Θέμα

Συγκλονιστική έρευνα κόλαφος για την κυβέρνηση: Το 96% των Ελλήνων πήρε μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια

Συγκλονιστική έρευνα κόλαφος για την κυβέρνηση: Το 96% των Ελλήνων πήρε μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Η ακρίβεια έχει αλλάξει ριζικά τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών, που κόβουν από παντού και βάζουν χέρι ακόμη και στις αποταμιεύσεις τους, για να τα βγάλουν πέρα και να καλύψουν βασικές δαπάνες. Το 96% έχει κάνει περικοπές και αλλαγές στις καταναλωτικέςτου συνήθειες και μόνο το 4% δεν έχει λάβει κανένα μέτρο για να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η έρευνα – κόλαφος του Ινστιτούτου Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγάθων (ΙΕΛΚΑ) είναι αποκαλυπτική για την επίδραση της ακρίβειας και των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Ξεκάθαρη είναι η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.

Συγκεκριμένα το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α. Το 52% (έναντι 50% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 55% (έναντι 55% τ0 2023) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

Για να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους, λόγω και της ακρίβειας, οι καταναλωτές βάζουν χέρι και στα έτοιμα. Το 28% (έναντι 24% το 2023) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Επίσης το 28% (έναντι 29% το 2023) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων το, ενώ το 15% (έναντι 11% το 2023) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.

Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Οι καταναλωτές ζητούν μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα

Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα. Έχει αυξηθεί η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό, από 28% σε 61%, ενώ το κοινό που θεωρεί ότι δεν προσφέρει τίποτα έχει μειωθεί από 44% σε 29%.

Σύμφωνα με την έρευνα, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%. Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%

Σημειώνεται ότι ποσοστό 49% των στελεχών της αγοράς (κυλιόμενη έρευνα στελεχών ΙΕΛΚΑ) θεωρούν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι ένα επιτυχημένο μέτρο, ενώ το 24% θεωρεί ότι είναι ένα επιτυχημένο μέτρο. Σε ένα μεγάλο βαθμό, αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στο υψηλό διαχειριστικό κόστος που έχει το συγκεκριμένο μέτρο από την πλευρά των επιχειρήσεων, σε σχέση με την ικανοποίηση του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, την αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τις προμηθευτικές εταιρείες, την πολυπλοκότητας στη διαχείριση των αποθεμάτων, του ραφιού, τη σήμανση στα ράφια κ.α..

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X