Facebook Twitter Viber Messenger WhatsApp E-mail |
Σκληρή κριτική στην απόφαση του ΣτΕ να ακυρώσει την υπουργική απόφαση για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, άσκησε ο πρώην υπουργός Παιδείας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
Μιλώντας στο Κανάλι της Βουλής και στην εκπομπή «Πρωινή Ανάγνωση», ο κ. Φίλης χαρακτήρισε την απόφαση του ΣτΕ σκοταδιστική, μεσαιωνική και αναχρονιστική. Παράλληλα έκανε λόγο για λανθασμένη ερμηνεία του Συντάγματος, ενώ τόνισε ότι ένα τμήμα του ΣτΕ συμπεριφέρεται σαν εφεδρεία του παλαιού συστήματος.
Υπόγειες κόντρες στη Νέα Δημοκρατία Τρικάλων
Η απόφαση του ΣτΕ
Η Ολομέλεια του ΣτΕ σε έκτακτη συνεδρίασή της δημοσίευσε την υπ΄ αριθμ. 660/2018 απόφασή της, με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο.
Με την απόφαση αυτή ακύρωσε την επίμαχη υπουργική απόφαση. Διευκρινίζεται, ότι η ακύρωση του ΣτΕ αφορά μεν το σύνολο της εν λόγω υπουργικής απόφασης, αλλά δεν αναφέρεται στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στο Λύκειο, καθώς για το θέμα αυτό εκκρεμεί άλλη αίτηση ακύρωσης.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι η απόφαση του Νίκου Φίλη, είναι αντίθετη:
1) στο άρθρο 16 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, γιατί με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού,
2) Στην διάταξη του άρθρου 13 του Συντάγματος που κατοχυρώνει ως απαραβίαστη την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, γιατί η προσβαλλόμενη απόφαση θα έπρεπε να απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και να κατατείνει στην εμπέδωση και συνέχιση της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης, καθώς η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση κλονίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα, η εισαγόμενη με την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ικανή να παρέμβει στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη των ενηλίκων και να τους εκτρέψει από την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση και
3) Προσβάλλεται ευθέως το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνος να διδάσκονται αυτοτελώς το μάθημα αυτό.
Σε άλλο σημείο οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών κατά την απόφαση του Νίκου Φίλη δεν είναι ικανή να ανάπτυξη, εμπεδώσει και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση των μαθητών, γιατί η διάταξη αυτή:
α) είναι ελλιπής κατά περιεχόμενο,
β) δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτική σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε άλλα δόγματα ή θρησκείες με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές ως προς το περιεχόμενο της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας και
γ) δεν είναι επαρκή από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Παράλληλα, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, το πρόγραμμα σπουδών παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις ως προς το περιεχόμενο της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας, καθώς;
– Δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και
– Στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου.
Όπως αναφέρουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, με την απόφασή του ο Νίκος Φίλης επικαλούμενος τη διεθνή επιστημονική συζήτηση καθώς τους στόχους διδασκαλίας των Ευρωπαϊκών μαθημάτων Θρησκευτικών, προσδιορίζει το μάθημα των Θρησκευτικών ως ένα διευρυμένο και με σαφείς θεολογικές προϋποθέσεις μάθημα, ενώ επιδιώκει τη συμμετοχή όλων των παιδιών στο μάθημα των Θρησκευτικών χωρίς καμία διάκριση ανεξάρτητα από τη θρησκευτική πεποιθήσεις τους.
ΝΔ κατά υπ. Παιδείας μετά την απόφαση του ΣτΕ για τα θρησκευτικά
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ιταλία: Αστυπάλαια, Νάξος, Σκόπελος οι προτεινόμενοι προορισμοί για διακοπές
ΠΟΑΣΥ/Αστυνομικοί: Διαμαρτυρία στο Σύνταγμα με σκηνές για τη μείωση της αποζημίωσης διανυκτέρευσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη και σήμερα ο Κουτσούμπας: Θα μιλήσει σε συγκέντρωση στην Τούμπα
Καιρός: Δεν έρχεται καύσωνας – Τι είναι τα δυο κύματα θερμικής εξάρσεως
Αλλάζω Συσκευή για Επιχειρήσεις: Ποιοι δικαιούνται ενίσχυση – Συνεχίζεται το πρόγραμμα
Τι είναι η «πέμπτη νόσος»/ Παρβοϊός: Τα συμπτώματα, τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς και οι έγκυες
Νέες ταυτότητες
Ολες οι Ειδήσεις
- Ιταλία: Αστυπάλαια, Νάξος, Σκόπελος οι προτεινόμενοι προορισμοί για διακοπές
- ΠΟΑΣΥ/Αστυνομικοί: Διαμαρτυρία στο Σύνταγμα με σκηνές για τη μείωση της αποζημίωσης διανυκτέρευσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη
- Στη Θεσσαλονίκη και σήμερα ο Κουτσούμπας: Θα μιλήσει σε συγκέντρωση στην Τούμπα
- Καιρός: Δεν έρχεται καύσωνας – Τι είναι τα δυο κύματα θερμικής εξάρσεως
- Αλλάζω Συσκευή για Επιχειρήσεις: Ποιοι δικαιούνται ενίσχυση – Συνεχίζεται το πρόγραμμα
- Τι είναι η «πέμπτη νόσος»/ Παρβοϊός: Τα συμπτώματα, τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς και οι έγκυες
- Νέες ταυτότητες
- Τέλος ο Φατίχ Τερίμ από τον Παναθηναϊκό
- ΑΑΔΕ/ IRIS: Πρόστιμο 1.500 ευρώ σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες για μη σύνδεση
- Εορτολόγιο: Ποιος γιορτάζει σήμερα Παρασκευή 17 Μαΐου