Οικονομία

Η κάθοδος της Μασούτης στην Αθήνα ταράζει τα νερά στο λιανεμπόριο!

Η κάθοδος της Μασούτης στην Αθήνα ταράζει τα νερά στο λιανεμπόριο!
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Νέες ανακατατάξεις στον χάρτη του λιανεμπορίου προκαλεί η κάθοδος της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σουπερμάρκετ Μασούτης στην Αθήνα, μέσω της εξαγοράς της μεσαίας τάξης αλυσίδας, Προμηθευτική.

Σε μία περίοδο έντονων ανατροπών που προηγήθηκαν στον κλάδο, μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, η Μασούτης πυροδοτεί εκ νέου τον ανταγωνισμό και επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς ότι η συρρίκνωση στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω δημιουργίας ενιαίων σχημάτων.

Η κάθοδος στην Αθήνα αποτελούσε στόχο της Μασούτης τουλάχιστον την τελευταία διετία, η οποία είχε εξετάσει το ενδεχόμενο ακόμη και μέσω της αυτόνομης ανάπτυξης. Το σενάριο αυτό απορρίφθηκε ενώ πολλές φορές η αλυσίδα έγινε αποδέκτης προτάσεων εξαγοράς από άλλες μεγάλες αλυσίδες.

Τελικά η Μασούρης κατάφερε να μην υποκύψει στις προτάσεις και ξεκίνησε τις επαφές για την απόκτηση αλυσόδας που θα της εξασφάλιζε το «διαβατήριο» για την είσοδο της στην αθηναϊκή αγορά.

Η Προμηθευτική διαθέτει 57 καταστήματα, ένα κατάστημα franchise εντός του νομού Αττικής, απασχολεί πάνω από 1.050 υπαλλήλους ενώ συνεργάζεται με 300 και πλέον προμηθευτές.

Η αλυσίδα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων για την οικονομική χρήση από 1/7/2016 έως 30/6/2017. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 5,42% φτάνοντας τα 116, 7 εκατ. ευρώ, αν και τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων σημείωσαν κάμψη κατά 19,3% και διαμορφώθηκαν στα 2 εκατ. ευρώ.

Για πρώτη φορά! Ο Σκλαβενίτης θα κάνει διαφήμιση

Όσον αφορά την Διαμαντής Μασούτης το 2017 εμφάνισε μείωση τζίρου 4,9% σε σχέση με το 2016, καθώς ο τζίρος της έκλεισε στα 761,6 εκατ. ευρώ, έναντι 800,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Από το 2012 η αλυσίδα βραβεύεται στην Ελλάδα ως καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στα βραβεία Great Place to Work Greece, ενώ από το 2013 διακρίνεται παράλληλα και στην Ευρώπη στα Great Place to Work Εurope.

Πού θα κριθεί το στοίχημα για την Μασούτης

Πού θα κριθεί όμως το στοίχημα της επικράτησης του ισχυρότερου στη αγορά; Πως θα καταφέρουν οι μεγάλοι παίκτες, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market και Lidl να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους;

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η μάχη θα κριθεί στο ράφι και ο πόλεμος των προσφορών θα φουντώσει εκ νέου.

Ήδη για το 2018, οι αλυσίδες έχουν προϋπολογίσει πάνω από 150 εκατ. ευρώ προκειμένου να πριμοδοτήσουν τις προσφορές τους, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών.

Στην μάχη αυτή ενεργό ρόλο λαμβάνουν και οι προμηθευτές, οι οποίοι ωστόσο μετά από μία διετία «στήριξης» του λιανεμπορίου, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και να προβούν σε ανατιμήσεις, προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα των ισολογισμών τους.

Είναι ενδεικτικό όσα αναφέρει στο insider.gr επικεφαλής μεγάλης εταιρείας αναψυκτικών: «το 2017 είχαμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, σε τεμάχια, όμως η κερδοφορία μας παρέμεινε σταθερή ή και ελαφρώς πτωτική.

Με την κάθοδο της Μασούτης στην Αθήνα αλλά και την είσοδο της Spar στην ελληνική αγορά η πολιτική των προσφορών όχι μόνο δεν θα μετριαστεί όπως τουλάχιστον σχεδιάζαν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ καθώς «εκπαιδεύουν λάθος τον καταναλωτή», αλλά θα ενταθεί.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της IRI οι καταναλωτές έχουν μπει στο «χορό» των προσφορών και για το λόγο αυτό άλλωστε επισκέπτονται τουλάχιστον έξι δίκτυα  λιανικής  πώλησης, τουλάχιστον τρεις φορές  την εβδομάδα.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X