Κοινωνία

Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη! 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ

Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη! 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς λεωφορεία είναι σήμερα, Πέμπτη 04.20.2018, η Θεσσαλονίκη καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ πραγματοποιούν 24ωρη απεργία.

Διαμαρτύρονται για την τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών και επιτρέπει την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε ΚΤΕΛ, ΟΤΑ ή ιδιώτες.

Ο χορός των κινητοποιήσεων στα λεωφορεία άνοιξε χθες Τετάρτη, με στάση εργασίας από τις 19.00 μέχρι το τέλος της βάρδιας και συνεχίζεται σήμερα Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, με 24ωρη απεργία στην Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν πως δεν θα κάνουν πίσω και καλούν το Υπουργείο να αποσύρει την τροπολογία.

Το ΔΣ πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου σήμερα για να λάβει αποφάσεις για τις επόμενες ημέρες. Η συνεδρίαση για τα λεωφορεία έχει προγραμματιστεί για τις 11 και θα γίνει παρουσία εργαζομένων, στα γραφεία του Οργανισμού.

Στην τροπολογία που κατέθεσαν οι υπουργοί Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προβλέπεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Αττική) και ΟΑΣΕΘ (Θεσσαλονίκη) επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων θα καταρτίζονται συμβάσεις τον οργανισμών με τα αρμόδια ΚΤΕΛ στις οποίες θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρωπίνων πόρων από τους συμβαλλόμενους.

Με προσωπικό ασφαλείας τα δρομολόγια στην Θεσσαλονίκη

Κατά τη σημερινή 24ωρη απεργία, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας θα πραγματοποιούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας.

Αυτόματη φραγή στα κινητά! Πότε μπαίνει το πλαφόν – Πώς γίνεται άρση

Τα δρομολόγια της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής N1 KTEΛ – Αεροδρόμιο καθώς και η υπηρεσία μετακίνησης των ΑμΕΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Η απάντηση του ΟΑΣΘ στην απεργία στα λεωφορεία

Την ίδια ώρα, τον προβληματισμό της για την απόφαση του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις στην Θεσσαλονίκη, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η διοίκηση Οργανισμού.

Ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι με την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το το μεταφορικό έργο αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα. Ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό.

Με την τροπολογία, σημειώνει ο ΟΑΣΘ, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης.

«Τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς.

ΕΝΦΙΑ: Ξεκινάει η διαδικασία αναπροσαρμογής στις τιμές ζώνης – Πού αλλάζουν

Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή», υπογραμμίζει ο ΟΑΣΘ.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επισημαίνει, επίσης, ότι απόφαση δική της και του υπουργείου είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων στα λεωφορεία στις απομακρυσμένες περιοχές στην Θεσσαλονίκη. Αλλά και να μην αυξηθεί το κόμιστρο.

«Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα», καταλήγει η ανακοίνωση.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X