. Διαβάζουμε εφημερίδες και ενημερωνόμαστε έγκυρα».

Οι επιδοτήσεις

Αρκετές εφημερίδες και sites καταφεύγουν στις ευεργετικές διατάξεις της επιδότησης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), που δημοσιεύτηκε στις 20 Μαρτίου για την επίδοση 800 ευρώ σε διάστημα 45 ημερών για όσες επιχειρήσεις προβούν σε πλήρη ή μερική αναστολή των συμβάσεων των εργαζομένων.

Παράλληλα, τα ΜΜΕ αναμένουν το καθένα το δικό του μερίδιο από την καμπάνια της Κυβέρνησης για την ανάσχεση της διασποράς του ιού, η οποία ανατέθηκε ήδη στην Initiative Media (media shop που θα κάνει το media planning).

Πρόκειται για μια εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης που αφορά στη  λήψη των αναγκαίων μέτρων προστασίας και τον περιορισμό της διασποράς του κορoνοϊού.

κοροναϊός κορονοϊός

Κι όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό, Στέλιος Πέτσας «η ενημέρωση πρέπει να γίνει με κάθε δυνατό τρόπο, ώστε τα μηνύματα να φθάσουν και να καταφέρουν να αγγίξουν μικρούς και μεγάλους».

Στο πλαίσιο αυτό, η εκστρατεία αναπτύσσεται σε δύο φάσεις ενώ η συνολική πίστωση για την πραγματοποίησή της ανέρχεται στα 11 εκατομμύρια ευρώ, αφορά δηλαδή στο 0,23% των δημοσιονομικών παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορoνοϊού που έχουν μέχρι στιγμής αποφασιστεί.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Τι ζητούν καναλάρχες και ιδιοκτήτες Ρ/Σ

Μέτρα στήριξης των καναλιών και των ραδιοσταθμών (αθηναϊκών και περιφερειακών) ζήτησαν ήδη οι καναλάρχες (ΕΙΤΗΣΕΕ), η  Ένωση Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) και η Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών (ΠΕΙΡΑΣ), αντίστοιχα, επικαλούμενοι τις εντολές διακοπής διαφημίσεων. Ειδικά η ΠΕΙΡΑΣ (ραδιόφωνα περιφέρειας) αναφέρει ότι αν δεν στηριχθούν τα μέλη της “οι τοπικές κοινωνίες θα στερηθούν αυτής της δυνατότητας και θα επικρατήσει η παραπληροφόρηση των social media και η στόμα με στόμα διασπορά πανικού”.

Τι ζητάνε οι εκδότες

Λόγω της πρωτόγνωρης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα και στην προσπάθεια των εκδοτών εφημερίδων να κερδίσουν το “στοίχημα” της ενημέρωσης, η Ενωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Ι.Η.Ε.Α.) προτείνει τα ακόλουθα μέτρα σε δύο άξονες:

Α. ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗΣ

Μείωση σελίδων των εφημερίδων.

Μείωση ή αναστολή έκδοσης ενθέτων.

Αναστολή κυκλοφορίας νέων προσφορών.

Β. ΚΡΑΤΙΚΗΣ/ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Άμεση αναστολή στον ΦΠΑ των πωλήσεων.

Άμεση ενίσχυση απευθείας σε μισθοδοσία προς εργαζομένους, χωρίς καμία προϋπόθεση ή περιορισμό. Για να απλοποιηθεί η διαδικασία προτείνει την επιλογή των προς ενίσχυση εφημερίδων να αναλάβει η Ε.Ι.Η.Ε.Α.

Να μην κλείσουν τα περίπτερα.

Να υποχρεωθούν τα σούπερ μάρκετ να πωλούν εφημερίδες.

Τι δίνει η κυβέρνηση

Αναμένεται έκδοση εγκυκλίου από τον υφυπουργό στον πρωθυπουργό, αρμόδιο για θέματα ΜΜΕ, Στέλιο Πέτσα, για την εφαρμογή της διάταξης για το πλαίσιο οικονομικής στήριξης επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων που έχει ενσωματωθεί σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών.

Συνολικά, σύμφωνα με πληροφορίες από τις συνδικαλιστικές ενώσεις, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη διάθεση του ποσού των 7-7,5 εκατ. ευρώ (έναντι 6 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη) για τις εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας και άλλα 4 εκατ. ευρώ για τις επαρχιακές.

Είναι πλέον εμφανές ότι ο δρόμος στον οποίο έχουν εισέλθει τα ελληνικά ΜΜΕ είναι στενός, ανηφορικός και μάλλον σκοτεινός. Οι κρατικές οικονομικές ενέσεις δεν θα βοηθήσουν για πολύ.

Η διαφήμιση κατακρημνίζεται, το life style αποτελεί το πιο σύντομο ανέκδοτο, το content είναι συνώνυμο του Covid 19, οι εφημερίδες δεν θα αντέξουν για πολύ ακόμη στον «αναπνευστήρα».

Φυσικά και όλα τα υπόλοιπα –  προ κορονοϊού – διαχρονικά αναγκαία προσόντα των δημοσιογράφων και της Δημοσιογραφίας: Πάθος, Ήθος, Κατάρτιση και Ρεπορτάζ σε βάθος. Δύσκολοι, αλλά ενδιαφέροντες καιροί για (μιντιακούς) Πρίγκιπες.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X