Ελλάδα

Δυσαρεστημένοι οι δήμαρχοι που δεν εκλήθησαν στη συνεδρίαση για τη ρύπανση του Σαρωνικού

Δυσαρεστημένοι οι δήμαρχοι που δεν εκλήθησαν στη συνεδρίαση για τη ρύπανση του Σαρωνικού
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Την έντονη δυσαρέσκειά τους εκφράζουν οι δήμαρχοι των περιοχών που επλήγησαν από τη μεγάλη οικολογική καταστροφή στη Σαλαμίνα, αφού, όπως αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους, δεν έχουν κληθεί για να παραστούν στην αυριανή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, με θέμα “Αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του Δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ”».

Στην ανακοίνωση, οι δήμαρχοι Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης και Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τονίζουν πως ενώ ορθώς έχουν κληθεί οι αντιπεριφερειάρχες Νοτίου Τομέα Αθηνών, Πειραιά, Νήσων και η δήμαρχος Σαλαμίνας, κανένας άλλος δήμαρχος των περιοχών που έχουν άμεσα πληγεί δεν συμμετέχει στη συνεδρίαση. «Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για το αν τελικά επιθυμεί η κυβέρνηση να γίνει συζήτηση σε βάθος για το θέμα, αλλά και τη συνεργασία την οποία θέλει τελικά να έχει με την Τοπική Αυτοδιοίκηση» επισημαίνουν οι δήμαρχοι.

Β. Κορκίδης: Τα ειδικά συνεργεία μπορούν ακόμα και τώρα να περιορίσουν τη θαλάσσια ρύπανση και την οικολογική καταστροφή

«Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχει αρκετή τεχνογνωσία και υψηλή τεχνολογία για την ασφάλεια από ρύπανση, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν τέτοιες καταστάσεις. Δυστυχώς, προς απογοήτευση όλων και χωρίς να γνωρίζουμε τις συνθήκες, τα μέτρα ασφαλείας δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά. Όμως, πιστεύω ότι τα ειδικά συνεργεία, αφού σφράγισαν πλέον το ναυάγιο, μπορούν ακόμα και τώρα να περιορίσουν τη θαλάσσια ρύπανση και την οικολογική καταστροφή», αναφέρει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Οι ζημιές που προκάλεσε ένα πλοίο 2.500 τόνων προβληματίζουν έντονα

«Μετά από μία εβδομάδα διαφόρων σεναρίων», συνεχίζει, «αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι πράγματι υπήρχε ολιγωρία, αφού οι πρώτες ώρες ενός τέτοιου συμβάντος είναι καθοριστικές. Οι ζημιές που προκάλεσε ένα πλοίο 2.500 τόνων μας προβληματίζουν έντονα, αφού το λιμάνι του Πειραιά θεωρείται από τα ασφαλέστερα, όχι μόνο στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο, ικανό να προστατευτεί από τη θαλάσσια ρύπανση που μπορεί να προκαλέσουν πολύ μεγαλύτερα τάνκερς. Ίσως η κλιμάκωση των μέτρων προς τα κάτω πρέπει να επανεξεταστούν με μεγαλύτερη προσοχή, μιας και το πλοίο θα μπορούσε να ήταν αλλοδαπής σημαίας και να μην είχε καμία σχέση με την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων».

Σοβαρές οι παράπλευρες απώλειες για τους επαγγελματίες της περιοχής

Και καταλήγει: «Το κόστος αποκατάστασης της οικολογικής καταστροφής που προκλήθηκε, προφανώς δεν μπορεί να καλυφθεί από τα 5 εκατ. δολάρια του “P&I Club” που είχε ασφαλιστεί πλοίο-φορτίο για “pollution risk”. Υπάρχουν όμως και σοβαρές παράπλευρες απώλειες για τους επαγγελματίες αλιείς της περιοχής του Αργοσαρωνικού, τους καταστηματάρχες της Πειραϊκής, το γιώτιγκ, τις μαρίνες και τους ξενοδόχους του παραλιακού μετώπου που έχασαν τουλάχιστον ένα επιπλέον μήνα κρατήσεων, λόγω της έντονης οσμής του μαζούτ και κυρίως την αδυναμίας πρόσβασης στην αποκαλούμενη “Αθηναϊκή Ριβιέρα”. Αυτό το κόστος δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να εκτιμηθεί, άλλα δυστυχώς ούτε πρόκειται ποτέ και να αποζημιωθεί. Λυπάμαι πολύ, αλλά δυστυχώς πιστεύω ότι θα πάρει καιρό για να πάψουμε να βλέπουμε τη “μαυρίλα” στη θάλασσα του Πειραιά!».

Αδικαιολόγητη κωλυσιεργία για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής καταστροφής στο Σαρωνικό καταλογίζει ο Θ. Θεοχαρόπουλος, με ερώτηση του προς τον Π. Κουρουμπλή

Ευθύνες στην κυβέρνηση ότι εμφανίστηκε ανέτοιμη να αντιμετωπίσει την καταστροφή από το ναυάγιο του εφοδιαστικού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», με αποτέλεσμα «να προκληθούν τεράστιες οικολογικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις» καταλογίζει ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάσης Θεοχαρόπουλος, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Επίσης, ο κ. Θεοχαρόπουλος κάνει λόγο για αδικαιολόγητη κωλυσιεργία και τονίζει ότι «τα μέτρα που ελήφθησαν ήταν αναντίστοιχα του μεγέθους της ρύπανσης, με αποτέλεσμα οι εστίες της να επεκταθούν σε μεγάλη θαλάσσια έκταση της Αττικής».

Τέλος, ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ ρωτά τον υπουργό Ναυτιλίας «αν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός και σαφές χρονοδιάγραμμα, πότε εκτιμάται ότι θα αποκατασταθεί η ζημιά και η περιβαλλοντική ισορροπία και ποια είναι η μέριμνα για την αποζημίωση των πληγέντων επαγγελματιών και πολιτών».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X