Οικονομία

Τρέχει και δεν φτάνει το ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις! Λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια

Τρέχει και δεν φτάνει το ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις! Λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Μέχρι το καλοκαίρι, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να διανύσει έναν… Γολγοθά όσον αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Εγνατία Οδό, αλλά και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΔΕΣΦΑ, που ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή, αποτελούν μόνο ένα μικρό σκαλοπάτι στον μεγάλο αυτό ανήφορο.

Ο… χρόνος βάζει τη θηλιά στο λαιμό του ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις!

Το ΤΑΙΠΕΔ, λοιπόν, καλείται να προχωρήσει ιδιωτικοποιήσεις που καθυστερούν από χρόνια, μέσα σε εξαιρετικά ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Κι αυτό ούτως ώστε να πετύχει έσοδα περί το 1 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο και άλλο 1 δισ. ευρώ στο δεύτερο εξάμηνο του έτους! Το μέγεθος του εγχειρήματος γίνεται περισσότερο κατανοητό αν συνυπολογίσουμε πως την διετία 2016 – 2017 τα συνολικά έσοδα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων έφτασαν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Επιτέλους… λίφτινγκ στο λιμάνι της Σαντορίνης με απόφαση Σπίρτζη

Και το πρόγραμμα δεν έχει μόνο ευχάριστες ειδήσεις, όπως η μεγάλη συμμετοχή πανίσχυρων ελληνικών και διεθνών ομίλων στο διαγωνισμό για την Εγνατία ή ο ανταγωνισμός που φαίνεται πως υπάρχει για τη διεκδίκηση του ΔΕΣΦΑ.

Η εκκρεμότητα με το Ελληνικό καθυστερεί τη δόση των 5,7 δισ. ευρώ προς τη χώρα μας καθώς συνεχίζεται η συζήτηση του προεδρικού διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Παράταση του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΣΕ – Τι ισχύει με τον ΟΤΕ

Επίσης, προ ημερών, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε νέα, μικρή, παράταση στο δεύτερο διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ) μέχρι τις 6 Μαρτίου. Η προθεσμία έληγε στις 14 Φεβρουαρίου, αλλά οι Ιταλοί της Ferrovie (FSI) που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον (όπως και η Skoda Transportation από την Τσεχία) ζήτησαν αλλαγές. Συγκεκριμένα να μπει στη διεκδίκηση της ΕΕΣΣΤΥ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι η μητρική ιταλική εταιρεία, αίτημα που έγινε δεκτό.

Με τον διαγωνισμό για το 5% του ΟΤΕ να έχει ξεκινήσει, μέσα στον Μάρτιο στο ΤΑΙΠΕΔ καλούνται να βγάλουν στον αέρα και τους διαγωνισμούς για το 30% της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και για το 65% της ΔΕΠΑ «με βάση τις συστάσεις των συμβούλων», όπως αναφέρεται στο συμπληρωματικό μνημόνιο. Τον ίδιο μήνα καλείται να εκκινήσει τη διαδικασία πώλησης και του 35% των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ).

Οι μαρίνες και τα λιμάνια

Εκτός από τους στόχους εσόδων, όμως, στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν αποφασίσει να ξεκινήσουν και τις διαδικασίες αξιοποίησης για τις μαρίνες και τα περιφερειακά λιμάνια. Ηδη προχώρησαν οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες Αλίμου και Χίου, με σημαντικό ενδιαφέρον για την πρώτη. Μέσα στο προσεχές δίμηνο θέλουν στο ΤΑΙΠΕΔ να βγάλουν στον αέρα και τους διαγωνισμούς για τις ιδιωτικοποιήσεις σχετικά με τρία περιφερειακά λιμάνια: Και συγκεκριμένα της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας.

Όπως έχει γράψει το euro2day.gr, το Ταμείο εξετάζει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (κρουαζιέρα, μαρίνα, ακτοπλοϊια, κλπ) στα περιφερειακά λιμάνια. Ειδικά για τα τρία πρώτα λιμάνια αναμένονται οι τελικές προτάσεις των συμβούλων για το μοντέλο αξιοποίησης.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φαίνεται πως υπάρχει σοβαρότατο επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ προωθείται παράλληλα και σχέδιο διασύνδεσης μέσω σιδηροδρόμου με τα λιμάνια Βάρνας και Μπουργκάς της Βουλγαρίας.

Η Ηγουμενίτσα που είναι… θελκτική

Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, το δεύτερο πιο ελκυστικό λιμάνι, με βάση και τις εισηγήσεις που είχαν κάνει προ μηνών οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, θεωρείται η Ηγουμενίτσα στην οποία καταλήγει η Εγνατία Οδός. Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και για της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας.

Για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου (η παραχώρηση του τελευταίου δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ) φαίνεται πως υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO-RO (μεταφοράς φορτηγών, κ.λπ.) και ξηρού φορτίου. Στα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας (που θα αξιοποιηθεί σε δεύτερο στάδιο) εξετάζεται, επίσης, η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.

Τι ισχύει για τα λιμάνια της Αττικής

Για τα λιμάνια της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο) υπάρχει η ελπίδα πως η συνεχής ανάπτυξη του Πειραιά, με αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων, κλπ, θα οδηγήσει σε πλήρη κάλυψη του ΟΛΠ με αποτέλεσμα αναγκαστικά να στραφούν δραστηριότητες προς Λαύριο και Ελευσίνα, αλλά και προς τη Ραφήνα.

Ειδικά για την Ελευσίνα, οι Κινέζοι της Cosco δεν κρύβουν τις προθέσεις για την απόκτησή της, σε συνδυασμό με την προσπάθεια για ενεργότερη ανάμιξή τους στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής. Ο ΟΛΠ, που ελέγχεται από την Cosco, προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ενώ θεωρείται υποψήφιος για την απόκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αν προχωρήσει το σχέδιο της κυβέρνησης για είσοδο ειδικού εκκαθαριστή.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X