Πολιτική

Έγκλημα στα Τέμπη: Στη Βουλή σήμερα η συζήτηση

Έγκλημα στα Τέμπη: Στη Βουλή σήμερα η συζήτηση
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Έγκλημα στα Τέμπη: Με την πολιτική αντιπαράθεση να βρίσκεται στα ύψη και τα ΜΜΕ να απεργούν σήμερα,  το έγκλημα των Τεμπών, μεταφέρεται στη Βουλή, με τον υπουργό Επικρατείας και υπουργό Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, να ανοίγει τον κύκλο της κοινοβουλευτικής συζήτησης.

Ο κ. Γεραπετρίτης θα περάσει το κατώφλι του Κοινοβουλίου και θα ενημερώσει τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

«Η κυβέρνηση και η Νέα Δημοκρατία επιδιώκουν την πλήρη ενημέρωση των αρμόδιων Επιτροπών της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές κάτι που έχει τονίσει και ο πρωθυπουργός σε δημόσιες δηλώσεις του.

«Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, με επιστολή της προς τον πρόεδρο της Βουλής ζήτησε την Τρίτη τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, προκειμένου να ενημερωθούν τα μέλη της για την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για τη τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση από τους πρώην υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Χρήστο Σπίρτζη, Κώστα Καραμανλή, καθώς και από τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη.

Με την κίνηση αυτή η Νέα Δημοκρατία δείχνει ξεκάθαρα ότι όχι μόνο δεν έχει τίποτα να φοβηθεί, αλλά πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια να πέσει φως σε όλες οι πτυχές της υπόθεσης, σε όλο το βάθος της. Αυτό σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, που στοιχίστηκε στη γραμμή «φταίνε οι προηγούμενοι και οι επόμενοι», ζητούσε να να δώσουν εξηγήσεις αφενός ο κ. Χατζηδάκης και αφετέρου ο κ. Καραμανλής, ενώ αρνούνταν την παρουσία σε οποιαδήποτε Επιτροπή του κ. Σπίρτζη, μολονότι η επίμαχη σύμβαση 717 έπρεπε να υλοποιηθεί ως το 2016 και παραδόθηκε καθηλωμένη και ανολοκλήρωτη το 2019», προσθέτουν.

Τα βλέμματα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

Τα βλέμματα φυσικά είναι στραμμένα στη Δευτέρα το πρωί και στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα παραστεί και ο παραιτηθείς Υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Η Νέα Δημοκρατία ζητεί να κληθούν οι πρώην υπουργοί Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Χρήστος Σπίρτζης, Κώστας Αχ. Καραμανλής καθώς και ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Φυσικά το πολιτικό ενδιαφέρον στρέφεται στην παρουσία του κ. Καραμανλή, καθώς θα είναι η πρώτη φορά, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, που θα τοποθετηθεί δημόσια για τα αίτια της τραγωδίας.

«Θεωρούμε αυτονόητο ότι όλοι οι άνθρωποι, πρωτίστως οι πολιτικοί, που είχαν τον οποιοδήποτε ρόλο σε αυτήν τη διαδικασία τα τελευταία χρόνια, οφείλουν να μιλήσουν και να απαντήσουν στις ερωτήσεις και να είναι κατ’ αρχήν στη διάθεση όλων όσων διενεργούν τις έρευνες. Την ώρα που εμείς λέμε πως δεν είναι δυνατόν ο κ. Σπίρτζης να είναι “εξαφανισμένος” ή να βγαίνει και να λέει, χωρίς αντίλογο, πράγματα τα οποία δεν στέκουν, για να στηρίξει το επιχείρημα ότι φταίνε οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και δεν φταίει σε τίποτα ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι αυτονόητο ότι και υπουργοί της δικής μας κυβέρνησης πρέπει, οφείλουν -και είμαι προσωπικά σίγουρος- να πουν αυτά που πρέπει. Η κυβέρνηση δεν κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου στον ΣΚΑΪ.

Όπως είχε διαμηνυθεί από μέρες, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει σκοπό ανεβάσει ντεσιμπέλ στον τόνο της αντιπολιτευτικής του κριτικής προς την Κυβέρνηση. Σύμφωνα δε με συνεργάτες του «αυτό είναι το παράδειγμα για το πώς στέκεται η αντιπολίτευση σε μια εθνική τραγωδία που τήρησαν  όλοι οι αρχηγοί της αξιωματικής αντιπολίτευσης πλην του Κ. Μητσοτάκη πριν να εκλεγεί».

Ο Γιώργος Κατρούγκαλος, δήλωσε όσον αφορά το αίτημα της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη σύμβαση 717 σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η Βουλή πράγματι πρέπει να διερευνήσει την πολύπαθη σύμβαση. Αλλά όχι μόνο αυτήν. Η κυβέρνηση με την κίνηση αυτή συνεχίζει την προπαγανδιστική τακτική να μετακινηθεί η συζήτηση από τις πραγματικές ευθύνες της κατάρρευσης της λειτουργίας του ΟΣΕ. Όλα τα αίτια και οι υπαίτιοι της τραγωδίας πρέπει να έρθουν στο φως, τίποτα να μην μείνει στο σκοτάδι. Η διάλυση των διαδικασιών, των δομών και η αποψίλωση του προσωπικού του Οργανισμού, η κατάργηση κάθε δικλείδας ασφαλείας που μέχρι το 2019 απέτρεπαν μετωπική σύγκρουση τρένων».

 

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X