Κοινωνία

Κορονοϊός: Τι ισχύει αν ακυρωθεί η πτήση σας;

Κορονοϊός: Τι ισχύει αν ακυρωθεί η πτήση σας;
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ο κορονοϊός αλλάζει… τα πάντα και η τουριστική βιομηχανία δεν μένει ανεπηρέαστη από την ταχεία εξάπλωση του ιού, η οποία ωθεί σε αμέτρητες ακυρώσεις πτήσεων, ταξιδιών αναψυχής και επαγγελματικών ταξιδιών.

Τα νέα δεδομένα μάλιστα έχουν αναγκάσει το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας να υιοθετήσει νέες πολιτικές για τις ακυρώσεις με στόχο την βέλτιστη εξυπηρέτηση των επιβατών και δεδομένου ότι οι ακυρώσεις γίνονται με βάση την προστασία της δημόσιας υγείας. Τρανό παράδειγμα η νέα πολιτική έκτακτων ακυρώσεων της Airbnb.

Τι ισχύει όμως με τις αεροπορικές εταιρείες, ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών που ακυρώνεται η πτήση τους ή που θέλουν να ακυρώσουν το εισιτήριο τους;

Κορονοϊός: Σε ποια περίπτωση ισχύει η επιστροφή χρημάτων

Σύμφωνα με την ταξιδιωτική πλατφόρμα flightright, η οποία ειδικεύεται στην προώθηση των δικαιωμάτων των επιβατών, επί του παρόντος, η εναέρια κυκλοφορία σε περιοχές με επιβεβαιωμένες λοιμώξεις από τον κοροναϊό στην Ευρώπη δεν περιορίζεται ακόμη μαζικά και πολλές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν τις πτήσεις τους, παρότι έχουν μειώσει τον αριθμό τους.

Κοροναϊός: Βρήκε την Ελλάδα… με αδύναμο ανοσοποιητικό! Αποκαλυπτική η ΕΛΣΤΑΤ

Όσοι λοιπόν επιθυμούν να ακυρώσουν την πτήση τους, θα πάρουν τα χρήματά τους πίσω αν κι εφόσον υπάρχει σαφή ταξιδιωτική προειδοποίηση από το αρμόδιο Υπουργείο μιας χώρας με στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας. Σε αυτή την περίπτωση το κόστος των εισιτηρίων πρέπει να επιστραφεί πλήρως στους επιβάτες εντός 14 ημερών.

Σε αντίθετη περίπτωση όπου δεν υπάρχει δηλαδή προειδοποίηση υγείας για τον προορισμό αναχώρησης ή άφιξης, τότε ισχύει η πολιτική της κάθε εταιρείας.

Όπως και να έχει βέβαια, καλό είναι οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνούν με την αεροπορική εταιρεία για διευκρινίσεις.

Κορονοϊός: Τι ισχύει σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης μου

Στην περίπτωση τώρα που η πτήση έχει ακυρωθεί με πρωτοβουλία της αεροπορικής εταιρείας, η τελευταία πρέπει είτε να επιστρέψει στους επιβάτες το αντίτιμο του εισιτηρίου στο ακέραιο είτε να προσφέρει εναλλακτική ημερομηνία ταξιδιού. Οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή του κόστους εισιτηρίου εντός 14 ημερών. Αντιστοίχως, αν η κράτηση για την πτήση έγινε μέσω ταξιδιωτικού γραφείου, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα επιστροφής του κόστους των εισιτηρίων ή αλλαγής κράτησης σε άλλο προορισμό.

Κοροναϊός: Όλο και περισσότεροι Έλληνες δουλεύουν από το σπίτι!

Αν η αιτία ακύρωσης της πτήσης είναι πράγματι ο κοροναϊός τότε οι επιβάτες δεν δικαιούνται αποζημίωση, σύμφωνα με τον «κανονισμό της ΕΕ 261/2004 για τις ειδικές περιστάσεις». Να σημειωθεί ότι ως ειδική περίσταση ορίζεται μια κατάσταση ή γεγονός πέρα από τον έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας. Η επιδημία του κοροναϊού λογιζεται ως τέτοια και οι ακυρώσεις πτήσεων εξαιτίας της γίνονται προς όφελος της δημόσιας υγείας, γι αυτό και δεν προβλέπεται καταβολή αποζημίωσης.

Ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν στους επιβάτες ποτά, σνακ και, ενδεχομένως, διαμονή σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο.

Κορονοϊός: Πώς μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή να αλλάξω την κράτηση

Οι επιβάτες συνήθως έχουν 14 ημέρες για να επικοινωνήσουν με την αεροπορική εταιρεία. Εάν υπάρχει συμβόλαιο, οι ταξιδιώτες δικαιούνται πλήρη επιστροφή των χρημάτων τους, όταν υπάρχουν ιδιαίτερες και αναπόφευκτες περιστάσεις που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση με τον προορισμό ή έχουν άμεση σχέση με τον τόπο προορισμού και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην εκτέλεση του ταξιδιού ή στη μεταφορά των ταξιδιωτών στον προορισμό. Αυτό αναφέρει η οδηγία της ΕΕ 2015/2302 για την οργανωμένα Πακέτα Ταξιδιών.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X