Facebook Twitter Viber Messenger WhatsApp E-mail |
Η εξάπλωση του κορονοϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Πλέον επισκέπτονται λιγότερο τα σούπερ μάρκετ, μαγειρεύουν συχνότερα σπίτι ενώ αγοράζουν περισσότερο τσίπουρο και ούζο σε σχέση με τη βότκα και την μπύρα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.
Σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.
Σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της COVID-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).
Συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, το οποίο έρχεται και αυτό να επαληθεύσει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.
Σύμφωνα με την Nielsen, η πρόθεσή τους να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα σούπερ μάρκετ φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια.
Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό στο +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.
Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen.
Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).
Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών σνακ, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
Δείτε ακόμη:
Θάνος Μικρούτσικος: Η απομόνωση και τα βασανιστήρια από τη χούντα των συνταγματαρχών
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι πολιτικές Μητσοτάκη “τσάκισαν” τους πολίτες – Το 2021 φτωχότεροι από το καταραμένο 2012
Μαντόνα – Βραζιλία: Πανζουρλισμός με 1,6 εκατομμύρια fans στην Κοπακαμπάνα
Θήβα: Τραγωδία με μωρό 18 μηνών μεταφέρθηκε νεκρό στο νοσοκομείο
Πώς το TikTok διαμορφώνει την οικονομική συνείδηση της Gen Z
Βόλος: Καρχαριοειδές μήκους 3,5 μέτρων εντοπίστηκε στο λιμάνι (vid)
Βραζιλία: Τουλάχιστον 66 νεκροί από τις καταστροφικές πλημμύρες – Πάνω από 100 οι αγνοούμενοι
Στέφανος Κασσελάκης: Είμαστε μαζί για ν’ αλλάξουμε τη χώρα μας.
Ολες οι Ειδήσεις
- Οι πολιτικές Μητσοτάκη “τσάκισαν” τους πολίτες – Το 2021 φτωχότεροι από το καταραμένο 2012
- Μαντόνα – Βραζιλία: Πανζουρλισμός με 1,6 εκατομμύρια fans στην Κοπακαμπάνα
- Θήβα: Τραγωδία με μωρό 18 μηνών μεταφέρθηκε νεκρό στο νοσοκομείο
- Πώς το TikTok διαμορφώνει την οικονομική συνείδηση της Gen Z
- Βόλος: Καρχαριοειδές μήκους 3,5 μέτρων εντοπίστηκε στο λιμάνι (vid)
- Βραζιλία: Τουλάχιστον 66 νεκροί από τις καταστροφικές πλημμύρες – Πάνω από 100 οι αγνοούμενοι
- Στέφανος Κασσελάκης: Είμαστε μαζί για ν’ αλλάξουμε τη χώρα μας.
- Γερμανία: 17χρονος παραδόθηκε στις αρχές για την επίθεση στον ευρωβουλευτή Ματίας Έκε
- Πάτρα: Αυτοκίνητο «βούτηξε» στο λιμάνι – Νεκρή η οδηγός
- Καιρός: Ηλιοφάνεια και άνοδος της θερμοκρασίας τη Δευτέρα του Πάσχα