Θέμα

Black Friday: Τα ρέστα τους οι “μεγάλοι”! Μεγάλες προσφορές και ουρές από τα χαράματα! Τι να προσέξετε

Black Friday: Τα ρέστα τους οι “μεγάλοι”! Μεγάλες προσφορές και ουρές από τα χαράματα! Τι να προσέξετε
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Μαζί με την τάση στολισμού των καταστημάτων πριν ακόμη φορέσουμε μακρυμάνικα, οι έμποροι -τουλάχιστον οι μεγάλες επιχειρήσεις- σπεύδουν να υιοθετήσουν ακόμη ένα εργαλείο marketing, εισαγόμενο από τη Μέκκα της κατανάλωσης, τις ΗΠΑ. Δηλαδή την Black Friday!

Έτσι, σήμερα η Παρασκευή βαφτίζεται “μαύρη”, όχι για να σηματοδοτήσει κάποια καταστροφή, αλλά για να συμβολίσει μια ακόμη εκπτωτική ημέρα (ή περίοδο όπως εξελίσσεται). Αν και η υιοθέτηση της Black Friday από την ελληνική αγορά, έχει μικρή ιστορία, καθώς ακολουθήθηκε ευρέως μόλις τον Νοέμβριο του 2016, εν τούτοις, πέρυσι μέσα σε μια μέρα, οι επιχειρήσεις φέρονται να πέτυχαν αύξηση πωλήσεων από 150% έως και 700%.

Η συμμετοχή των μεγάλων στην Black Friday

Αν έως πρότινος τα outlets και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είχαν τον πρώτο λόγο, στη φετινή Black Friday συμμετέχει κάθε κλάδος του εμπορίου, ακόμη και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο από τον ούτως ή άλλως “σφιχτό” προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Black Friday: Ουρές στην Θεσσαλονίκη πριν ξημερώσει!

Έτσι, Public, Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Γερμανός και Media Markt έχουν ήδη ενημερώσει και «επικοινωνήσει» το πλήθος των προϊόντων και το ύψος των εκπτώσεων που προσφέρουν. Αλυσίδες επίπλων επίσης συμμετέχουν όπως η ΙΚΕΑ, η Bo Concept, η Entos, ενώ και στον τομέα της ένδυσης – ακόμη και στις οικονομικές αλυσίδες – προετοιμάζονται εκπτώσεις.

Όπως αναφέρει το euro2day.gr, οι αλυσίδες καλλυντικών, καθώς και διαδικτυακά καταστήματα όπως το Attica Beauty προφέρουν εκπτώσεις έως και 50%. Στο «χορό» μπαίνουν και οι αλυσίδες παιδικών (DPAM, Mothercare, Early Learning Center) αλλά και ινστιτούτα αισθητικής και online εταιρίες κράτησης εισιτηρίων.

Και τα σούπερ μάρκετ!

Έντονη συμμετοχή θα έχουν επίσης και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με συγκεκριμένες προσφορές, τα φαρμακεία, ακόμη και τα καταστήματα εστίασης. Μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν ανακοινώσει τη συμμετοχή τους είναι επίσης τα εμπορικά κέντρα River West, Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και SmartPark, τα πολυκαταστήματα Factory Outlet, και πολλές άλλες ακόμη επιχειρήσεις.

Από την άλλη, οριακά αυξημένο, από 15% το 2016 σε 19% το 2017, παρουσιάζεται το ποσοστό των μικρών ανεξάρτητων καταστημάτων στην Ελλάδα, τα οποία φέτος θα συμμετάσχουν στην Black Friday, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ.

Προσδοκίες

Για τους καταναλωτές, η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, ιδίως σε μια εποχή που ο Έλληνας αποδύεται όλο το χρόνο σε εντατικό κυνήγι των προσφορών. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίζεται για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Την εισαγωγή του «θεσμού» στην ελληνική αγορά έκανε πρώτη η McArthur Glenn, η οποία διαχειρίζεται το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα. Η κίνηση ωστόσο που εγκατέστησε το θεσμό στην Ελλάδα, ήταν η περυσινή πρωτοβουλία της αλυσίδας Public (με διαφημιστική καμπάνια και επικοινωνία μόλις την προηγουμένη) να προσφέρει flash εκπτώσεις για μια ημέρα, και ώθησε τον ανταγωνισμό να ακολουθήσει.

Οι στόχοι

Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι του εμπορίου οι πρωτοβουλίες αποσκοπούν στο να ενισχυθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων – σε μια πτωτική αγορά- και κατά δεύτερο λόγο για να δημιουργηθεί «ντόρος».

Η τελευταία επίδραση φαίνεται ότι πείθει και τους πλέον «απρόθυμους» της αγοράς, οι οποίοι άσκησαν κριτική στο μέτρο, εκτιμώντας ότι οι περισσότεροι έμποροι παρασύρονται σε μια διαδικασία, όπου «αγοράζουν τζίρο και πουλάνε κέρδη». Γι αυτό φέτος -και εφόσον οι παρασκηνιακές επαφές του ανταγωνισμού οδήγησαν σε σύσσωμη υιοθέτηση μιας ακόμη εκπτωτικής περιόδου- ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις σπεύδουν να δηλώσουν «ετοιμοπόλεμες».

Οδηγίες προς τους καταναλωτές

1) Επενδύστε χρόνο στη wishlist σας. Δεν αρκεί να αποφασίσετε πως θέλετε ένα κινητό ή ένα λάπτοπ –ιδανικά θα πρέπει να έχετε καταλήξει και σε ορισμένα μοντέλα που σας ενδιαφέρουν. Καθώς ο χρόνος που θα έχετε την Παρασκευή θα είναι αρκετά περιορισμένος για μία τόσο σημαντική αγορά, δεν θα πρέπει να πιεστείτε, αλλά να έχετε κάνει την έρευνά σας από πριν.

2) Πέρα από την έρευνα στα μοντέλα που σας ενδιαφέρουν δείτε και τις προσφορές που ετοιμάζουν τα καταστήματα, μέσα από τις βιτρίνες, τα newsletter και τα site τους.

3) Σε τι κατάσταση είναι η πιστωτική σας; Καλό θα είναι να το γνωρίζετε, ώστε να ξέρετε και τι περιθώριο έχετε για μεγαλύτερες αγορές.

4) Η Παρασκευή θα περάσει, οι αγορές σας θα μείνουν. Οπότε φροντίστε να τις έχετε κάνει από αξιόπιστα καταστήματα.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X