Αποδράσεις

Κόσμος – Οι ποδηλατοταξιτζήδες της Ινδίας

Κόσμος – Οι ποδηλατοταξιτζήδες της Ινδίας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

του Μάρκου Ψυχάρη

Στους σκονισμένους δρόμους της Ινδίας καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 8 εκατομμύρια ποδήλατα και τύποι ποδηλάτων. Ποδηλατοταξί. Ποδηλατοκούριερ. Απλά ποδήλατα. Οι περισσότεροι θα πουν πως αυτή η κατάσταση δεν είναι σύγχρονη. Λέω, αρχικά, πως είναι η λιγότερο ενεργοβόρα. Είναι μόλις είκοσι χρόνια που στην Ευρώπη αρχίσαμε να βλέπουμε τη μεταφορά ανθρώπων και ειδών με ποδήλατο ως λύση. Μάλλον αργήσαμε.

Το παράδειγμα της Ινδίας κατά μία έννοια επαναπροσδιορίζει μια αξία του πολιτισμού, όπως τον αντιλαμβανόμαστε στην Ευρώπη. Αρκεί να σκεφτούμε πως εκεί, κοντά στις 70 εκατομμύρια λιγότερες, σε καθημερινή βάση, μηχανοκίνητες μετακινήσεις αποφεύγονται γιατί οι άνθρωποι έχουν βάλει την ποδηλατοκίνητη μετακίνηση βαθιά στην καθημερινότητά τους. Δεν λέω πως η ζωή στην Ινδία είναι υπέροχη. Απλώς λέω πως είναι μόνο θετικό το ότι εκεί οι άνθρωποι μετακινούνται διαρκώς χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Στο Δελχί – Ινδία – πριν από μια δεκαπεντία συνέβη κάτι παράδοξο. Οι αρχές αποφάσισαν να μειώσουν τις άδειες των ποδηλατοταξί ταξί στις 100.000. Ο αριθμός ήταν πραγματικά εντυπωσιακός αν σκεφτούμε πως νόμιμα ή παράνομα στην πόλη κινούνται κοντά στα 900.000 τέτοιου τύπου οχήματα.

Η απόφαση των αρχών χτύπησε την καρδιά της μεταφοράς των απλών ανθρώπων. Θεωρήθηκε επίθεση ενάντια στα μικρά εισοδήματα. Ίδιες τύπου αποφάσεις εφαρμόστηκαν και σε άλλες πόλεις όπως η Μουμπάι και η Μπάνγκαλορ. Ο λαός ξεσηκώθηκε ειρηνικά εναντίον τους. Παράλληλα με τις διαδηλώσεις το ζήτημα κινήθηκε και σε νομικό επίπεδο. Έφτασε στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας που έκρινε πως η εκδίωξη των ποδηλατοταξί ήταν μια λανθασμένη απόφαση των τοπικών αρχών.

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X