Fragilemag

Καλοκαίρι και Χειμώνας με το Εθνικό Θέατρο: με την ασφάλεια του κλασικού

Καλοκαίρι και Χειμώνας με το Εθνικό Θέατρο: με την ασφάλεια του κλασικού
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

γράφει ο Κώστας Β. Ζήσης //

Μια πρώτη επαφή με τους ανθρώπους που καλύπτουν τον πολιτισμικό τομέα του Τύπου και των ΜΜΕ, είχε χτες το Εθνικό Θέατρο, έναν χρόνο σχεδόν μετά την τελευταία του επαφή πέρσι τον Ιούνιο, όταν ο τότε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημήτρης Λιγνάδης είχε παρουσιάσει τις δράσεις και παραστάσεις της Εθνικής μας Σκηνής για το καλοκαίρι του 2020.

Από τότε άλλαξαν πολλά, πάρα πολλά για την ακρίβεια. Ο Δημήτρης Λιγνάδης βρίσκεται προφυλακισμένος κατηγορούμενος για βιασμό και αποπλάνηση ανηλίκων και το ελληνικό #metoo στον χώρο του θεάτρου γκρέμισε (και – ας είμαστε ειλικρινείς – έχτισε σε κάποιες περιπτώσεις) καριέρες. Καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού και δάσκαλοι γενικότερα της θεατρικής τέχνης στην Ελλάδα παροπλίστηκαν εν μέσω κατηγοριών, ενώ η 7μηνη σχεδόν καραντίνα των παραστατικών τεχνών έφερε τον καλλιτεχνικό κόσμο στα όρια της απόγνωσης. Μέσα σε αυτό το πρωτόγνωρο τοπίο η προσωρινή Καλλιτεχνική Διευθύντρια Έρι Κύργια, κλήθηκε να διαμορφώσει ένα ρεπερτόριο για τη χειμερινή περίοδο (μιας και το καλοκαιρινό είχε ήδη ανακοινωθεί) ανάλογο της βαρύτητας του Εθνικού Θεάτρου, διατηρώντας στο ακέραιο τη λειτουργία και τη συνέχεια του έργου της πρώτης Σκηνής της χώρας.

Έρι Κύργια

Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά, εκείνο που σίγουρα κανείς εντοπίζει είναι η συνολική απουσία της έκπληξης. Δεν υπάρχει καμία έκπληξη, τόσο στην επιλογή των έργων, όσο και στην επιλογή των σκηνοθετών που θα τα «χτίσουν» επί σκηνής. Επίσης, είναι σαφές ότι η Έρι Κύργια θέλησε να αποστασιοποιηθεί επί της ουσίας από τον «μεγαλοϊδεατισμό» και βερμπαλισμό του προκατόχου της, μέσα από ένα μετριοπαθές, μάλλον κλασικό ρεπερτόριο, χωρίς μεγαλοστομίες και φανφάρες, αφήνοντας τελικά να μιλήσουν οι ίδιες οι παραστάσεις και οι ίδιοι οι συντελεστές τους μέσα από αυτές. Το δεύτερο που εντοπίζεις και δεν μπορείς να μην επισημάνεις είναι η σχεδόν καθολική απουσία της ελληνικής δραματουργίας (ειδικά της σύγχρονης). Ξεκαθάρισε, όμως, ότι το εξαγγελθέν ρεπερτόριο αφορά αποκλειστικά και μόνο την πρώτη περίοδο της χειμερινής περιόδου 2021-2022, αφήνοντας στον διάδοχό της νέο-επιλεγέντα Καλλιτεχνικό Διευθυντή την κατάρτισή του για την επόμενη. Εκείνο που τονίστηκε ιδιαίτερα από τη μεριά της είναι η ισόποση παρουσία στο ρεπερτόριο του Εθνικού ανδρών και γυναικών σκηνοθετών και η συχνή της αναφορά στο σπουδαίο έργο της καταργηθείσας από τον προκάτοχό της, Πειραματικής Σκηνής, μιας και αρκετοί από τους σκηνοθέτες που τους ανατέθηκαν παραστάσεις, είχαν δοκιμαστεί με μεγάλη επιτυχία σε αυτήν.

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X