Facebook Twitter Viber Messenger WhatsApp E-mail |
Νέα Υόρκη, 1977. O Godlis βρέθηκε στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή. Ο φωτογράφος ξόδευε τις νύχτες του φωτογραφίζοντας τα new wave, punk rock συγκροτήματα που έπαιζαν στο θρυλικό κλαμπ CBGB και περνούσε τις μέρες του βγάζοντας μεροκάματα δουλεύοντας στο υποκατάστημα του Burger King της Times Square. Όταν συνέβαιναν όλα αυτά ο Godlis ήταν μόνο ένας εικοσάρης και επίδοξος καλλιτεχνικός κληρονόμος του Robert Frank. Αφού πρώτα είδε εικόνες που δημοσιεύονταν στην εφημερίδα Village Voice ο Godlis κατευθύνθηκε στις οδούς Bowery και Bleecker. Όσα συνέβαιναν στο μικρό μπαρ CBGB μαγνήτιζαν το φωτογραφικό του ενδιαφέρον. Από την πρώτη φορά που πήγε εκεί κατάλαβε πως βρίσκονταν σε ένα ξεχωριστό μέρος της πόλης. Ήταν θέμα χρόνου να γνωριστεί με καλλιτέχνες που ανέβαιναν στη σκηνή.
Στο CBGB ο Godlis ήταν σαν να βρέθηκε στο κέντρο μιας καλλιτεχνικής παιδικής χαράς. Θα μπορούσε να πειραματιστεί ελεύθερα. Να τραβά φωτογραφίες στο σκοτάδι χωρίς φλας. Και στη συνέχεια να τις τυπώνει στο σκοτεινό θάλαμο του σπιτιού του. Τα συγκροτήματα που έπαιζαν την ίδια εποχή στο κλαμπ τού έμοιαζαν τόσο πολύ. Σχεδόν δεν μπορούσαν να κουρδίσουν τις κιθάρες τους. Τα κομμάτια τους δεν ξεπερνούσαν τα τρία λεπτά.
Ο Godlis θυμάται: “Όλοι. Μα κυριολεκτικά όλοι, συγκροτήματα, ανεξάρτητοι καλλιτέχνες και κοινό προσπαθούσαμε να βάλουμε σε ρυθμό όσα μας συνέβαιναν. DIY το λέμε αυτό. To CBGB δεν ήταν μόνο η μουσική που ακούστηκε μέσα του. Για τον κόσμο που σύχναζε εκεί η ανάγκη έκφρασης ήταν το ζητούμενο. Μιλάμε για μια περίοδο που ο Τζιμ Τζάρμους έλεγε πως θέλει να κάνει ταινίες. H Ντέμπι Χάρι και ο Κρις Στάιν έλεγαν πως κάποια στιγμή θα ήθελαν να κυκλοφορήσουν άλμπουμ. Και οι Ramones ψάχνονταν να κλείσουν λάιβ. Και εγώ; A, εγώ αυτό που ήθελα ήταν να βγάλω όσες φωτογραφίες μπορούσα. Ήταν μια περίοδος που η λέξη σπίτι μού προκαλούσε αλλεργία”.
•Στο βιβλίο του History Is Made At Night ο Godlis παρουσιάζει μια περίοδο που όλη η καλλιτεχνική κουβέντα της Νέας Υόρκης ήθελε να “χωθεί” σε ένα μικρό και θορυβώδες κλαμπ στο 315 της οδού Bowery. Το CBGB ήταν ένα σημείο που ωμη τέχνη και φτηνά ποτά έρρεαν άφθονα
διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Θεσσαλονίκη – Στέφανος Κασσελάκης: Ο Μητσοτάκης να ζητήσει συγγνώμη από τον ελληνικό λαό και Τσίπρα – Κοτζιά που έκαναν το πατριωτικό τους καθήκον
Στεγαστικά δάνεια για νέους μέχρι 40 ετών με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου
Ονειρα: Απαντήσεις για την πραγματική μας ζωή – Μυστικός κόσμος και επιστημονικές εξηγήσεις (βίντεο)
Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – Ο ρόλος του Μπαμπινιώτη
Οι Χούτι χτύπησαν ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά με βαλλιστικό πύραυλο
Άκης Μάντζιος για το Άρης – ΠΑΟΚ: «Θέλουμε τη νίκη για εμάς, δεν έχουμε παραπάνω άγχος ή πίεση»
Η Γαλλία βάζει όρια στον χρόνο που περνούν τα παιδιά στις οθόνες – Καθιερώνει την ψηφιακή ενηλικίωση
Ολες οι Ειδήσεις
Ειδήσεις
Top Stories
- Θεσσαλονίκη – Στέφανος Κασσελάκης: Ο Μητσοτάκης να ζητήσει συγγνώμη από τον ελληνικό λαό και Τσίπρα – Κοτζιά που έκαναν το πατριωτικό τους καθήκον
- Στεγαστικά δάνεια για νέους μέχρι 40 ετών με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου
- Ονειρα: Απαντήσεις για την πραγματική μας ζωή – Μυστικός κόσμος και επιστημονικές εξηγήσεις (βίντεο)
- Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – Ο ρόλος του Μπαμπινιώτη
- Οι Χούτι χτύπησαν ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά με βαλλιστικό πύραυλο
- Άκης Μάντζιος για το Άρης – ΠΑΟΚ: «Θέλουμε τη νίκη για εμάς, δεν έχουμε παραπάνω άγχος ή πίεση»
- Η Γαλλία βάζει όρια στον χρόνο που περνούν τα παιδιά στις οθόνες – Καθιερώνει την ψηφιακή ενηλικίωση
- Λαμία: Ξεπερνούν τις 30 οι μηνύσεις για την μαζική δηλητηρίαση από σχολικά γεύματα
- Θα τους τρελάνει ο Κασσελάκης: Στο Κιλκίς πήγε στο εκλογικό κέντρο της Ν.Δ. και τους ευχήθηκε καλό αγώνα
- Στέφανος Κασσελάκης: Αισιόδοξα μηνύματα από κυλιόμενες δημοσκοπήσεις και περιοδείες