Επιλογές

Ποιος θα πάρει τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και… για πόσα;

Ποιος θα πάρει τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και… για πόσα;
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Τα σενάρια σχετικά με το πώς θα αξιοποιηθούν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που έχουν παραμείνει στη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εξετάζουν στο υπουργείο Υποδομών.  Η εξίσωση, πάντως, είναι δύσκολη καθώς πολλά από τα εν λόγω αεροδρόμια δεν διαθέτουν την κίνηση και τις αεροπορικές συνδέσεις που θα τα καθιστούσαν ελκυστικά για ιδιώτες επενδυτές.

Το βασικό σενάριο που επεξεργάζονται στην επιτελείο του υπουργού Κώστα Καραμανλή είναι να  δημιουργηθεί τουλάχιστον ένα «πακέτο» που θα περιλαμβάνει προς ιδιωτικοποίηση περισσότερα του ενός αεροδρόμια, ενώ κάποια άλλα προορίζονται να πωληθούν ξεχωριστά. Το αν τελικά θα υπάρξει ενδιαφέρον παραμένει άγνωστο.

Ποια είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα δεδομένα για διαγωνισμό

Στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος» που βρίσκεται σε εξέλιξη, είχε ξεκαθαρίσει πρόσφατα ότι αν και κοιτάει επενδυτικά την Ελλάδα, δύσκολα θα συμμετείχε σε κάποιον διαγωνισμό για τα μικρά αεροδρόμια, τα οποία πρέπει να αυξήσουν κατά πολύ την επιβατική τους κίνηση για να γίνουν κερδοφόρα.

Υπενθυμίζεται ότι τα 23 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου. Από τα παραπάνω, ξεχωρίζει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας το οποίο καταγράφει συνεχώς αυξήσεις της αεροπορικής του κίνησης.

20.000 ευρώ αγορές με κάρτες το πλαφόν! Οι e-αποδείξεις και η αλλαγή

Φαίνεται πάντως πως εγκαταλείπεται ο σχεδιασμός της προηγούμενης κυβέρνησης που προέβλεπε την παραχώρηση των εμπορικών λειτουργιών των αεροδρομίων όπως τα εμπορικά καταστήματα, τους χώρους στάθμευσης αλλά και την προώθηση του αεροδρομίου σε αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες.

Είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποια αεροδρόμια θα παραμείνουν στον έλεγχο του Δημοσίου και για αυτά αναμένεται να αξιοποιηθούν τα έσοδα του ευρωπαικού φορέα Eurocontrol που προέρχονται από τα τέλη που καταβάλλουν τα διερχόμενα αεροσκάφη που διασχίζουν το FIR Αθηνών. Τα έσοδα αυτά, που διαμορφώνονται στα 150-180 εκατ. ευρώ τον χρόνο, μέχρι τώρα πηγαίνουν στο κρατικό ταμείο.

Στα σκαριά το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Στο μεταξύ μέσα στον Νοέμβριο αναμένεται να μπει σε δημόσια διαβούλευση και το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια. Αλλάζοντας το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε πριν από μερικούς μήνες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το νέο νομοσχέδιο θα δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων και σε ιδιωτικούς φορείς, πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, καθώς και σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια).

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X