Ελλάδα

Αυτά είναι τα σχέδια για την εθελουσία στα ΕΛΤΑ”

Αυτά είναι τα σχέδια για την εθελουσία στα ΕΛΤΑ”
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

H εθελούσια έξοδος στα ΕΛΤΑ (όπως και στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του) αποτέλεσε αντικείμενο των συζητήσεων του οικονομικού επιτελείου με τους θεσμούς για την 4η αξιολόγηση. Ωστόσο, μέχρι νεότερας, το σχέδιο των οικειοθελών αποχωρήσεων από τη ΔΕΚΟ έναντι αποζημίωσης δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει.

Όπως διευκρινίζουν κύκλοι της εταιρείας στο capital.gr, “δεν υπάρχει η απαιτούμενη ρευστότητα για τη χρηματοδότηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου τμήματος του προσωπικού των ΕΛΤΑ”. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της εταιρείας ξεκίνησε, από το καλοκαίρι έως την 1η Φεβρουαρίου, πρόγραμμα εθελοντικής αποχώρησης ταχυδρομικών που διέθεταν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

Στις 8 Μαρτίου ανοίγει η αυλαία για το «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»

Για να ενθαρρύνει η ΔΕΚΟ τη συμμετοχή στο πρόγραμμα μεγάλου αριθμού εργαζόμενων, είχε διασφαλίσει ότι μέχρι την 1η Φεβρουαρίου θα είναι εγγυημένη η καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης ύψους 30.000.

“Μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης ημερομηνίας, η καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης θα ήταν αβέβαιη, καθώς συνδέεται άμεσα με την οικονομική κατάσταση και τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων”.

Ως αποτέλεσμα, ξεπέρασαν τους 200 οι εργαζόμενοι που επέλεξαν να βγουν στη σύνταξη μέχρι την 1η Φεβρουαρίου.

Πάντως, προϋπόθεση για να λάβει χώρα εθελουσία έξοδος έναντι καταβολής εφάπαξ αποζημίωσης, είναι το υπουργείο Οικονομικών, ως ο βασικός μέτοχος των ΕΛΤΑ, να αποφασίσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, κάτι που δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Υψηλό το κόστος μισθοδοσίας στα ΕΛΤΑ

Ωστόσο, το μισθολογικό κόστος των ΕΛΤΑ, που αντιστοιχεί σε 70%-75% των συνολικών λειτουργικών δαπανών, παραμένει υψηλό, με την μείωσή του να βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρησιακού προγράμματος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) στην οποία έχουν υπαχθεί.

Ifo: Βελτιωμένο το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα από την άνοιξη του 2008

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ακόμη, η ΕΕΣΣΥΠ δεν έχει οριστικοποιήσει το αναθεωρημένο business plan για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, τα οποία, από 1η Σεπτεμβρίου 2017, έχουν προχωρήσει σε μείωση του μισθολογικού κόστους τόσο στη διοίκηση όσο και στο προσωπικό.

Στα ΕΛΤΑ απασχολούνται περίπου 7.000 άτομα, με τον περιορισμό των ζημιών, τη βελτίωση της καθαρής θέσης και βέβαια την αύξηση των εσόδων να αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη διατήρηση της βιωσιμότητάς τους.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X